| کد خبر: 135549 |

توافق اولیه برای ادغام ۲ مؤسسه و یک بانک

بانک مرکزی توافق اولیه برای ادغام ۳مؤسسه اعتباری ثامن، مهراقتصاد و کوثر را تأیید کرد. این در حالی است که مدیران مؤسسه مهراقتصاد هرگونه توافق را تکذیب کرده بودند.

تین نیوز
بانک مرکزی توافق اولیه برای ادغام ۳مؤسسه اعتباری ثامن، مهراقتصاد و کوثر را تأیید کرد. این در حالی است که مدیران مؤسسه مهراقتصاد هرگونه توافق را تکذیب کرده بودند.
 

انتشار خبر ادغام این سه‌مؤسسه باعث حضور سپرده‌گذاران مؤسسات ثامن و مهراقتصاد در برخی شعب این مؤسسات شده و آنها خواستار دریافت اصل سپرده خود شده‌اند. در روزهای اخیر آرامش نسبی برقرار شده و انتظار می‌رود هیجان اولیه در روزهای آینده فروکش کند.

 

معاون نظارتی بانک مرکزی اظهار کرد: مذاکراتی بین مؤسسه کوثر با سهامداران ثامن و بانک مهراقتصاد انجام شده و توافقات اولیه صورت گرفته که اگر مصلحت اینها به ادغام باشد با تشخیص بانک مرکزی این ادغام صورت گرفته و بانک قوی‌تر، مستحکم‌تر و باثبات مالی بیشتری ایجاد می‌شود.

 

به گزارش صدا و سیما، فرشاد حیدری با اعلام اینکه سپرده‌گذاران مؤسسه مالی ثامن به هیچ عنوان نگران سپرده‌هایشان نباشند، اظهار داشت: مشتریان برحسب نیاز خود به این مؤسسه مراجعه کرده و سرویس دریافت کنند؛ زیرا ما به‌عنوان بانک مرکزی حمایت لازم را از مؤسسه ثامن و مدیران آن کردیم و خواهیم کرد. وی گفت: اولویت درجه یک ما حفظ حقوق سپرده‌گذاران و صیانت از منافع مردم است.

 

  • واکنش به شایعه ورشکستگی بانک‌ها

رئیس کانون بانک‌های خصوصی با بیان اینکه تعدادی از افراد و اشخاص به هر دلیل، منافعی در بازار غیرمتشکل پولی دارند که به شایعات ورشکستگی بانک‌ها و مؤسسات مجاز دامن می‌زنند، گفت: یکی از ابعاد مهم این شایعات به موضوع ساماندهی مؤسسات مالی و تعاونی‌های غیرمجاز مربوط می‌شود. به گزارش خانه ملت، کورش پرویزیان تأکید کرد با وحدتی که بین مقامات مسئول در مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضاییه رخ داده موضوع ساماندهی و مدیریت بهتر بازار غیرمتشکل پولی تداوم پیدا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به عامل دیگری که به شایعات ورشکستگی بانک‌ها و مؤسسات مالی در کشور دامن زده است، افزود: موضوع دوم به مسائل خارج از کشور، معاندان و کسانی که به هر شکل ممکن به‌دنبال ضربه زدن به اقتصاد و نظام بانکی کشور هستند، مربوط می‌شود که این افراد در شبکه‌های مجازی اخبار کذب را پخش می‌کنند.

 

پرویزیان با تأکید بر اینکه مردم و سپرده‌گذاران بانک‌ها و مؤسسات مالی مجاز کشور نباید هیچ نگرانی از حیث سپرده‌های خود داشته باشند، تصریح کرد: بانک‌های خصوصی پشتوانه‌های قوی سهامداری دارند؛ ازاین‌رو هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 

  • ورشکستگی بانک‌ها واقعیت ندارد

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی درباره شایعات اخیر مربوط به ورشکستگی بانک‌ها و ارتباط ادغام بانک‌ها با این موضوع گفت: گرچه قرار شده است که صرفا خود بانک مرکزی و معاونت نظارت این بانک در این زمینه صحبت کنند اما به‌طور کلی می‌توانم بگویم که این شایعات ریشه در واقعیت ندارد. به گزارش همشهری، وی در پاسخ به سؤالی درباره ادغام بانک‌ها هم اظهار کرد: ادغام به‌معنای مشکل در بانک‌ها نیست و آن را باید از موضوع مربوط به رسیدگی در بازار غیرمتشکل پولی تفکیک کرد. مشکلی در زمینه مؤسسات مجاز و بانک‌ها وجود ندارد و بانک مرکزی نظارت‌ها و کنترل‌های خود را دارد.

 

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.