| کد خبر: 265540 |

◄ هفته پرحادثه ریلی در شبکه راه آهن/ سه حادثه تنها در پنج روز

روز چهارشنبه 22 آذر ماه حادثه خروج ا زریل دیگری در راه آهن اصفهان رخ داد.

تین نیوز

شبکه ریلی ایران در هفته گذشته، حوادث متعددی را پشت سر گذاشت که با وجود اهمیت هر یک از آنها، به علت عدم اطلاع رسانی رسمی، کمتر کسی از آنها خبر دار شد.

به گزارش تین نیوز، در حالی که روزهای آغازین هفته گذشته با دو حادثه در راه آهن  همراه بود، آخرذ هفته نیز به همین ترتیب به پایان رسید.

بر اساس خبرهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی روز چهارشنبه 22 آذر ماه حادثه خروج از ریل دیگری در راه آهن اصفهان رخ داده است.

بر اساس این گزارش، در این روز لوکوموتیو  شماره ٥١١ و یک واگن به شماره ٢٤٧٤٩٦ در روی سوزن خروجی بادرود به کاشان در ساعت ١٧  از خط خارج شد.

کارشناسان ریلی می گویند خروج از خط  به دلایلی همچون خرابی و فرسودگی خطوط شبکه و ناوگان، خطای انسانی و عوامل طبیعی رخ می دهد که باید توجه داشت که می توان با رعایت دستور العمل های استاندارد، نگهداری و تعمیرات وسایل نقلیه ریلی و همچنین پایش مداوم خطوط شبکه، بروز این نوع سوانح را کاهش داد.

به گفته آنان یکی دیگر از عوامل بروز سوانح، نقص در زیرساخت و ناوگان ریلی است. نقص در زیرساخت ریلی را می توان به چند بخش خطوط ریلی، سوزن ها، تجهیزات برقی و همچنین سیستم های علائمی تقسیم کرد. بهترین راهکار برای جلوگیری از این دست سوانح، تعمیر و نگهداری هوشمند و پیشگیرانه چه در بخش زیرساخت و چه در بخش ناوگان است.

قابل ذکر است، در هفته گذشته و در روز شنبه 18 آذر چرخ دیزل قطار مسافربری زاهدان تهران گریپاژ و موجب خرابی قطار ۷۲۵ زاهدان - تهران و معطلی چهار ساعته مسافران در ایستگاه بم تا رسیدن دیزل امداد شد. در مورد این حادثه گفته شد تعویض دیزل به علت گریپاژ کردن محور دیزل بوده است.

پس از این رخداد و تنها دو روز پس از آن و در تاریخ 20 آذر ماه نیز در راه آهن ناحیه جنوب و بندر امام خمینی نیز حادثه ریلی دیگری به وقوع پیوست.

این بار واگن ۲۴۷۸۱۰ از قطار ۲۶۲ ورودی خط ۹ ایستگاه از خط خارج شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 23 27

    کاسب سانحه

    • ناشناس 27 24

      مدیران ارشد بی لیاقت سانحه ندن تا کسی کاسبی نکنه
      درستش این است .
      از قدیم گفتن مالت رو سفت بگیر همسایه است رو دزد نگیر .
      یارو به خاطر بی عرضه گی مدیریتی اش پشت سر هم مسبب حوادث است بعد میاد به دیگران ، انگ کاسب سوانح می چسبونه
      اینا کاسب بی لیاقتی مدیران راه آهن هستن

    • ناشناس 23 17

      کاسبان قرآن 😞 = بانیان سوانح

    • ناشناس 14 17

      معلومه جو سازی علیه دکتر صالحی است زمان دزد ها و غارتگر ها در سال‌های دولت روحانی بخصوص اوج چپاول و یغما که در سال 1392تا1395بود خبری از تین نیوز نبودکه اینطور حمله می کنند و دزد ها در امنیت کامل بودنذ

    • ناشناس 6 2

      رییس قوه قضاییه در سخنانی قاطع فرمودند وقتی مبارزه با فسادو غارت و چپاول آغاز میشود بلافاصله تخریب ها توسط عوامل مفسد شروع میشود.‌......
      دکتر صالحی عزیز از شانتاژمفسدین نهراسیده و دست دزدان را قطع کنید
      عوامل مفسدین و نفوذی ها طی کارمند راه آهن دلسوز راه آهن و کارشناس ریلی و..... در حال دروغ پراکنی و شانتاژ هستند

    • ناشناس 0 0

      باز هم تیتر قبلی را آوردید بالا.. ...باز هم تیتر سازی

  • امیرعلی 16 24

    مقصر همه این حوادث دولت روحانی است

    • یکی از کارکنان عملیاتی راه آهن 17 21

      اصلا مقصر همه حوادث آقای روحانی است قبول .
      آیا به نظرتان این توجیه درستی است که انفعال و بی لیاقتی مدیران فعلی را ندیده بگیریم .
      الان این آقای دکتر میعاد خان صالحی و رفقا ، برای موضوع شفافیت حوادث و رسیدگی به اونها و مهمتر برخورد یکسان در رسیدگی به پرونده های حوادث کارکنان و مدیران ، از نظر شما چه کارنامه ای دارد
      اصلا اقدامی کرده در این زمینه ،
      و چرا اگر اقدامی کرده نتایجی دیده نمی شود .
      بله اگر بگویید حرافی و حرف درمانی کرده من قبول دارم که با آن نیز چیزی به دست نمی آید .
      لطفاً بدون حب و بغض و منطقی و با نگاه همه جانبه نظرتان را منتشر نمایید
      موفق باشید

    • امیرعلی 19 17

      . سلام دوست عزیز لطفا مزه نریز و با اسم من کامنت نذار. باعث تاسفه که نام خودت اینقدر جذابیت و جایگاه برات نداره که ازش استفاده کنی. نحوه نگارش کامنتها و استدلال و منش منهم کاملا مشخصه لذا خودتو خسته نکن اینقدر!!

