| کد خبر: 75871 |

نگاهی به جالب‌ترین محصولات عرضه شده در نمایشگاه CES لاس‌وگاس ۲۰۱۶

«خودران» ها نمایشگاه را قبضه کردند

تین نیوز | نمایشگاه CES (Consumer Electronics show ـ شوی تجهیزات الکترونیکی مصرفی) به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین عرصه‌های نمایش فناوری‌های پیشرفته و جدید در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه خودرو همچون سال‌های قبل در نخستین روزهای سال جدید میلادی در لاس‌وگاس امریکا افتتاح شد و همانطور که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود،

در نمایشگاه امسال بیشترین توجه و تمرکز شرکت‌های خودروساز و دیگر شرکت‌های فعال در زمینه تجهیزات و قطعات جانبی خودرو معطوف به ارتقا و بهبود فناوری‌های مربوط به اتومبیل‌های خودران و هوشمند شده است، چنانکه مارک فیلدز، مدیرعامل شرکت خودروسازی فورد نیز در طول سخنرانی خود در این نمایشگاه به تاکید گفت: اتومبیل‌های خودران از زمانی که امریکایی‌ها از اسب‌ها برای جابه‌جایی خودروها استفاده می‌کردند، مورد توجه بوده‌اند و دوران تحولات چشمگیر در این زمینه فرارسیده و به‌زودی شاهد ارتقا و توسعه شگرف آن در صنایع موتوری خواهیم بود. 

مدیرعامل فورد در این نمایشگاه ـ که از آن به‌عنوان بزرگترین رویداد در زمینه فناوری‌ها، به‌طور کلی و فناوری‌های مربوط به اتومبیل به شکل خاص نام برده می‌شود ـ با بیان اینکه تا پیش از این تمرکز گروه‌های (تخصصی) به‌صورت سنتی و با فراغ بال بر موستانگ‌های فورد بود، خاطرنشان کرد: آیا به‌راستی آن اتومبیل‌هایی‌که در ترافیک لس‌آنجلس زمین‌گیر شده‌اند، نشانگر آزادی هستند؟ آن بخشی که به شکل واقعی می‌توان آزادی نامید در حال تغییر است. رانندگی که با یک فرمان در دستان راننده انجام می‌شود، همان‌قدر قدیمی و آنتیک شده است که بخواهید سوار یک اسب شده و اسب‌سواری کنید.

 در نمایشگاه CES امسال تولیدکنندگان خودرو نظیر تویوتا، فولکس‌واگن، جنرال‌موتورز و فیات ـ کرایسلر، همگی اتومبیل‌هایی متعلق به آینده را با خود آورده و به نمایش گذاشته‌اند که بیشتر نکات مهم و قابل اشاره آنها مربوط به نرم‌افزارهای این خودروهاست که بر سایر موارد سایه انداخته است. هدف این اتومبیل‌ها آن است که خودشان رانندگی کنند و به همین دلیل پر شده‌اند از صفحه‌های کنترل لمسی و همچنین برقراری ارتباط دائمی با اینترنت... 
فیلدز در این نمایشگاه همچنین از یک هدف بلندپروازانه شرکت فورد که تولید یک اتومبیل تمام‌خودران تا پایان سال جاری (۲۰۱۶م) است، پرده برداشت اما درباره قرارداد و معامله‌ای که با گوگل (به احتمال فراوان) برای همکاری مشترک درباره نرم‌افزارها و بخش‌های تخصصی این خودرو خواهند داشت، سخنی به میان نیاورد. 

دراگوش ماچیوکا، یکی از مدیران ارشد پیشین اپل که در حال حاضر شعبه فورد در «سیلیکون ولی» (مهم‌ترین پارک پژوهش و فناوری در امریکا) را اداره می‌کند در همین زمینه گفت: «سخت‌ترین موضوع برای ما این بود که در دیترویت (مرکز تولید خودرو امریکا و محل شرکت و کارخانجات خودروسازی فورد) در حالی برای تولید هر اتومبیل جدید یک بازه زمانی ۷ ساله در نظر گرفته می‌شود که چرخه تولید محصولات (دارای فناوری‌های پیشرفته) در سیلیکون‌ولی در یک دوره یک ساله انجام می‌شود. »در حال حاضر شرکتی مانند گوگل پیچیدگی‌های تکنیکی (مربوط به فناوری خودران‌ها) را در اتومبیل‌ها درک کرده و فهمیده این مقوله مانند تعدادی زنجیره تشکیل شده از کدهای عددی که در تلفن‌های همراه هوشمند استفاده می‌شوند، نیست. 

