| کد خبر: 259234 |

◄ چرا نظم در پایانه امیرکبیر اصفهان از بین رفت؟

مدتی است پایانه امیرکبیر شاهد بی نظمی برخی رانندگانی است که با بی اعتنایی به قوانین وضع شده در سیستم توزیع بار پایانه بار امیرکبیر اقدام به دریافت و حمل بار خارج از سیستم می کنند.

تین نیوز

تعدادی از رانندگان و کامیونداران استان اصفهان می گویند با وجودی که حمل و نقل جاده ای اصفهان و پایانه بار امیرکبیر سال ها نماد نظم در پایانه های کشور بوده و عمری طولانی در حمل و نقل استان و کشور دارد ولی این روزها با وجود کمبود بار در حوزه ذوب آهن و فولاد دستخوش برخی تحرکات و بی نظمی ها از جانب برخی رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا شده است.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی فعال صنفی و راننده کامیوندار در این زمینه گفت: مدتی است پایانه امیرکبیر شاهد بی نظمی برخی رانندگانی است که با بی اعتنایی به قوانین وضع شده در سیستم توزیع بار پایانه بار امیرکبیر اقدام به دریافت و حمل بار خارج از سیستم می کنند.

خبر مهم امروز را بخوانید:

رانندگان کامیون: زیرساخت تونل تنگه زاغ مشکل دارد

نگویید بلیت هواپیما نیست، بگویید صف انتظار طولانی است!

◄ وعده های اربعین سال گذشته مسئولان به رانندگان هنوز محقق نشده است

به گفته وی، عوامل مختلفی در این بی نظمی دست به دست هم داده است تا این چنین بی اعتنایی به ضوابط ایجاد شده موجود در حمل و نقل اصفهان پررنگ تر جلو کند.

بکرانی تاکید کرد: به جز برخی رانندگان،  همراهی نکردن تعدادی از انبارهای فعال در حوزه محصولات ذوبی و فولادی با سیستم حمل و نقل و سامانه موجود پایانه بار امیرکبیر، برخی شرکت های حمل و نقل کاغذی که منفعت خود را در حمل بار خارج از سیستم سامانه توزیع بار پایانه  می بینند و همچنین نبود نظارت کافی از طرف متولی دولتی یعنی راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راهور و دستگاه های امنیتی ... نیز در این زمینه نقش دارند.

این راننده کامیون عنوان کرد: در به وجود آمدن وضعیت موجود و بی نظمی حمل و نقل، بی برنامگی بین نهادها و دستگاه های اجرایی کاملا مشهود است و به نظر می رسد همبستگی لازم برای نظم دهی و ساماندهی به این معضل و آفت حمل و نقل دیده نمی شود.

او ادامه داد: اول از همه باید اقرار کرد سازمان راهداری و حملو نقل جاده ای توان برخورد جدی را با شرکت  های حمل و نقل متخلف و رانندگان قانون گریز ندارد، چرا که قوانین موجود در کمیسیون های ماده  ۱۱ تخلفات رانندگان و ماده ۱۲ تخلفات شرکت های حمل و نقل حداقل در این مورد کارساز نیست.

بکرانی گفت: دوم، پلیس راهور که تقریبا کنترلی بر حمل محصولات بدون بارنامه در جاده های مواصلاتی کلان شهر اصفهان ندارد و زمینه فرار بار و دریافت بارنامه حمل خارج از محدوده بارگیری و حوزه پایانه بار به راحتی مهیا است.

این مقام صنفی ادامه داد: سوم، دستگاه امنیتی که با رانندگان ناوگان حمل بدون سند و بارنامه برخورد جدی  نمی کند، چرا که حمل بار بدون سند در جاده های مواصلاتی یعنی حمل قاچاق کالا و برخورد قاطع پلیس امنیت با این موضوع می تواند  پاسخی جدی به این بی نظمی ها باشد.

او افزود: با وجودی که برای نظم دهی به این هرج و مرج از جانب متولیان حمل و نقل و دستگاه های اجرایی و امنیتی ساعت های متعددی جلسات مستمر تشکیل شده  و با وجودی که در صورت جلسات و خروجی آن هر کدام متعهد به اجرای تعهدات منعقد شده در این  جلسات شده اند، ولی نوشتن تعهدات بر روی کاغذ هیچ گاه به تنهایی از هرج و مرج و بی نظمی جلوگیری نمی کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 12 7

