| کد خبر: 254976 |

عقد قرارداد ۴۵ هزار میلیارد ریالی ساخت و توسعه راه‌ ها در آذربایجان‌ غربی

مهمترین قطعه آزادراه ارومیه تبریز، قطعه سوم بوده که ۲ تونل در آن احداث و اجرای سریع آن با جدیت دنبال می شود.

تین نیوز

مهمترین قطعه آزادراه ارومیه تبریز، قطعه سوم بوده که ۲ تونل در آن احداث و اجرای سریع آن با جدیت دنبال می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به منفک شدن فعالیت پیمانکار پیشین آزادراه ارومیه تبریز  گفت: این طرح به پیمانکار جدید سپرده شده و بر اساس پیش بینی اولیه 10 هزار میلیارد تومان برای قطعات 3، 5 و 6 این پروژه هزینه می شود. 

سیدمحسن حمزه لو در نشست خبری بیان داشت: مهمترین قطعه این طرح، قطعه سوم بوده که ۲ تونل در آن احداث و اجرای سریع آن با جدیت دنبال می شود. وی ادامه داد: با احداث این تونل‌ها، ۱۷ کیلومتر از مسیر ارومیه - تبریز کاهش می یابد و در تلاش هستیم قطعه اول و دوم این طرح را که در محدوده آذربایجان غربی و تا میان‌گذر احداث شده، به صورت بزرگراهی به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی سال گذشته ۱۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان به بهره برداری رسیده و برای این میزان راه ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حمزه لو اظهار کرد: این پروژه‌های راهسازی در بیش از ٣۶ کارگاه راهسازی از شمال تا جنوب استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: در راستای توسعه ایمنی راه‌های ارتباطی استان، قرارداد ۴۵ هزار میلیارد ریالی ساخت و توسعه راه‌های ارتباطی در آذربایجان‌غربی عقد شده است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین طی سال گذشته مطالعات امکان سنجی احداث ۳۱۶ کیلومتر راه و مطالعات فاز ۱ و ۲ تعریض و بهسازی ۲۱۶ کیلومتر راه در آذربایجان غربی به اتمام رسیده است.

حمزه لو ادامه داد:  ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، کاهش تصادفات جاده‌ای و تسهیل رفت و آمد از مهمترین مزیت‌های توسعه محورهای مواصلاتی است. وی یادآور شد: برای امسال هم ساخت و توسعه حدود ۲۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در نظر گرفته شده است. حمزه لو اضافه کرد: برنامه اصلی ما برای توسعه آذربایجان‌غربی در حوزه آزادراهی، کنارگذر شرقی ارومیه است که به طول ۸۵ کیلومتر از رشکان تا مسیر ارومیه - تبریز امتداد دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان‌ غربی و مسیر کریدور غرب کشور، ارومیه تنها شهری است که کمربندی ندارد و این امر موجب شده تا فشار روی کمربندی خاتم الانبیا بسیار زیاد شود که امیدواریم با احداث کنارگذر شرقی این فشار کاهش یابد. وی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده، برای اجرای طرح کنار گذر شرقی ارومیه ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی یادآور شد: اولویت بعدی ما در حوزه راه، مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی است که در این راستا، مسیر ارومیه - سِرو تمام شده و در مسیر خوی - رازی هم ۳۰ کیلومتر به زودی زیر بار ترافیک می‌رود. وی با اشاره به نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه اظهارداشت: سال گذشته  ۳۵ میلیارد ریال برای این پل هزینه شده که امسال نیز ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای نگهداری پل میانگذر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی گفت: استفاده از ظرفیت باری راه آهن فرصت مناسبی است حجم حمل و نقل بار را در جاده‌ها کاهش داد و در همین راستا در حال حاضر ایستگاه ارومیه و نقده برای حمل باری آماده است و می توان از این ظرفیت باری استفاده کرد.

حمزه لو در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی هم گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، ۱۷۱ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که ۳۲ هزار نفر شان واجد شرایط شناخته شده است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در راستای حمایت از طرح‌های مسکن در استان در یک سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت برای پروژه های نهضت ملی مسکن و خودمالکی در آذربایجان غربی پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به طرح جامع ارومیه، افزود: با تصویب محدوده جدیدطرح جامع شهر ارومیه در حدود یک هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی حاشیه شهر ارومیه با کاربری‌های مسکونی و خدماتی به همراه چندین روستای چسبیده به محدوده شهری اضافه شدند.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته، حدود هفت هزار و ۱۰۰ قطعه مسکونی با قابلیت احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی الحاق به محدوده شده است. مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در همین راستا مشکلات چندین ساله تعاونی‌های مسکن با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش حل و فصل شد و مساحت شهر ارومیه به ۹ هزار و ۲۵۰ هکتار افزایش یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.