| کد خبر: 141726 |

اخذ مجوز ترانزیت از هندوستان به افغانستان از مسیر چابهار - میلک

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مجوز ترانزیت 35 هزار کانتینر گندم از هندوستان به پاکستان از مسیر ترانزیتی چابهار - میلک سیستان و بلوچستان اخذ و ترانزیت آن تا 2 هفته دیگر بصورت رسمی آغاز می شود.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مجوز ترانزیت 35 هزار کانتینر گندم از هندوستان به پاکستان از مسیر ترانزیتی چابهار - میلک سیستان و بلوچستان اخذ و ترانزیت آن تا 2 هفته دیگر بصورت رسمی آغاز می شود.

سکینه اشرفی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران ایرنا گفت: قرار است در نخستین مرحله پنج هزار و 700 کانتینر از بندر چابهار به مرز میلک تردد کنند.

وی ادامه داد: برای حمل این مقدار کانتینر روزانه حداقل 100 کامیون در مسیر ترانزیتی چابهار - میلک تردد خواهند کرد.

وی افزود: این محموله قرار است طی 2 ماه منتقل شود که بیش از هزار شغل را نیز ایجاد خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت با اخذ این مجوز زیرساخت های لازم را فراهم کرده و اینک مردم باید برای بهره گیری از این ظرفیت اقدام کنند.

اشرفی با بیان اینکه دولت خدمات زیربنایی زیادی در سیستان و بلوچستان انجام داده است، گفت: بیشتر این خدمات به سبب بزرگی و زیربنایی شاید در کوتاه مدت نمود پیدا نکند اما در آینده نه تنها این استان بلکه جنوب شرق کشور را متحول خواهد کرد.

وی توسعه بندر چابهار، فعال شدن محور ترانزیتی، ساخت راه آهن چابهار -زاهدان- میلک و سرخس، گازرسانی، ایجاد کارخانه های متعدد پتروشیمی، لاستیک سازی، خودرو سازی، اجرای طرح آبیاری نوین در 146 هزار هکتار از اراضی سراسر استان، رونق بازارچه های مرزی و توسعه تجارت و دهها طرح بزرگ و کوچک دیگر را از جمله فعالیتهای زیر بنایی دولت در این استان برشمرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حرکت جمعی و هماهنگی و هم صدایی دستگاههای مختلف اجرایی و همت و تلاش استاندار سیستان و بلوچستان سبب قرار گرفتن این استان در مسیر توسعه شده است.

وی تصریح کرد: اکنون که زمینه توسعه و پیشرفت استان فراهم شده از صاحبان سرمایه و عامه مردم استان انتظار است وارد عرصه شده و با سرمایه گذاری در بخشهای مختلف شکوفایی و نشاط را برای این منطقه به ارمغان آورند.

وی ادامه داد: رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی در انعکاس این فعالیتها و آگاه سازی جامعه از تاثیرات آنها دارد که امیدواریم اصحاب رسانه نیز همگام با مدیریت عالی استان ظرفیت ها و توانمندیهای گسترده این استان و تلاشهای انجام شده در زمینه شکوفایی این استعدادها را به خوبی برای مردم بازگو کنند.

وی با اشاره به اهمیت شغل خبرنگاری خاطرنشان کرد: رسانه ها و خبرنگاران باید اینگونه فعالیت ها را انعکاس دهند تا مردم بتوانند از ظرفیت های ایجاد شده استفاده کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    تيتر خبر با متن مطابقت ندارد. در تيتر كشور هدف افغانستان ذكر شده كه صحيح است ولي در متن به پاكستان اشاره شده است.