◄ چرا نظم در پایانه امیرکبیر اصفهان از بین رفت؟
مدتی است پایانه امیرکبیر شاهد بی نظمی برخی رانندگانی است که با بی اعتنایی به قوانین وضع شده در سیستم توزیع بار پایانه بار امیرکبیر اقدام به دریافت و حمل بار خارج از سیستم می کنند.
تعدادی از رانندگان و کامیونداران استان اصفهان می گویند با وجودی که حمل و نقل جاده ای اصفهان و پایانه بار امیرکبیر سال ها نماد نظم در پایانه های کشور بوده و عمری طولانی در حمل و نقل استان و کشور دارد ولی این روزها با وجود کمبود بار در حوزه ذوب آهن و فولاد دستخوش برخی تحرکات و بی نظمی ها از جانب برخی رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای کالا شده است.
به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی فعال صنفی و راننده کامیوندار در این زمینه گفت: مدتی است پایانه امیرکبیر شاهد بی نظمی برخی رانندگانی است که با بی اعتنایی به قوانین وضع شده در سیستم توزیع بار پایانه بار امیرکبیر اقدام به دریافت و حمل بار خارج از سیستم می کنند.
خبر مهم امروز را بخوانید:
◄ رانندگان کامیون: زیرساخت تونل تنگه زاغ مشکل دارد
◄ نگویید بلیت هواپیما نیست، بگویید صف انتظار طولانی است!
◄ وعده های اربعین سال گذشته مسئولان به رانندگان هنوز محقق نشده است
به گفته وی، عوامل مختلفی در این بی نظمی دست به دست هم داده است تا این چنین بی اعتنایی به ضوابط ایجاد شده موجود در حمل و نقل اصفهان پررنگ تر جلو کند.
بکرانی تاکید کرد: به جز برخی رانندگان، همراهی نکردن تعدادی از انبارهای فعال در حوزه محصولات ذوبی و فولادی با سیستم حمل و نقل و سامانه موجود پایانه بار امیرکبیر، برخی شرکت های حمل و نقل کاغذی که منفعت خود را در حمل بار خارج از سیستم سامانه توزیع بار پایانه می بینند و همچنین نبود نظارت کافی از طرف متولی دولتی یعنی راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راهور و دستگاه های امنیتی ... نیز در این زمینه نقش دارند.
این راننده کامیون عنوان کرد: در به وجود آمدن وضعیت موجود و بی نظمی حمل و نقل، بی برنامگی بین نهادها و دستگاه های اجرایی کاملا مشهود است و به نظر می رسد همبستگی لازم برای نظم دهی و ساماندهی به این معضل و آفت حمل و نقل دیده نمی شود.
او ادامه داد: اول از همه باید اقرار کرد سازمان راهداری و حملو نقل جاده ای توان برخورد جدی را با شرکت های حمل و نقل متخلف و رانندگان قانون گریز ندارد، چرا که قوانین موجود در کمیسیون های ماده ۱۱ تخلفات رانندگان و ماده ۱۲ تخلفات شرکت های حمل و نقل حداقل در این مورد کارساز نیست.
بکرانی گفت: دوم، پلیس راهور که تقریبا کنترلی بر حمل محصولات بدون بارنامه در جاده های مواصلاتی کلان شهر اصفهان ندارد و زمینه فرار بار و دریافت بارنامه حمل خارج از محدوده بارگیری و حوزه پایانه بار به راحتی مهیا است.
این مقام صنفی ادامه داد: سوم، دستگاه امنیتی که با رانندگان ناوگان حمل بدون سند و بارنامه برخورد جدی نمی کند، چرا که حمل بار بدون سند در جاده های مواصلاتی یعنی حمل قاچاق کالا و برخورد قاطع پلیس امنیت با این موضوع می تواند پاسخی جدی به این بی نظمی ها باشد.
او افزود: با وجودی که برای نظم دهی به این هرج و مرج از جانب متولیان حمل و نقل و دستگاه های اجرایی و امنیتی ساعت های متعددی جلسات مستمر تشکیل شده و با وجودی که در صورت جلسات و خروجی آن هر کدام متعهد به اجرای تعهدات منعقد شده در این جلسات شده اند، ولی نوشتن تعهدات بر روی کاغذ هیچ گاه به تنهایی از هرج و مرج و بی نظمی جلوگیری نمی کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.