    سلام.آقای بکرانی عزیز و قلم به دست که در سال ۹۷ یادم هست مطلب زیاد مینوشتن و منتقد همه شرکتهای حمل و نقل بود. حالا جای تشکر داره تو مقاله ای که نوشته گریزی به شرکتهای حمل و نقل اصفهان نزده و اونا را مقصر جلوه نداده. که با طرح های بیخود همین آقایان ‌رانندگان اصفهانی و شرکتهای پایانه امیرکبیر اصفهان در بدترین شرایط و در بی نظم ترین حالت ممکن قرار گرفته اند. آقای بکرانی پلیس راه بارنامه میخواد و کاری هم نداره راننده از کجا بار زده و یا بی نوبت یا با نوبت زده و یا از شرکت کدوم شهرستان بارنامه گرفته و انبار هم میخواد بارش با کمترین هزینه حمل بشه و دلیلی هم نمی بینه به قوانین انجمن و سازمان راهداری پایبند باشه. اینا را بزاریم کنار فقط یادآوری میکنم همین آقا و دوستانشون جوگیر شده بودن میخواستن شرکتها را حذف کنند و میگفتن هر راننده برا خودش بارنامه صادر کنه و چرا شرکتها بدون سرمایه گذاری تو نوسازی ناوگان فقط بارنامه سیاه میکنن و پول میگیرن. عزیزم جوگیر نشو و جو هم نساز برا رانندگان وقتی که به واسطه بحث امنیت ملی چند تا نهاد بهت توجه میکنن.

  • مهدی 7 2

    کجای مملکت نظم داره که پایانه امیرکبیر داشته باشه

  • ناشناس 10 0

    با باربری ها که کمیسیون نجومی می گیرند برخورد کنید

  • ناشناس 7 0

    سلام ، خداقوت
    خواهشا ی فکری برای کرایه ها بکنید
    باربری ها کمیسیون خودشونو میگیرن و سر کامیوندار با مخارج لاستیک و لوازم و وضعیت گازوییل بی کلاه میمونه. باتشکر

  • محبی 4 1

    آقایان مسئول
    کشوری در همه زمینها موفق است که هزینه حمل ونقل
    ارزان باشد

  • ظفرعظیمی مهر 7 0

    برخی نامدیریتی ها در کلان شهرها باعث هرج ومرج درحمل ونقل و سواستفاده مدیران کارخانجات و حق حساب خواستن مدیران کارحانجات تولیدی از شرکتهای حمل ونقل که بار شرکت را به فلان باربری بدهد درکل اصل مطلب پول وپول مفت است که از راننده بیپناه میگیرند کمیسیونهای نجومی اصل کاراست.متاسفانه تبریز هم با این کلان شهربودن که چندین شهرصنعتی سرمایه گذاری خارجی شهرصنعتی عالی نسب شهرصنعتی هاشمی رفسنجانی شهرصنعتی بعثت شهرصنعتی شهید سلیمانی شهرصنعتی شهریار وده ها شهرصنعتی دیگر از این همه بار فقط پتروشیمی تبریز و تراکتورسازی تبریز در اعلام بار پایانه اعلام میشود.متاسفم برای مدیریت مدیرکل سازمان حمل ونقل پایانه های آذربیایجانشرقی.

  • ناشناس 4 0

    در نهایت این هرج ومرج به ضرر رانندگان هست و کرایه پایین به نفع صاحب بار. مقصر اصلی عدم نظارت مسولین مرتبط هست یا خوابن یا ذینفع که البته مشکل یکی دو تا نیست. هرجای این شغل نگاه کنی مشکل داره از تولید کننده ماشین و قطعات که باهرقیمتی که دلشون بخواد دولاپهنا از راننده جدا میکنه تا باربری هاسوخت انواع و اقسام بیمه عوارض مالیات و الی ماشاالله. هرارگانی از راه میرسه میگه بده بله مقصر کیه راننده دنبال مقصر نگردین کار از ریشه خرابه

  • البوشوکه سید 5 0

    برادر عزیز این هرج ومرج راخود اداره دولتی ایجاد کرده این اتفاق نه فقط دراصفهان بلکه در خرمشهر هم مشهود میباشد مسئولین دراداره راه وترابری باگرفتن حق الحساب یابقول عامیانه باج قانون رادور میزنند شما حساب کنید 50یا60باربری ماهیانه هرکدام مبلغی به جیب رئیس راه وترابری واریز میکنند دیگه کی میآید از یک راننده طرفداری بکند بیا پایانه خرمشهر راببین بهاندازه کرایه راننده کمسیون دریافت میکنند واداره راه وترابری فقط تماشاگراست خدا لعنتشان کند

  • جعفر 1 3

    سلام:درخصوص پایانه امیرکبیر بی کیفیت ترین پایانه کشور می باشد

  • رضا 5 1

    سلام وخداقوت وقتی اداره راه و ترابری ۹درصدوباربری ۱۱درصد+پول بیمه بارازراننده دریافت میشودخوب معلوم نرخ کرایه روی همه اقلام اثرگذارمیشود. خوب همه صاحب بارهم به فکرکاهش هزینه هستند راننده باید جبران نماید تمام این هزینه را کمیسیون بده مالیات بده عوارض بده پول چای بده حق دلال بده بیمه بده پول کارت سلامت بده پول هوشمند بده سه ماه یکبارپول معاینه فنی بده پول بیمه بدنه و ثالث ماشین تازه بیمه پول تشدید مدل ماشین ازت میگیره وخیلی پول های دیگه این وسط گناه راننده چیه من نمیدونم مسولین محترم جواب بدن

  • ناشناس 0 3

    دیگه نمیشه برا انبار کمیسیون ماده ۱۳ و برا پلیس ماده ۱۴ و سازنده تریلر که بی نوبت بار میبره ماده ۱۵ گذاشت اینجا دیگه خود راننده باید مراعات همکار خودش را بکنه که چندروز به واسطه نوبت بارنزده.

