| کد خبر: 75279 |

اگر صنعت کشتی سازی رونق یابد باعثاشتغالزایی زیادی می شود

تین نیوز | فرمانده نیروی دریایی ارتش با تشریح تئوری بازگشت به دریا گفت: اگر صنعت کشتی‌سازی در کشور رونق یابد، این کار موجب ایجاد اشتغال بسیار زیادی خواهد شد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تشریح تئوری بازگشت به دریا گفت: اگر صنعت کشتی‌سازی در کشور رونق یابد، این کار موجب ایجاد اشتغال بسیار زیادی خواهد شد.
 
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره اهمیت توسعه سواحل در کشور اظهار داشت: تا سیاست کشوری بحری نشود نباید انتظار داشت از منابع دریایی به‌خوبی استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد ظرفیت بهره‌مندی از دریا تصریح کرد: باوجود تأکیدات قرآن برای استفاده از دریا اما درمجموع به‌خوبی از ظرفیت‌های این نعمت خداوندی استفاده نکردیم.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: استفاده از دریا ابعاد مختلفی دارد که میزان بهره‌گیری از آن به جغرافیا، سیاست دولتمردان، ویژگی‌های مردمی، سواحل و کیفیت آن بستگی دارد.
 
سیاری بیان داشت: تا سیاست کشوری بحری نشود نباید انتظار داشت از منابع دریایی به‌خوبی استفاده کنیم.
 
وی با تشریح ظرفیت‌های دریایی برای توسعه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: به‌طور مثال اگر صنعت کشتی‌سازی در کشور رونق یابد، این کار موجب ایجاد اشتغال بسیار زیادی خواهد شد.
 
سیاری با اشاره به تئوری بازگشت به دریا گفت: این تئوری برای این مطرح‌شده که بتوان استفاده بهتری از دریا و ظرفیت‌های آن ببریم، اگر می‌خواهیم بازگشت به دریا داشته باشیم، سواحل را آباد کرده و پیشرفت دریا محور داشته باشیم باید به امنیت فکر کنیم.
 
وی گفت: ایران با 80 درصد همسایه‌های خود مرز دریایی دارد درحالی‌که 37 درصد از مرز کشور نیز دریایی است، این موارد نشان از اهمیت دریا برای ایران است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: قدرت دریایی 3 مؤلفه ناوگان نظامی قدرتمند، ناوگان تجاری و علم دانش و فناوری دارد، اما در مراکز  آموزشی کشور نسبت به علوم دریایی بی‌توجهی شده و این امر به نفع کشور نیست.
 
سیاری گفت: وجود منابع انرژی، موقعیت استراتژیک و جهان‌بینی انقلاب اسلامی سه دلیل عمده‌ای است که ایران همیشه مورد تهدید قرار می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: از جامعه دانشگاهی انتظار داریم در برابر جنگ نرم هوشمند باشند و ضمن افزایش رشد علمی با تکیه‌بر دریا، عقب‌ماندگی‌های تاریخی کشور برای پشتیبانی از نیازهای دریایی را جبران کنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.