| کد خبر: 80082 |

۲۸ بهمن با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از فاز نخست اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور

تین نیوز | اجرای پروژه نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور از ۱۰ خرداد ۹۴ آغاز شد که روز ۲۸ بهمن فاز نخست اجرای این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

به منظور بهبود شاخص‌های ایمنی در جاده‌های کشور٬ فاز نخست اجرای سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در راه‌های شریانی کشور شامل محورهای تهران-قم-اصفهان و تهران-ساوه روز پنجشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری می‌رسد.

مقرر است در چارچوب این طرح ملی ظرف مدت ۳ سال ۱۸۸۰ سامانه هوشند ثبت تخلفات عبور و مرور در ۳۴ هزار کیلومتر راه‌های شریانی کشور نصب و بهره‌برداری شود.

اجرای پروسه نصب سامانه‌ها از ۱۰ خرداد ۹۴ آغاز شد و پیش‌بینی آن است که ۶۰۰ سامانه جدید ظرف سال اول در قالب ۷ فاز نصب و راه‌اندازی شود.

روز پنجشنبه در فاز نخست ۷۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور فعال می‌شود. فاز دوم سال نخست اجرای پروژه در محورهای تهران-کرج-قزوین-زنجان-تبریز٬ آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت٬ اهر-تبریز٬ آزادراه شهید کسایی دنبال می‌شود که هم اکنون مکان‌یابی و محل نصب دوربین‌های ثبت تخلف انجام و وارد فاز عملیاتی شده‌است. پیش‌بینی می‌شود ۱۰۶ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور این محورها نیز تا پایان اسفندماه ۹۴ مورد بهره‌برداری قرار گیرند. به عبارت دیگر تا پایان امسال در مجموع فاز یک و فاز دو ۱۸۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور به ۴۰۰ سامانه فعلی اضافه می‌شود.

قرار است ۴۲۰ سامانه دیگر نیز در قالب فازهای ۳ ٬ ۴ ٬ ۵ ٬ ۶ و ۷ سال نخست از فروردین تا خرداد ۹۵ نصب و راه‌اندازی ‌شوند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.