| کد خبر: 260282 |

پس از 40 سال، جاده ایواوغلی تا ورودی منطقه آزاد ماکو بهسازی می شود

بعد از ۴۰ سال انتظار مردم و در راستای توسعه راه های ارتباطی استان و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی جاده ایواوغلی تا ورودی منطقه آزاد ماکو توسعه می یابد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به انتظار 40 ساله مردم در راستای توسعه راه های ارتباطی استان، گفت: برای تعریض و بهسازی ۱۰ کیلومتر قطعه نخست محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و این طرح بعد از ۴۰ سال انتظار مردم و در راستای توسعه راه های ارتباطی استان و مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید محسن حمزه لو در بازدید از عملیات راهسازی در پروژه ایواوغلی- گیت ورودی منطقه آزاد ماکو، بیان کرد: طول کل این طرح ۱۰ کیلومتر است و در حال حاضر اجرای این محور در حال انجام است و طبق اصول فنی باید ۵۶ ابنیه فنی در مسیر این طرح راهسازی ساخته می شود و تاکنون ساخت ۲۰ ابنیه فنی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی مشخص شده ۴ کیلومتر از طرح تعریض و بهسازی محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا پایان شهریور امسال آسفالت شده و بهره برداری می رسد و باقی این طرح نیز در یک سال آتی به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این محور، یکی از مسیرهای پرتردد و پرحادثه در شمال آذربایجان غربی به شمار می رود، ادامه داد: احیای جاده ابریشم، سهولت دسترسی به پایانه های مرزی، توسعه دسترسی به منطقه آزاد ماکو و بهسازی و مناسب سازی مسیرهای ارتباطی در اولویت برنامه های کاری مجموعه راه وشهرسازی تعریف شده است.

حمزه لو افزود: احیای جاده ابریشم به ویژه محور ایواوغلی-گیت منطقه آزاد ماکو برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای لازم و ضروری است. 

وی با تاکید بر سهولت ترانزیت کالا و کاهش تلفات جاده ای تصریح کرد: عملیات راهسازی در راستای توسعه محورهای مواصلاتی در تمامی جاده های پرتردد استان فعال بوده در حال اجراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 2 0

    از تبریزتا ماکو باید آزادراه بشه .شاهرگ اتصال خاور دور ومیانه ب اروپاس..از راننده تریلیهایی ک ااز ترکیه وارد ایران میشن نظرخاهی کنید تا به وضعیت افسبار این جاده پی ببرید

  • زینال پور 1 0

    جاده های مالرو نبود؛آبروی مملکت میرفت.محور مذکور ۳۰سال پیش باید از تهران تا بازرگان اتوبان میشد نه الان به فکر تعریض می افتادند

  • کارشناس 0 0

    اقای مدیرکل کار تقاطع غیر هم سطح سه راه خوی مرند چی شد خیلی وقت پیش پولشو دادند

  • آیهان 0 0

    به نظرتان چهل سال زود نیست راهی که به اروپا وصله