◄ پاسخ به ابهامات پیرامون آثار خصوصیسازی کشور
به همت گروه مطالعات حملونقل ریلی و پایش فضای کسب و کار انجمن صنفی ریلی و در پاسخ به ابهاماتی که بهویژه در سالیان اخیر پیرامون نتایج و تبعات خصوصیسازی در حملونقل ریلی کشور وجود داشته است، جلسهای در محل انجمن و در پاسخ به این ابهامات برگزار شد.
پاسخ به 10 ابهام پیرامون خصوصیسازی در حملونقل ریلی کشور و طرح تحول ساختار صنعت ریلی در دستور کار انجمن صنفی ریلی قرار گرفت.
به گزارش تیننیوز، این گزارش به همت گروه مطالعات حملونقل ریلی و پایش فضای کسب و کار انجمن و در پاسخ به ابهاماتی که بهویژه در سالیان اخیر پیرامون نتایج و تبعات خصوصیسازی در حملونقل ریلی کشور و همچنین در پاسخ به برخی ابهامات که پیرامون نقشهای منظور شده برای دولت و بخش خصوصی در طرح تحول ساختار حملونقل ریلی بهوجود آمده تهیه شده است.
این 10 ابهام عبارتند از:
ابهام اول: بخش خصوصی در سرمایه گذاری تأمین ناوگان موفق نبوده است
ابهام دوم: پس ازخصوصی سازی رشد جابجایی بار و مسافر ریلی متوقف شده است
ابهام سوم: ضرورت ورود راه آهن به سرمایه گذاری مستقیم در تأمین ناوگان بین شهری
ابهام چهارم: انحصار در بخش خصوصی حمل و نقل ریلی محتمل است
ابهام پنجم: ورود راه آهن به عرصه جابجایی بار و مسافر بین شهری باعث چابکیاش میشود
ابهام ششم: راه آهن با ورود مستقیم به عرصه جابجایی بار و مسافر رقابت را بهبود میبخشد
ابهام هفتم: ایجاد هولدینگ کامپانی در شرکت راه آهن به نفع بخش ریلی است
ابهام هشتم: اگر دولت از حمایت بخش خصوصی دست بردارد، بخش خصوصی شکست میخورد
ابهام نهم: تشکیل نهاد تنظیم مقررات ریلی مانع انحصار دولتی و مخدوش شدن رقابت است
ابهام دهم: در حمل و نقل ریلی بخش خصوصی نداریم, خصولتی هستند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.