| کد خبر: 269118 |

◄ سیاهی مطلق در یک گلوگاه ترانزیتی/ گردنه مروارید روشنایی ندارد

جمعی از رانندگان کامیون از تاریکی و عدم وجود روشنایی در یک گردنه خطرناک برف گیر خبر داده و خواستار تامین روشنایی آن شدند.

تین نیوز

جمعی از رانندگان کامیون از تاریکی و عدم وجود روشنایی در یک گردنه خطرناک برف گیر خبر داده و خواستار تامین روشنایی آن شدند.

به گزارش تین نیوز، ظفر عظیمی مهر راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای با ارسال فیلمی در شبکه های اجتماعی،  شرایط این گردنه را مورد نقد قرار داد.

وی افزود: گردنه مله مروارید در محور کامیاران به سنندج در زمستان برف گیر است و کولاک و یخبندان حادث می شود.

این راننده کامیون گفت: در گذشته گردنه مروراید با ایجاد تیرک های برق نورافکن زرد پوشش داده شده بود که بسیار در ایمنی ترافیک مهم و کاربردی بود.

او ادامه داد: پس از تعریض جاده، تیرهای مربوط به چراغ های روشنایی در طرح قرار گرفته و جمع آوری شدند که انتظار می رفت پس از نصب نیوجرسی ها،  تیرهای چراغ برق بر روی نیوجرسی ها نصب و گردنه همچون گذشته تحت پوشش سیستم روشنایی قرار گیرد.

عظیمی مهر گفت: اما متاسفانه چند سالی است این موضوع به فراموشی سپرده شده و اقدامی در جهت تامین روشنایی این مسیر صورت نگرفته است.

این راننده کامیون افزود: انتظار رانندگان کامیون از مسئولان مرتبط این است که گردنه مروارید در محور کامیاران سنندج همچون دیگر گردنه های برف گیر و مه و کولاک گیر به سیستم روشنایی تجهیز شود تا رانندگان و مسافران به راحتی و با سهولت از محور عبور نمایند.

به گفته عظیمی مهر، محور سنندج کامیاران از محورهای بسیار مهم ترانزیتی کشور است.

فیلم پیوست مربوط به وضعیت گردنه مروارید در مسیر کامیاران به سنندج است که از سوی ظفر عظیمی مهر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

این فیلم را ببینید:

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ظفرعظیمی مهر 0 0

    سلام .درخصوص روشنایی گردنه های برف گیر وحتی گردنه هایی که برف ویخبندان رخ نمیدهد بایستی سیستم روشنایی ایجاد شود زیرا جدای از مشکلات مه و کولاک ویخبندان که در چنین مواقعی چراغ های خودرو برای دید رانندگان کفایت نمیکند برای تابستان هم سیستم روشنایی درگردنه ها بسیار ضرورت دارد که رانندگان ترانزیت ومسافران با دیدن مسافت دورتر از دید چراغ خودرو گردنه را پشت سرگذارند .متاسفانه برخی گردنه های مهم مثل گردنه مروراید که چندین سال سیستم روشنایی کامل داشت که اکنون حذف شده وگردنه پاتاق محور سرپل ذهاب به کرند غرب هم سیستم روشنایی سابق وجود داشت که آن هم قطع شده و یا گردنه مهم طول کش در محور ترانزیتی پلدختر به کرمانشاه که درگذشته کاملا بیست کیلومتر تحت پوشش سیستم روشنایی بود که گردنه طول کش هم اکنون تاریکی مطلق حکم فرماست.از مدیران کل محترم راهداری وحمل ونقل جاده ای کردستان کرمانشاه و لرستان درخواست داریم گردنه های حوزه ای مدیریت خود را به سیستم روشنایی تجهیز کنند .سپاسگزاریم واز مدیریت تین نیوز تشکر میکنیم.