| کد خبر: 164142 |

◄ پاسخ به ابهامات پیرامون آثار خصوصی‌سازی کشور

به همت گروه مطالعات حمل‌و‌نقل ریلی و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی ریلی و در پاسخ به ابهاماتی که به‌ویژه در سالیان اخیر پیرامون نتایج و تبعات خصوصی‌سازی در حمل‌ونقل ریلی کشور وجود داشته است، جلسه‌ای در محل انجمن و در پاسخ به این ابهامات برگزار شد.

تین نیوز

پاسخ به 10 ابهام پیرامون خصوصی‌سازی در حمل‌ونقل ریلی کشور و طرح تحول ساختار صنعت ریلی در دستور کار انجمن صنفی ریلی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز، این گزارش به همت گروه مطالعات حمل‌و‌نقل ریلی و پایش فضای کسب و کار انجمن و در پاسخ به ابهاماتی که به‌ویژه در سالیان اخیر پیرامون نتایج و تبعات خصوصی‌سازی در حمل‌ونقل ریلی کشور و همچنین در پاسخ به برخی ابهامات که پیرامون نقش‌های منظور شده برای دولت و بخش خصوصی در طرح تحول ساختار حمل‌ونقل ریلی به‌وجود آمده تهیه شده است.

این 10 ابهام عبارتند از:

ابهام اول: بخش خصوصی در سرمایه گذاری تأمین ناوگان موفق نبوده است

ابهام دوم: پس ازخصوصی سازی رشد جابجایی بار و مسافر ریلی متوقف شده است

ابهام سوم: ضرورت ورود راه آهن به سرمایه گذاری مستقیم در تأمین ناوگان بین شهری

ابهام چهارم: انحصار در بخش خصوصی حمل و نقل ریلی محتمل است

ابهام پنجم: ورود راه آهن به عرصه جابجایی بار و مسافر بین شهری باعث چابکی‌اش می‌شود

ابهام ششم: راه آهن با ورود مستقیم به عرصه جابجایی بار و مسافر رقابت را بهبود می‌بخشد

ابهام هفتم: ایجاد هولدینگ کامپانی در شرکت راه آهن به نفع بخش ریلی است

ابهام هشتم: اگر دولت از حمایت بخش خصوصی دست بردارد، بخش خصوصی شکست می‌خورد

ابهام نهم: تشکیل نهاد تنظیم مقررات ریلی مانع انحصار دولتی و مخدوش شدن رقابت است

ابهام دهم: در حمل و نقل ریلی بخش خصوصی نداریم, خصولتی هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.