| کد خبر: 261849 |

افتتاح ۲۰۴ کیلومتر پروژه راهسازی در استان آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه میانگین هزینه راهسازی هر کیلومتر راه در استان ۵۰۰ میلیارد ریال است، گفت: در سال جاری ۲۰۴ کیلومتر پروژه راهسازی در قالب طرح های بزرگراهی استان افتتاح شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه میانگین هزینه راهسازی هر کیلومتر راه در استان ۵۰۰ میلیارد ریال است، گفت: در سال جاری ۲۰۴ کیلومتر پروژه راهسازی در قالب طرح های بزرگراهی استان افتتاح شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، در برنامه زنده تلویزیونی در مسیر توسعه که از شبکه استانی مرکز آذربایجان غربی پخش شد، اظهار کرد: راه به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه مطرح بوده و آذربایجان غربی به عنوان یک استان مرزی دارای مزیت های ژئوپلتیک بین الملل است. 

وی ادامه داد: در این خصوص اقدامات بی سابقه ای در حوزه راهسازی در استان آغاز شده و در حال حاضر در تمام مسیرهای استان عملیات راهسازی در حال انجام است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین به لحاظ لزوم توسعه ساختارهای افتصادی و اجتماعی استان در برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی راه به عنوان پیشران توسعه مطرح است. 

حمزه لو بیان کرد: هم اکنون در ۴۶۲ کلومتر از راه های استان فعالیت راهسازی با سرعت قابل قبولی در حال اجراست و ۴۰ کارگاه راهسازی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال فعال هستند. 

وی اضافه کرد: همچنین در ۳۱۵ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی استان مطالعات راهسازی برای تبدیل به بزرگراه در حال انجام است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: کریدور بزرگراهی غرب کشور از مهمترین پروژه های راهسازی تاریخ انقلاب اسلامی است که در استان ۵۰۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده و فقط ۷۰ کیلومتر آن در در دست اجراست که با اتمام این طرح، آذربایجان غربی به بزرگترین کریدور بزرگراهی کشور وصل می شود. 

حمزه لو افزود: در سال جاری ۲۰۴ کیلومتر پروژه راهسازی در قالب طرح های بزرگراهی در استان افتتاح شده است که ۵۶ کیلومتر آن در سفر معاون رییس جمهور و ۱۴۸ کیلومتر آن ۲ ماه قبل در سفر وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسیده است. 

وی با اشاره به محور خوی - قطور - رازی اظهار کرد: این محور ۵۵ کیلومتر بوده که عملیات ۲۷ کیلومتر از ابن محور به اتمام رسیده است، حدود ۱۰ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان فصل کاری امسال به اتمام رسیده و زیر با رترافیک می رود. 

حمزه لو بیان کرد: عملیات راهسازی در تمام محورهای منتهی به شهرستان خوی در حال انجام است و این امر روند دسترسی به پایانه مرزی رازی را تسهیل می کند.

وی در خصوص محور سرچم بیان کرد: حدود ۲۰ کیلومتر از این محور ۱۸۵ کیلومتری باقی مانده و حدود ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمامی ابنیه های این محور به اتمام رسیده است. 

حمزه لو افزود: آزادراه ارومیه_تبریز نیز با جدیت دنبال می شود و انتخاب پیمانکار انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۱۲ همت رقم قرارداد این آزادراه بوده و شروع عملیات اجرایی منوط به مصوبه هیات وزیران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.