رانندگان کامیون تاکید کردند:
◄ بازارگاه های الکترونیکی حمل کالا ی جاده ای یا محل جولان دلالان بار؟
بازارگاه های الکترونیکی اعلام بار به محل جولان دلالان قانون شکن و بستری قانونی برای شکستن حرمت قانون تبدیل شده است.
برخی رانندگان کامیون می گویند بازارگاه های الکترونیکی اعلام بار به محل جولان دلالان قانون شکن و بستری قانونی برای شکستن حرمت قانون تبدیل شده است.
به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند دبیر انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان با بیان این مطلب در کانال شخصی خود نوشت: تحمیل کرایه توافقی ( پایین تر از تعرفه مصوب )، اجبار رانندگان به پرداخت حق دلالی جهت دریافت آدرس بارگیری، ترغیب به حمل بار بدون بارنامه، تدلیس، تزویر، فرار از دیون دولتی و... تنها بخشی از خدمات این پدیده های نوظهور و به ظاهر دانش بنیان هستند.
این راننده کامیون تاکید کرد: باید از تصمیم سازان در مرکز تولید نابرابری پرسید که چه مشکلی با عدالت، شفافیت و نظم دارند که به جای توسعه و ایجاد سالن های اعلام بار (اعم از فیزیکی و مجازی) تمام تلاش و عزم شان معطوف به دلال پروری در حمل و نقل جاده ای است ؟؟
قابل ذکر است رانندگان و کامیونداران معتقدند: تنها راه جلوگیری از رانت خواری و دریافت نیمی از دسترنج رانندگان، راه اندازی درگاه ملی اعلام بار و نوبت دهی به صورت متمرکز و توسط سازمان راهداری است.
پیش از این محسن متقین فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا نیز گفته بود: یادمان باشد انتهای راه جلوگیری از رانت خواری و دریافت نیمی از دسترنج رانندگان به این بهانه، راه اندازی درگاه ملی اعلام بار و نوبت دهی به صورت متمرکز و توسط سازمان راهداری است.
وی تاکید کرد: با راه اندازی درگاه ملی بار لازم است به گونه ای باشد که امکان صدور بارنامه الکترونیکی برای هر راننده (به عنوان متصدی حمل) فراهم گردد تا وی با پرداخت همه حقوق دولتی و بیمه نامه های معتبر مسئولان حمل کالا به نیابت از صاحبان کالا بتواند سند حمل را راسا صادر کند و نیز متولی دولتی این بخش مجاز به دریافت فقط هزینه های صدور بارنامه الکترونیکی و حق تمبر آن باشد و بساط دلالی و واسطه گری در این زمینه کوتاه شود.
متقین گفت: با این اتفاق حداقل 10 درصد از هزینه حمل کالای جاده ای برای کل آحاد جامعه کاهش خواهد یافت و اگرچه دولت خود یکی از صاحبان کالا عمده است ولی مصرف کننده نهایی کالا و خدمات، آحاد جامعه و عموم مردم هستند و منافع کاهش هزینه حمل ناشی از عدم پرداخت کمیسیون به جیب همه مردم خواهد رفت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.