| کد خبر: 58320 |

تصویب برنامه ۲۰ ساله توسعه حمل‌‌ونقل خوزستان

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از تدوین و تصویب برنامه ۲۰ ساله توسعه حمل‌ونقل این استان خبر داد.
 
منوچهر رحمانی اظهار کرد: برنامه ۲۰ ساله توسعه حمل‌ونقل این استان به دنبال دیدار اسفند گذشته استاندار خوزستان، معاونان وی و اعضای شورای حمل‌ونقل خوزستان با وزیر راه و شهرسازی در ۲۲ بند مصوب شده است.

وی از مهم‌ترین بندهای برنامه را احداث خط آهن اهواز – اصفهان، بندر امام – خرمشهر به بصره، چهار خطه ریلی اندیمشک – اهواز و بندر امام عنوان کرد و افزود: ظرفیت حمل‌ونقل ریلی استان پنج میلیون تن است که در مسیر تله‌زنگ به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.
 
رحمانی با بیان اینکه احداث خط آهن اهواز – اصفهان، مطالعه و اعتبارات آن از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، افزود: عملیات اجرایی خط دوم اندیمشک – اهواز – بندر امام هم شروع شده است.

وی از اتخاذ تصمیم‌های ارزشمند در خصوص فرودگاه‌ها و صنعت هوایی خوزستان هم خبر داد و گفت: در نشست مزبور مصوب شد 1500 کیلومتر راه جدید ساخته شود که مسیر اهواز – دهدز، اهواز – بهبهان و اهواز – اندیکا در این چارچوب چهار خطه می‌شود. مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: در خصوص هواشناسی هم مقرر شد ۲۱۰ میلیارد ریال تجهیزات اختصاص یابد تا به صورت دقیق و به موقع در خصوص گزارش‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی شود.
 
وی اظهار کرد: درخصوص دریانوردی هم، مقرر شد بندر امام خمینی(ره) که از رتبه یک در اوایل انقلاب هم‌اینک به رتبه سه رسیده، با یکسری اقدام‌ها به رتبه نخست بازگردد که لایروبی و خارج‌سازی کشتی‌های مغروقه در اروند از جمله این اقدامات است. رحمانی از برنامه ساخت پایانه‌های بار شلمچه و چزابه نیز خبر داد و گفت: در اربعین سال گذشته، ۲۵ درصد زوار کشور از این استان و از مرزهای شلمچه و چزابه برای زیارت عتبات عالیات اعزام شدند که امسال با خدمات رسانی مناسب به زوار این میزان افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای جاده اهواز- چزابه نیز، ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه و قرار شده این طرح تا اربعین امسال به اتمام برسد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.