| کد خبر: 138724 |

ساماندهی حوزه حمل و نقل آذربایجان غربی

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساماندهی حوزه حمل ونقل استان را بطور جدی در دستور کار قرار داده ایم.

تین نیوز

معاون امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساماندهی حوزه حمل ونقل استان را بطور جدی در دستور کار قرار داده ایم.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی تقی کهوریان درجلسه کمیسیون ایمنی راه های استان با اشاره به نقش راه در توسعه استان گفت: در سال جاری در توزیع اعتبارات بیشترین سهم به پروژه های راهسازی و حمل و نقل اختصاص یافته است.

وی توجه به ایمنی جاده ها را بسیار مهم دانست و افزود:در کنار طرح های تعریض جاده ها و احداث بزرگراه ها در استان باید با برنامه و اولویت بندی نسبت به ساماندهی و اصلاح نقاط پرحادثه اقدام کرد.

معاون امورعمرانی استاندار ادامه داد:در یک برنامه کوتاه مدت و میان مدت می توان با اصلاح و ایمن سازی جاده ها و با ارائه آموزش های لازم در زمینه رعایت نکات ایمنی و ارتقاء فرهنگ رانندگی از میزان آمار حوادث جاده ای و تلفات انسانی آن کاست.

تقی کهوریان با تاکید بر نقش پیگیری کمیسیون ایمنی راه براجرای برنامه های ایمن سازی مقررشد، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سریعاً نسبت به آماده نمودن برنامه سال جاری ایمن سازی 10 نقطه حادثه خیز شناسایی شده اقدام و برای بررسی و تصویب در کمیسیون مطرح نماید.همچنین با توجه به نقش سایر عوامل دخیل در بروز تصادفات جاده ای نتایج مطالعه آسیب شناسی به صورت فوق العاده مورد رسیدگی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای بهبود وضعیت و کاهش تصادفات جاده ای اتخاذ گردد.

اکبری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: از 44 نقطه پرحادثه استان 35 نقطه در اولویت قرار دارد که عملیات اصلاحی وایمن سازی شامل شانه سازی ، نصب تابلو و آشکار سازی و رفع ایرادات فنی در جاده ها انجام شده ودر 11 نقطه باقی مانده نیز در سال 96 با اختصاص اعتبار مورد نیاز ساماندهی می شوند.

وی با بیان اینکه 3000 کیلومتر جاده اصلی و 4000 کیلومتر راه روستایی در استان زیر بار ترافیکی است افزود: در سالجاری از اعتبارات ملّی 37 میلیارد ریال برای خط کشی محورهای اصلی 10 میلیارد ریال خط کشی جاده های روستایی استان اختصاص یافته و در جاده های روستایی نیز 25 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه های نیمه تمام منظور شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.