  • امیرعلی 21 17

    هرچه بیشتر در آرشیو تین نیوز (خصوصا برای سالهای اولیه دهه نود) جستجو کردم، اصلا ندیدم که با این حد از موشکافی به لیست کردن اتفاقات ریز و درشت سوانح ریلی پرداخته باشند!!

    • غلام 14 21

      آقای امیر علی
      گیریم این صحبت که در دوره آقای روحانی سوانح از سوی تین نیوز طرح و منعکس نمی شده
      اما اینکه اکنون طرح می شود اتفاقا نکته بسیار خوبی است برای دولت جدید ، در اطلاع به هنگام از وضعیت کارکرد و مدیریت مدیران خود .
      این یک حسن است
      آینه چون نقش تو بنمود راست

      خود شکن آیینه شکستن خطاست

    • امیرعلی 15 12

      با شما موافق نیستم آقا غلام

      وقتی با نحوه عملکرد مدیر فعلی (علیرغم هم دشمنیها و سنگ اندازیها) کلی اتفاق خوب می افتد و خواهد افتاد، مثل افزایش حیرت انگیز بودجه راه اهن برای 1403، قطع دست مفسدین و رشوه دهندگان بخش خصوصی، راه انداز قطار در مسیرهای جدید، واردات لکوموتیو نو و حل مشکل دیزل، … چرا باید چند کانال تلگرامی و همین تین نیوز تاکید چندین و چندباره شون روی اتفاقاتی مثل سرد شدن دیزل و رد شدن گوسفند از خط و … باشد. بسیار از اتفاقات ناشی از غفلت و عدم رعایت پرسنل مربوطه ریلی است که آموزشهای خود را ندیده میگیرند و سبب ساز تاخیر و مسدودی خط میشوند. این نحوه انعکاس و مثلا موشکافیها چیزی جز غرض ورزی است؟؟

    • غلام 5 14

      جناب آقای امیر علی
      لطفاً بیشتر دقت نظر نمایید
      تمام این اتفاقات خوب را هم اگر چشم بسته بپذیریم خیلی ارتباط مستقیمی به موضوع این خبر سوانح و مهمتر کاهش و یا افزایش سوانح ندارد
      الان بحث زنجیره شدن سوانح و ورود آنها به سمت سیر مسافری است
      الان اتفاقا این سوانح به راحتی می تونه اون دستاوردهایی که در بالا اشاره کردین رو ببلعه و قطار پیشرفتی رو که بیان می کنید از مسیر خارج کنه
      خلاصه در موضوع سوانح ، عملکرد مدیریتی آقای دکتر صالحی و همکاران ایشان با توجه به نتایج میدانی و زمان مدیریتی طی شده دو ساله ایشان, قابل قبول نیست
      ضمن اینکه کاهش سوانح به نفع همه است کارکنان مدیران و کشور و لذا طرح مباحث دیگر که بودجه بهتر از قبل گرفته شده و ... نمی تواند به حل مشکل فعلی کمکی کند

    • ناشناس 6 11

      مسیرهای جدید ریلی توسط شرکت زیر ساخت درست شده و به راه آهن ارتباطی نداره
      چند ساله که راه آهن لکوموتیوی سفارش نداده
      بودجه هم که هنوز مصوب نهایی نشده
      عملکرد در باره مفسدین و ارتشا هم شفاف نبوده که کسی درکی از اون داشته باشه لطفاً مصداقی تر و مستند تر اینها رو بیان کنید آقای امیر علی
      یا اینکه لینک این موارد را بگذارید تا ما هم مطلع شویم

  • جوادیان 15 3

    یارو خودتی! درست حرف بزن

  • ناشناس 3 5

    امیر علی غلام کارمند راهن دلسوز راه آهن و.... شو دیگر از تین نیوز ......

  • ناشناس 8 6

    الان کامنت گذاری حرفه ای که تو همه جا با اسامی کارمند راهن دلسوز راهن بازنشسته راهن و..‌ ... زود سبز میشه کجایی پورسید آقایی الان یقه تو میگیره که چرا اینجا پیام نزاشتی

  • ناشناس 3 0

    این حوادث خیلی ساده و معمولیه که خیلی بیشترش حتی در کشورهای پیشرفته و صنعتی اتفاق می افته کافیست حوادث ریلی در اروپا , آمریکا و کانادا را جست و جو کنید وضعیت ریلی آمریکا که اسفناک و فاجعس و سالی حداقل 4 5 فاجعه ملی در بخش ریل دارند که جان هزاران نفر را تهدید کرده مناطقی در آمریکا داریم که مردم مجبور به کوچ شدن خالی از سکنه شده سر همین فجایع ملی در بخش ریلی که یکیش , فقط یکیش در ایران اتفاق بیفته و دوره هم دوره اصولگراها باشه دیگه از صفر تا صد مملکت برای ماه ها کوبیده شده از تیتر 1 پایین نمی آد و دوباره هر سال براش سالگرد هم می گیرن تا دوباره از نو بکوبن !!!! اما خوب چون تو آمریکا اتفاق می افته بد نیست که هیچ که یادمون هم می ره ! آخه عاشق که عیب معشوق نمی بینه !
    تخریب کردن یک زمانی جواب می داد الان هر گروهی شروع به تخریب کنه خودش را خراب می کند سایت شما هم دیگر جناحی سیاسی شد و ارزش عمرانی کارشناسی اش را از دست داد .