| کد خبر: 159244 |

تردد ۱۳۰ هزار مسافر از پایانه مرزی دوغارون طی ۹ ماه امسال

در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۳۰ هزار نفر با ملیت‌های مختلف از پایانه مرزی دوغارون تردد کرده‌اند.

تین نیوز

به گفته مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در ۹ ماهه امسال بیش از ۱۳۰ هزار نفر با ملیت‌های مختلف از پایانه مرزی دوغارون تردد کرده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، ابراهیم نصری افزود: این تعداد مسافر که عمدتاً اتباع افغانستانی هستند با بیش از دو هزار و ۹۰۰ دستگاه ناوگان مسافری شامل اتوبوس، سواری و ون از این مرز زمینی گذر کرده‌اند.

وی گفت: در بخش مسافری روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل رانندگان و مسافران از این پایانه مرزی تردد دارند که در ایام پایانی ماه صفر و اربعین حسینی بیش از ۲۵ هزار نفر مسافر تحت عنوان زائرین امام رضا (ع) و اربعین حسینی از این پایانه مرزی وارد کشور شدند.

نصری اضافه کرد: روزانه حدود هزار و ۵۰۰ نفر تحت عنوان اتباع طردی نیز از این پایانه مرزی به کشور افغانستان فرستاده می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به حجم بالای تردد مسافر از این پایانه مرزی و عدم گنجایش سالن مسافری موجود، احداث سالن مسافری با بودجه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در حال حاضر اقدامات مقدماتی مربوط به آزمایشگاه مکانیک خاک این پروژه و تخریب معارض‌های این محل احداث سالن مذکور شروع خواهد شد.

نصری بیان کرد: این اداره کل با توجه به نیازهای موجود در منطقه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر افزایشی درآمدهای غیرنفتی اقدام به بهسازی سالن تجاری و نصب سیستم تهویه مطبوع در این پایانه مرزی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال نموده است تا بتواند امکاناتی مناسب و شایسته کشور عزیزمان برای مترددین و تجار فراهم و تا آرامش و امنیت برای انجام مبادلات ترانزیتی و صادراتی در این مسیر فراهم گردد.

وی پایانه مرزی دوغارون را دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر دانست و گفت: در ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن کالا بوسیله بیش از ۶۱ هزار دستگاه کامیون و تریلر در این مرز جابجا شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری خراسان رضوی، نصری در با اشاره به ترانزیت کالا در این پایانه مرزی عنوان کرد: ترانزیت خروجی و ورودی از این پایانه مرزی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۲۸ و ۷ درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.