| کد خبر: 265077 |

کاهش کیفیت هوا تا حد بسیار ناسالم در صورت عدم مهار منابع آلاینده

بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سامانه پایداری جو از امروز شنبه تا روز چهارشنبه موجب انباشت و افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور می شود.

تین نیوز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از تداوم آلودگی هوا و تشدید آن تا حد بسیار ناسالم در صورت عدم مهار منابع آلاینده خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل ازوزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، سامانه پایداری جو از امروز شنبه تا روز چهارشنبه موجب انباشت و افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور می شود.

شنبه و یک شنبه شهرهای تهران، کرج، اراک، اهواز و اصفهان و دوشنبه علاوه بر این شهرها، مشهد و تبریز نیز با غلظت آلاینده های جوی مواجه است.

روز سه شنبه آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد، سمنان، تبریز و قم ادامه خواهند یافت.

کاهش کیفیت هوا در روز چهارشنبه برای شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و اهواز پیش بینی شده است.

افزایش شاخص های آلودگی هوا، انباشت و افزایش غلظت آلاینده ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم از مخاطرات ناشی از پایداری جو است.

کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده متحرک و ثابت در این شرایط ضروری است.

عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها توصیه شده است.

سازمان هواشناسی همچنین برای پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده هایِ جوی و کاهش کیفیت هوا طی این مدت در تبریز، همدان، قزوین، مشهد، قم، ارومیه، سمنان و یزد هشدار سطح زرد منتشر کرده است.

این شهرها با افزایشِ غلظت آلاینده ها، افزایش شاخص آلودگیِ هوا در حد ناسالم برای گروه هایِ حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه ها مواجه بوده و نیاز به مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت های فسیلی در منابع متحرک و ثابت و کنترل فعالیت های صنعتی مراکز انتشار آلاینده ها دارند.

سازمان هوشناسی به ساکنان این شهرها نسبت به کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی توصیه کرده است.

پایش مداوم ایستگاه های سنجش آلودگی نوسط مراجع ذیصلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی ضروری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.