مدیرعامل فورد همچنین در سخنان خود به نکته دیگری نیز اشاره کرده است: «خودروسازان در سال ۲۰۱۵م، بیشترین تعداد خودرو که در طول یک سال در امریکا فروخته شده است را به فروش رساندند و هم‌اکنون ارزش صنایع خودروسازی این کشور به ۲۳۰۰ میلیارد دلار (معادل ۱۵۷۰ میلیارد پوند) می‌رسد اما ارزش صنعت حمل‌ونقل در امریکا در حال حاضر برابر با ۵۴۰۰ میلیارد دلار و سهم ما از این مبلغ معادل صفر است. » وی این گفته را با اشاره به سیستم حمل‌ونقل عمومی، شبکه تاکسیرانی و سایر روش‌های ترابری بیان می‌کند.

 


برترین محصولات عرضه شده
۱)‌ هواپیمای بدون خلبان با قابلیت حمل سرنشین

نخستین Drone (هواپیمای بدون خلبان) که عنوان «Ehang۱۸۴» برای آن انتخاب شده می‌تواند با یک انسان که درون آن سوار شده است، به پرواز دربیاید. این ماشین پرنده که انرژی آن به‌وسیله باتری تامین می‌شود قادر است یک سرنشین تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم را تا ارتفاع ۳۵۰۰ متری (۱۱۴۸۰ فوتی) در آسمان بالا برده و به مدت ۲۳ دقیقه با سرعتی معادل ۶۳ مایل در ساعت (۱۰۱/۴ کیلومتر در ساعت) پرواز کند.


۲)‌ Ninebot Segway
این دستگاه حمل‌ونقل همراه انسان می‌تواند به هر طرف که می‌روید شما را دنبال کرده و دستورات صوتی شما را تشخیص دهد. می‌توانید سوار بر آن به محل کار خود بروید و با فشار دادن یک دکمه، روبات پیشخدمت را برای انجام امور خود در اختیار بگیرید.


۳)‌ Sensor Wake
این ساعت رنگ‌دار معطر برای بیدار کردن شما می‌تواند عطری از قهوه، نعنا، علف تازه تا بوهایی مانند بوی پول را در محیطی که خوابیده‌اید، منتشر کند اما اگر در مدت ۲ دقیقه بلند نشوید، آنگاه شروع به زنگ زدن خواهد کرد تا زمانی که بیدار شوید.


۴)‌ صفحه نمایش انعطاف‌پذیر ال‌جی
به‌عنوان یک فناوری که می‌تواند جایگزین کاغذ شود، جدیدترین صفحه نمایش انعطاف‌پذیر شرکت محصولات الکترونیکی LG که حتی می‌تواند به صورت لوله دربیاید، قابلیت نمایش تصاویر، متون نوشتاری و انواع فیلم‌های ویدئویی را با خود همراه کرده است.


۵)‌ لباس هوشمند Ombra Smart bra
فناوری قابل پوشیدن در لباس زیر به خدمت درآمده است و می‌تواند ضرباهنگ فعالیت قلب، تعداد دم و بازدم تنفس، فاصله مسیر پیموده شده و کالری‌هایی که سوزانده‌اید را محاسبه و اعلام کرده و میزان خستگی شما را هنگام تمرین ورزشی اندازه‌گیری کند.


۶)‌ Oculus Rift
این هِدست واقعیت مجازی فیسبوک در مدت ۳ سال گذشته در حال ارتقا و بهبود فناوری‌های خود بوده و اکنون می‌توان آن را ۵۰۰ پوند خریداری کرد. این دستگاه با ۲ کنترل‌کننده و ۲ بازی رایگان عرضه شده است اما برای استفاده از آن نیاز به یک رایانه قدرتمند دارید.


۷)‌ ساعت قابل پوشیدن اندروید کاسیو
ساعت هوشمند قابل پوشیدن اندروید برپایه استانداردهای نظامی ساخته شده است؛ ضدشوک و ضدآب تا عمق ۵۰ متر است و در فضای باز می‌تواند شما را با قطب‌نمای درونی خود راهنمایی کرده و تنها نیاز به یک بار شارژ شدن در یک ماه دارد.


۸)‌ گردونه سونی و تکنیکس
هر ۲ شرکت سونی و تکنیکس در نمایشگاه CES امسال صفحه گردونه جدید خود را عرضه کرده‌اند که می‌تواند صدای شما یا هر صدای تازه دیگری که مدنظرتان باشد را ضبط و پخش کند، آنهم باکیفیت بسیار بالا. هنگامی که قطعات صوتی روی صفحه وینیل آن ضبط شد، می‌توان به وسیله اپلیکیشن ویژه آن، قطعات را ویرایش کرد یا مطابق میل‌تان چیدمان آنها را تغییر داد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.