| کد خبر: 266229 |

استاندار اردبیل:

راه آهن اردبیل - مغان جزو ۴ کریدور اصلی کشور خواهد بود

استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل - مغان جزو ۴ کریدور اصلی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل - مغان جزو ۴ کریدور اصلی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، سیدحامد عاملی  نشست با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبین شهرستان گرمی، اظهار کرد: طی ۲ سال گذشته راه آهن اردبیل - مغان به شکل ویژه بررسی شد و این طرح به عنوان کریدور ریلی شمال - جنوب به رئیس جمهور پیشنهاد شد.

وی افزود: نهایتا پس از بررسی های تخصصی و فنی در سطح عالی کشور، با نظر مساعد آیت الله رئیسی این طرح به عنوان یکی از ۴ کریدور اصلی جمهوری اسلامی ایران تعیین شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: پس از اقناع سازی های گسترده مبنی بر اینکه راه آهن اردبیل - مغان به عنوان بهترین کریدور ریلی کشور از نظر جنبه های مختلف در سطح کشور است، برای پروژه فوق مجوز ردیف بودجه ملی صادر شد.

عاملی گفت: تنها دغدغه اصلی و مهم استان اردبیل، اقتصاد است که متاسفانه در بخش های مختلف اقتصادی استان از میانگین های کشوری فاصله قابل توجهی دارد و تنها راه پیشرفت و توسعه اقتصاد استان اردبیل به تولید گره خورده است و با بهره برداری از پروژه راه آهن اردبیل - میانه شاهد سرمایه گذاری های قابل توجهی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی های جامعی طی ۲ سال اخیر در حوزه تولید استان اردبیل تدوین شده که طی این مدت در سطح های مختلف این برنامه ها در حال اجرا بوده و در آینده نزدیک آثار آن نمایان خواهد شد و البته قدم اول و اصلی در این موضوع مهم و اساسی، تفکر و اندیشه جامع یکپارچه سازنده در سطح استان در بین کلیه آحاد و اقشار است.

عاملی ادامه داد: شهرستان گرمی یکی از مناطق با پتانسیل بالای استان اردبیل محسوب می شود که دچار عقب ماندگی های قابل توجهی شده است و مسوولان عالی شهرستان یک برنامه جامع پیشرفت و توسعه شهرستان گرمی در کلیه حوزه ها تدوین کنند تا اقدامات لازم جهت عملیاتی سازی این طرح جامع و ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار اردبیل گفت: از مقامات شهرستان گرمی تقاضا می شود که کلیه صاحب نظران، اندیشه ورزان و دلسوزانی که اهل این شهرستان هستند و در حال حاضر در سطح شهرستان گرمی و سایر نقاط کشور سکونت دارند را جهت هم فکری و همکاری در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان، فرا بخوانند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعیدی 1 5

    کریدور ملی؟؟!!
    عموم کارشناسان به فاقد توجیه بودن طرح اردبیل پارس آباد اتفاق نظر دارند.
    فقط پیگیری نماینده پر نفوذ اردبیل توجیه کننده این طرح است

    • علی 4 0

      در پاسخ باید بگویم من حدود ۸سال در دشت مغان بودم شاهد کشت انواع محصولات کشاورزی بودم به جرات می‌توان گفت که اگر محصولات کشاورزی دشت مغان نباشد اکثر دامداری‌ها و مرغداری‌های اطراف تبریز نمیتوانند ادامه تولید بدهند.

  • دادخواه 1 5

    راه آهن اردبیل گرمی پارس آباد طرحی اشتباه از نظر زیست محیطی،ریلی و حمل و نقلی و حتی ترانزیتی است. وقتی همه بدنبال رشت آستارا هستند مسیر اردبیل گرمی پارس آباد ۱۰۰ مغایر اصول برنامه ریزی حمل و نقل اقتصادی است.بجای اتلاف بیت المال بهتر است مسیر جاده ای موجود بهسازی و در بخشهایی تعریض و ایمن سازی شود و بعنوان مسیر آلترناتیو و پشتیبانی مورد استفاده قرار گیرد. دریاچه ارومیه که خشک شد،دشت مغان را بیابان نکنید!!!!!

  • کارمند راه آهن 1 5

    دورود بر دولت سیزدهم و یاران صدیق ش و دکتر صالحی عزیز

    • ناشناس 4 0

      آقا دستمزد کامنت نوشتنت حلالت! ولی اینجا ربطی به میعاد صالحی نداره ها!
      وظیفه میعادصالحی حمل بار و مسافر ریلی هست که بشدت در این قضایا کارنامه منفی داره.
      ساخت خط آهن وظیفه شرکت ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور هست که ربطی به صالحی نداره!

