| کد خبر: 73101 |

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ ممنوعیت تردد تانکرهای تک جداره از اول ۹۵/۴۰ درصد راه های کشور، رویه مناسب ندارند

تین نیوز| معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی از ممنوعیت تردد خودروهای حاوی تانکرهای تک جداره حمل قیر از ابتدای سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سید حسین میرشفیع اظهار داشت: مشکلات عمده ما در حوزه قیر و آسفالت فنی و مدیریتی است.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده می توان به تبدیل شاخص قیر از درجه نفوذ به عملکرد و از طرفی الزام پیمانکاران به تجهیز کارخانجات خود به امکانات آزمایشگاهی برای رسیدن به شاخص PG اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای ممنوعیت تردد تانکرهای تک جداره حمل قیر و آسفالت در جاده های کشور خبر داد و گفت: علاوه بر آن تنها از تولیدکنندگان قیر امولسیونی که ارزیابی کیفیت شده باشند خرید خواهد شد.

میرشفیع اذعان کرد: بی توجهی به شاخص ناهمواری راه ها یکی از دلایل عقب ماندگی ما در این حوزه محسوب می شود و باید دقت بیشتری در لایه های زیرسازی اعمال شود زیرا همین دقت و توجه تاثیر قابل توجهی در روسازی خواهد داشت.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه "معاونت راه روستایی بدون پشتوانه و با اتکا به نیروهای خود با استفاده از سیستم PCI موفق به روسازی 40 هزار کیلومتر راه روستایی شد" یادآور شد: اگرچه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با جدیت وارد شد اما تاکنون بیش از 40 درصد راه های کشور از رویه مناسبی برخوردار نیستند و باید از آسفالت حفاظتی بیشتر استفاده شود.

انتقاد به عملیات حفاظت زمستانی
وی با اشاره به فعالیت های حفاظت زمستانی تصریح کرد: هر چند انجام عملیات یخ زدایی کار معقولی نیست، اما از هیچی بهتر است. همچنین کم کاری در لکه گیری زمستانی با شدت سرما توجیه می شود؛ پس در کشور روسیه چه کار می کنند؟

وی در ادامه تاکید کرد: باید از ثروتی به نام راه ها به طور مطلوب استفاده شود و از زمان ساخت راه به مسئله راهداری آن توجه شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.