  • ناشناس 0 0

    چطور وقتی یک نفر بار گرفته میتونه اگر بار بهتر خونده شد از نظر کرایه ی بار بارش را میتونه تعویض کنه چون اون مسول که اون بالاست داره پارتی بازی میکنه لعنت به اونایی که خارج از نوبت بار میبرن واونایی که پول میگیرن وبار لا پایی میدن

  • ناشناس 0 0

    سلام.چرا رئیس انجمن بعد از سالیان سال عوض نمیشن و با اینکه انتخابات انجام میشه باز هم اقای بابایی رای میارن و هنوز که هنوز هیچ مشکلی حل نمیشه.

  • حامد 0 0

    کمسیون هایی که از رانندگان خاور میگیرن دقیقا نصف نصفه 4تومن کرایه تا تهران وبالعکس 2200صافی 1800کمسیون بعضی وقتا بالا و پایین میشه هیچ نظارتی نیست بایداعلام باری بشه که ماشالله چقدر دست دلال و مافیا تو کاره از خودشون و نمیزارین
    و باج میدان با پول زحمت کشی راننده که کمسیونهای نجومی میگیرن .چرا حالا خاوریا اینجوریه مثل خودم همه ملت بیکار میرن یه ماشین دست پا میکنن با پایه دو میوفتن تو جاده ها که تومنی در بیارن تمام باربری ها هم این بنده خدا ها رو مثل گوسفند قربانی سر میبرن براحتی با وجدان راحتم میخوابن.ولی پایه یکی ها زیر بار این کمسیونا نمیرن کم پیش میاد اینجوری بشه.اول باربری نسیم شهر و امیرکبیر باید اعلام باری بشه هرجوری هس تا دست مافیا قطع بشه اون موقع نظم کم کم بر میگرده نتیجه اشو میبینیم صددرصد بهتر میشه .انگشت اتهام رو به سمت خودتون بگیرین که مدیریت مملکتی دستتونه تو هر ارگانی .دیواری کوتاه تر از ما راننده ها پیدا نکردیم.عجب. منکه مجبورم این کمسیونا رو بدم یا بار بی بارنامه ببرم نه پولی که اینجوری ازم میگیرن راضیم اصلا پول درد و مریضیشون بشه بی برکت میکنن پول و زحمت ما راننده هارو

  • مرتضی 0 0

    چون ازکلمه کاربردی که در سیستم رایج هست استفاده میکنند....پارتی.... دروغ وپارتی

  • بردار 0 0

    پایانه امیرکبیر اصفهان ازپایه خراب است بی قانون ترین پایانه کشور که هیچ اداری رسید گی,نمی کن

  • ناشناس 0 0

    اگر در تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی یک گروه های اطلاعاتی و کنترل نامحسوس در زنجیره ی کار بذارند و گزارشات خلاف کار را منکعس کنند هیچ وقت کسی به خودش جرأت اینگونه هرج و مرجی سازی را در دستگاهی بوجود بیاورد .

  • ناشناس 0 0

    وقتی در یک دستگاهی مثل پایانه های حمل و نقل همچین هرج و مرجی بوجود میای بدانید در طول کل زنجیره همه ذینفع هستند که صدایی بلند نمیشه مگر نان یکی آجر شود !! و بطوری که همه از گلوی همدیگر پایین میرند .

  • کارگر 0 0

    دو بچه با هم صحبت میکردن،یکیون گفت بابام قانون مینویسه ،اون یکی گفت بابام مسئول فلان کاره قانونی که بابات مینویسه میندازه سطل اشغال ،حکایت امروز جامعه است،البته فکر نکنید فساد در کشور در همه‌جا رسوخ کرده،رشوه شد شیرینی،کارچاق کنی شد بسار سازی،پارتی بازی شد روابط عمومی،رد کردن قاچاق شدچشم پوشی،وووو

  • سیامک 0 0

    خدا لعنت کنه هر چی دلال و باربری رو چرا دولت کاری نمیکنه برا رانندها
    متنفر شدم از بس تو این کار نامردی و دلالی دیدم
    نصف کرایه رو باربری بر میداره اخه چرااااا؟؟؟

    • ناشناس 0 0

      داداش متن را بخون داره میگه راننده با انبار ساخت و پاخت میکنه بی نوبت بار میزنه یا بدون بارنامه میره یا میره یه شهر دیگه بارنامه میگیره تو به باربری لعنت میفرستی