| کد خبر: 258661 |

از آزادراه شیراز به اصفهان تردد نکنید؛ 2 درصد تا بهره برداری نهایی

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با اعلام پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه شیراز- اصفهان نسبت به تردد در این آزادراه به دلیل انجام عملیات تکمیلی عمرانی و خطری که برای شهروندان در پی دارد، هشدار داد.

تین نیوز

خیرالله خادمی با اعلام پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه شیراز به اصفهان نسبت به تردد در این آزادراه به دلیل انجام عملیات تکمیلی عمرانی و خطری که برای شهروندان در پی دارد، هشدار داد و گفت: آزادراه شیراز به اصفهان یکی از بزرگترین آزادراه های در دست احداث کشور در کریدور شمالی-جنوبی است که عملیات عمرانی آن با مشارکت صنایع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۱ شروع شده و در مرحله نهایی برای بهره برداری قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل راه و شهرسازی فارس، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد: هم اینک کارهای تکمیلی این آزادراه نظیر نصب درزهای انبساط پل ها، نصب جان پناه ها در نقاط پرتگاهی و روی پل ها، تابلوی علائم، خط کشی و سایر موارد هنوز تکمیل نشده و در حال انجام است بنابراین تردد از آزادراه فاقد ایمنی لازم است.

گزارش روز را بخوانید؛

◄ اتوبان شیراز اصفهان و 3 خطری که رانندگان را تهدید می کند

◄ رانندگان کامیون: مبلغ عوارض آزادراهی متناسب با کیفیت آزادراه ها نیست

◄ تدوین برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله ترانزیت

خادمی توضیح داد: به منظور جلوگیری از بروز حادثه، تمامی مبادی ورودی و خروجی آزادراه توسط پیمانکار مسدود شده است.

وی تصریح کرد: هموطنان نسبت به هشدارها توجه لازم را داشته باشند و از تردد در این مسیر که در حال تکمیل است خودداری کنند.

عملیات اجرایی این آزادراه که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح های ملی یاد می شود در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و طی سالیان گذشته بارها افتتاح آن به دلیل مشکلات مالی و ... به تعویق افتاده است.

مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز پنج و نیم تا ۶ ساعت به طول می انجامد که با افتتاح آزادراه شیراز – اصفهان که بر خلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر شده و حدود ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    با سلام ، لطفا سریعتر این آزاد راه افتتاح شود ، با افتتاح این آزاد راه 2 ساعت زمان کمتری را باید برای مسیرهای شهرهای شمالی ایران از شیراز طی نمود و این یعنی صرفه جویی در سالانه میلیون لیتر سوخت و نیز وقت مردم که الان 2 ساعت بیشتر باید در مسیر شیراز به اصفهان یا تهران یا قم یا....باشند

  • ناشناس 1 1

    دو درصد یعنی قسمتی از علائم راهنمایی ولی کللا علائم راهنما نداره،زیرسازی و اسفالت قسمتی از قطعه ۷ انجام نشده،یه کارگاه بزرگ هم وسط جاده هست.
    یعنی ۲۰ درصد مونده نه دو درصد

    • عباس 0 0

      ده درصد ازقطعه ها که میگین تکمیله مونده..نه علائم داره نه خط کشی نه چراغ تونل هم که 60%کارشده...اگه 80%هم کامل بود تا الان افتتاح شده بود.....اگه وقت وجون مردم براتون مهمه یا حتی سوخت بیت المال کمک کنید تا بابهترین امکانات افتتاح بشه...حتی یک پمپ بنزین نداره

  • کامران 2 0

    تا اونجای که من دیدمش آخرش مونده تمام شه ولی از اولش شروع کنی مال سال ها قبل هست نیاز به باز سازی داره یک سال دیگه طولش بدن میگن بسته شده برای باز سازی

  • صفدر غلامپور 0 0

    اول اینکه سه دولت مشغول این کار بوده اند،یعنی انتهای آن که تمام شود،ابتدایش احتیاج به بازسازی داره،دوم اینکه جاده ای که قرار از گویم وارد شهر شود،همون دوساعتی که کم شده تو ترافیک مانده ایم،خصوصٱبرای شرق شیراز