| کد خبر: 137934 |

عدم واگذاری اتوبوس به شهرداری کرج از سال 89

معاون شهردار کرج با بیان اینکه از سال 89 تا کنون هیچ اتوبوسی به شهرداری واگذار نشده است، گفت: در حال حاضر یک ردیف اعتباری یکصد میلیاردی برای خرید 200 اتوبوس در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

معاون شهردار کرج با بیان اینکه از سال 89 تا کنون هیچ اتوبوسی به شهرداری واگذار نشده است، گفت: در حال حاضر یک ردیف اعتباری یکصد میلیاردی برای خرید 200 اتوبوس در دستور کار قرار دارد.

 حسن مدیرروستا در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و کمیته مبارزه با گرد و غبار که صبح امروز در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به نصب کاتالیست روی اتوبوس‌های شرکت واحد اظهار داشت: برای این منظور در سال گذشته 3 میلیارد و 600 میلیون به بازسازی اتوبوس‌ها اختصاص یافته است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه از سال 89 تا کنون هیچ اتوبوسی به شهرداری واگذار نشده است، ادامه داد: در حال حاضر یک ردیف اعتباری یک صد میلیاردی برای خرید 200 اتوبوس در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای تاکسی‌رانی تسهیلات 20 میلیون تومان تعویض خودروهای با سن بالا در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: 400 دستگاه خودرو با وام 16 درصد تعویض شده است.

مدیرروستا با بیان اینکه کاتالیست به سبب اینکه هزینه آن به صرفه نیست و بر شتاب خودروها تاثیر دارد، مورد استقبال تاکسی داران قرار نگرفته است، اضافه کرد: در سطح شهر 8 مرکز معاینه فنی برای نظارت وجود دارد.

وی با اشاره به موضوع فضای سبز، بیان کرد: هزار هکتار در باغستان برای منطقه سبز در نظر گرفته شده است که 500 هکتار آن کشت شده و سعی می‌شود تا سال آینده به اتمام برسد.

مدیرروستا با بیان اینکه 5 دستگاه به‌منظور ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در شهر در نظر گرفته شده که در حال حاضر 2 دستگاه در چهار راه حدادی و میدان جمهوری نصب می‌شود، افزود: لجن کش‌ها در بحث محیط زیست بسیار مهم است که تخلیه چاه‌های فاضلاب که انجام می‌شود در نقاط مختلف سطح شهر در رودخانه و جوی‌ها رها می‌شود. 2 محل به شهرداری برای این منظور معرفی شده که اعتبار 100 میلیارد تومانی از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه شهرداری برای کاهش گرد و غبار حتی در خارج از شهر آمادگی همکاری دارد، خاطرنشان کرد: در بحث فضای سبز اعتبار 11 میلیارد تومان برای اطراف شهر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای کاشت درختان معابر بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار داده شده است، افزود: یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای احیا درختان باغ‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرروستا با اشاره به اینکه 10 میلیارد تومان برای باغ‌های رها شده در نظر گرفته شده تا جزو عرصه‌های عمومی شوند، اظهار داشت: سعی می‌شود از گونه‌های درختانی استفاده شود که نیاز به آب کم و مقاوم در برابر آفات باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری برای حفظ و نگهداری مناطق سبز 3.5 میلیارد تومان اعتبار قرار داده است، اضافه کرد: ورود کامیون در کلانشهرها از 6 صبح تا 9 شب ممنوع است اما در کرج اینگونه نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.