| کد خبر: 269363 |

بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر هشدار داد.

تین نیوز

بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی، دوشنبه و سه شنبه موجب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش نسبی دما، احتمال بهمن و در گردنه ها کولاک برف و پدیده مه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منطقه اثر این سامانه روز دوشنبه خوزستان، ایلام، لرستان، فارس، بوشهر، نیمه غربی و شمال کرمان، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، نیمه شرقی و شمال سمنان، همدان، کرمانشاه، مرکزی، قم، قزوین، تهران، البرز، زنجان، کردستان و جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و روز سه شنبه کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب فارس، یزد، شرق اصفهان، خراسان شمالی، شرق و شمال سمنان، گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی شده است.

اثر مخاطره این سامانه احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی و گردنه ها، احتمال خسارت به سازه های موقت، در جنوب احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال آسیب به ماشین آلات کشاورزی و احتمال آسیب به نهال و درختان آسیب پذیر اعلام شده است.

سازمان هواشناسی به پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، پرهیز از فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و انتقال محصولات و ماشین آلات کشاورزی به مکان های مسقف توصیه کرده است.

سامانه دوم نیز افزایش گرادیان فشاری است که در همین مدت وزش باد شدید، نیمه شمالی فارس، جنوب یزد، کرمان و روز سه شنبه سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان، خراسان جنوبی، شرق سمنان و جنوب و شرق خراسان رضوی رادر بر می گیرد.

اثر مخاطره این سامانه در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل اعلام شده است.

احتیاط در فعالیت های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی از توصیه های سازمان هواشناسی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.