| کد خبر: 266185 |

کنارگذر شرق اصفهان تا پایان دولت سیزدهم بهره برداری می شود

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: هدف دولت سیزدهم این است که کنارگذر شرق اصفهان و آزادراه شهید حجازی تا پایان دولت سیزدهم افتتاح شود و به بهره برداری برسد.

تین نیوز

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: هدف دولت سیزدهم این است که کنارگذر شرق اصفهان و آزادراه شهید حجازی تا پایان دولت سیزدهم افتتاح شود و به بهره برداری برسد.

پروژه قطار سریع‌ السیر اصفهان قم تهران در اولویت دولت قرار گرفت

علت آلودگی هوای اصفهان بررسی شود

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محسن منصوری، روز سه شنبه در حاشیه بازدیدش از کنارگذر شرق اصفهان با قدردانی از استاندار اصفهان در پیگیری و جدیت در اجرای پروژه های عمرانی افزود: از روز گذشته بمنظور پیگیری برخی طرح های زیرساختی و کلان استان از جمله قطار سریع السیر اصفهان_ تهران، پروژه کنارگذر شرق و سالن همایش های بین المللی اصفهان به این استان سفر کردیم.
وی ادامه داد: استان اصفهان تقریبا ۱۶ درصد بار ترافیکی کشور را بدلیل موقعیت مرکزی و منحصر به فردش پذیراست .
معاون رییس جمهور تصریح کرد: راه های اصفهان، تنها برای رفت و آمد مردم این استان نیست بلکه نقش محوری در سطح کشور دارد و بار ترافیکی از راه های این استان به سمت جنوب کشور هدایت می شود.
منصوری با تأکید بر سیاست دولت برای تکمیل آزادراه های اصلی کشور یادآور شد: در چند ماه گذشته با حضور رییس جمهور آزادراه شیراز_اصفهان به طول بیش از ۲۰۰ کیلومتر افتتاح شد.
وی ادامه داد: در مرحله بعد هدف دولت این است که ۳۰ کیلومتر از کنارگذر اصفهان را تکمیل کنیم که در این صورت ۶۰ کیلومتر آزادراه شهید حجازی نیز تکمیل می شود و با تکمیل بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه، گره اساسی کشور در این مسیر ترافیکی گشوده خواهد شد.
معاون اجرایی رییس جمهور بیان کرد: احداث این ۳۰ کیلومتر راه هم اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و کار آن با جدیت دنبال شده است.
منصوری خاطرنشان کرد: تعهداتی را دولت در باره این پروژه دارد که پس از این بازدید آنها را پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه ۲ مساله در تکمیل کنارگذر شرق اصفهان وجود دارد، گفت: نخستین موضوع مشکلی است که در اجرای این پروژه با محیط زیست ایجاد شده بود که در این راستا صبح امروز ۲ نوبت با سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور گفت وگو کردم و حل این مساله در نخستین جلسه شورایعالی محیط زیست صورت خواهد گرفت.
منصوری تاگید کرد: در این راستا تمام قواعد محیط زیست برای اجرای پروژه پذیرفته شده است و مشکل خاصی هم در این زمینه وجود ندارد.
معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: مساله دوم تأمین منابع مالی پروژه است که از چند جهت دنبال می شود.
وی تصریح کرد: هدف دولت این است که کنارگذر شرق اصفهان و این آزادراه تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، روز دوشنبه با هدف بررسی برخی از پروژه های کلان عمرانی و زیرساختی و دیدار با تعدادی از نُخبگان و جامعه دانشگاهی، به استان اصفهان سفر کرد.

بازدید از روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر اصفهان_قم_تهران، حضور در جمع دانشجویان استان به میزبانی دانشگاه صنعتی، تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی، بازدید از پروژه کنارگذر شرق و سالن همایش های بین المللی اصفهان، بخش هایی از برنامه سفر ۲ روزه معاون اجرایی رییس جمهور به اصفهان است.

تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان اصفهان و بررسی راهکارهای عملیاتی بمنظور کاهش و رفع آلودگی هوا نیز از دیگر برنامه های وی خواهد بود.

در این سفر، مصوبات دور نخست سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان در حوزه تأمین آب و زاینده رود بصورت ویژه بررسی می شود.

آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از آزادراه نطنز - کاشان - اصفهان، آغاز و به آزاد راه اصفهان - شیراز ختم می شود که قطعه یک و ۲ آن ۲۹ آبان سال ۹۹ افتتاح شد.

قطعه نخست این پروژه از آزادراه اصفهان- نطنز تا آزادراه اصفهان- اردستان به طول ۳۰ کیلومتر، قطعه دوم در ادامه تا جاده اصفهان- نایین به طول ۳۳ کیلومتر و قطعه سوم آن از باغ رضوان تا گردنه لاشتر پس از بهارستان، به طول ۳۰ کیلومتر است.

احداث این کنار گذر در کاهش آلاینده ها، تصادف ها و ترافیک بسیار موثر خواهد بود و با توجه به اینکه روزانه ۶۰۰ هزار دستگاه تردد خودرو در جاده های اصلی کلانشهر اصفهان انجام می شود، برآورد تردد روزانه ۸۰ هزار وسیله نقلیه از این مسیر، نقشی مهم و گره گشا خواهد داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی این استان، بعنوان چهارراه ترانزیتی، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.