| کد خبر: 263036 |

افزایش ۸ درصدی ترانزیت از کشور در ۶ ماه امسال

مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک گفت: در ۶ ماه ابتدایی امسال هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تن، آمار ترانزیت خارجی کشور بود که افزایش ۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک گفت: در ۶ ماه ابتدایی امسال هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تن، آمار ترانزیت خارجی کشور بود که افزایش ۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک از افزایش ۸ درصدی ترانزیت از کشور در ۶ ماه امسال خبر داد. رضا راستی گفت: در سال ۱۳۹۹، آمار کل ترانزیت کشور ۷ و نیم میلیون تن بود، این آمار در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید که ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ هم این آمار به ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۲ و ۲ دهم درصد رشد داشت. مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک اضافه کرد در ۶ ماهه ابتدایی امسال هم هفت میلیون و ۶۰۰ هزار تن، آمار ترانزیت خارجی کشور بود که رشد ۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشته است. مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال آمار ترانزیت خارجی کشور به ۱۵ میلیون تن برسد.

به گفته آقای راستی، بیشتر افزایش حجم ترانزیت به کشور های آسیای میانه، عراق و افغانستان بوده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک، سامانه جامع امور گمرکی، استفاده از مدیریت ریسک و نصب دستگاه های آشکارساز یا همان ایکس ری را از اقدامات موثر گمرک برای تسهیل تجارت و ترانزیت از کشور برشمرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.