  • حامد 3 0

    باز زمان انتخابات مجلس و وعده کاذب نماینده

  • ناشناس 1 0

    استانداری اردبیل به فکرجاده مغان باشید ازراه آهن واجب‌تر است

  • سيدمرتضي ناصريان 0 1

    مقامات استان اردبیل از تصویب طرح راه‌آهن اردبیل به پارس آباد خبر می‌دهند. و این طرح را با ادعای ترانزیتی بودن به تصویب رسانده‌اند:
    tinn.ir/fa/tiny/news-266271
    ظاهراً لابی‌گری مقامات استان اردبیل بر اصرار کارشناسان چربیده و مجوز اجرای راه آهن صعب العبور و پرهزینه و کم فایده اردبیل به پارس آباد صادر شد.
    مطلب زیر را ملاحظه فرمایید
    https://www.mehrnews.com/news/5662237/
    و همچنین
    https://www.tarabarnews.com/view/97697/
    با وجود بی پولی برای تکمیل طرح‌های مهم و نیمه تمام قبلی (مثل راه‌آهن ترانزیتی خاوران به تبریز و کرمانشاه به خسروی و دوخطه کردن تهران به میانه و خط دوم محور بافق اصفهان و خط دوم بافق مشهد و ...) افزودن طرح جدید بر خلاف سیاستهای اعلامی دولت برای ساماندهی به طرحهای نیمه‌تمام است.
    متاسفانه برخی مسئولان در تلاش هستند در همین شرایط وخیم طرحهای نیمه تمام، مجوز راه آهن پرسرعت تهران مشهد به مبلغ بالای ده میلیارد یورو نیز صادر شود.
    عرض تسلیت به کارشناسان و کارگروه ماده ۲۳ که در متوقف کردن روند صدور مجوزهای جدید ناکام مانده‌اند و معضل طرحهای نیمه‌تمام کمتر نمیشود که ناهنجارتر میشود.
    مردم بیت المال خود را در اختیار برخی موکلان در دولت و مجلس قرار داده‌اند و امید بر تعهد آنها دارند ولی برخی از موکلان به نظرات کارشناسان و طرح جامع حمل و نقل اهمیتی نمی‌دهند.

    • ناشناس 0 0

      ناصریان تواهل گیلانی هستی یاآذربایجانشرقی؟

  • ناشناس 0 0

    به عنوان یک اردبیلی می گم که احیانا برای یکسری از مقامات کشوری و خصوصا بعضی مقامات استانی و محلی اردبیل یک درک اشتباهی ایجاد شده که فکر می کنند ریل رشت آستارا رقیب ریلی اردبیل پارس آباد است و این ریل , تحرک این استان را کند می کند این اشتباه نزد بعضی مردم هم دیده می شود درواقع اینجوری نیست و این دو خط ریلی شمال جنوب در نهایت به 2 کارکرد متفاوت می رسند :
    ریل رشت آستارا درواقع بار بندر چابهار و بندر شهید رجایی بندرعباس را از یال غربی دریای کاسپین عبور می دهد .
    ریل اردبیل پارس آباد هم ریلی در راستای کریدور شمال جنوب خواهد بود اما کارکرد اصلیش به بندر امام خمینی (ره) در خوزستان و انتهای خلیج فارس برمی گرده درواقع ریل دوکوهه , پل دختر , خرم آباد , دلی آباد به درود ساخته شود (که باید ساخته شود) , در مرحله بعد ریل دلی آباد ملایر باید ساخته بشه که مسیر طولانی نخواهد بود (حدودا 130 کیلومتر) , در فاز بعدی ریل همدان زنجان باید ساخته شود تا کریدور جنوب غرب - شمال غرب شکل بگیرد و بار در این مسیر را جمع کند مسیری که رقیب کریدور عراقی از بندر بصره به سمت ترکیه خواهد شد خصوصا با توسعه بندر امام .
    درواقع کشور ما آنقدر در وسط چهارراه جهانی هست که برای تک تک استان های ما , فرصت های ویژه جهانی وجود دارد حتی ما می توانیم 2 کریدور ریلی جنوب غرب - شمال غرب هم داشته باشیم اولی که اشاره شد بندر امام - ملایر - همدان - زنجان به پارس آباد مغان به خاک جمهوری آذربایجان و دومی هم بندر امام - پل دختر - کرمانشاه - سنندج - نقده - ارومیه به سمت مرز ترکیه خواهد بود که می تونه در یال غربی دریاچه ارومیه هم ادامه بده و تا چشمه ثریا هم برسه .
    به شخصه ایمان دارم که همه این کارها شدنی است و خواهد شد اما نیاز به زمان و بودجه دارد درنتیجه بهتر است بودجه و امکانات روی طرح های ریلی فعلی که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند مثل همین ریل میانه اردبیل متمرکز شود و پروژه جدید مثل اردبیل پارس آباد کلنگ نخورد من خودم اردبیلی و دشت مغانی هستم و می دانم این بودجه پخش شود کلنگ های جدید بخورد نه تنها ریلی مثل رشت آستارا می خوابد که به ضرر کل کشور خواهد بود آنوقت بودجه قطره چکانی هم سمت ریل اردبیل پارس آباد بیاد این ریل هم می ره برای افتتاح در 30 سال بعد .
    بعضی مقامات استان و بعضی همشهری های عزیزم باید توجه کنند که سر "مکانیسم کلنگ همراه" که گویا صندوق عقب خودروی هر مسئولی یک کلنگ گذاشتن که هر جا رسید یک کلنگی بکوبد این اتفاق افتاده که ریل هنوز به اردبیل هم نرسیده چون بودجه و امکانات دائما پخش شده اگر مکانیسم بر اساس الویت ها و متمرکز کار می کرد چند سال پیش سوت قطار را در اردبیل می شنیدیم الان هم دنبال همین فرمول باشید انشاله سال 1450 , سوت قطار را در دشت مغان خواهیم شنید !!!