| کد خبر: 71910 |

۵۰۰ کیلومتر راه اصلی در بشاگرد نیازمند تخصیص اعتبار

تین نیوز | شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان با داشتن بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی آسفالت نشده و تنها با داشتن ۱۰ درصد راه آسفالت در کشور نیازمند توجه بیشتر است.


ایجاد راه و زیرساخت‌های مناسب راه‌سازی در هر شهر روستایی زمینه رونق و پیشرفت آن را آماده می‌کند که در صورت نبود زیرساخت‌های لازم شرایط پیشرفت روبه‌جلو را از هر شهری می‌گیرد.

شهرستان بشاگرد در طول سال‌های گذشته به دلیل توجه کافی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری از ماراتن راه‌سازی بازمانده تا نتواند رنگ پیشرفت را به‌درستی در خود ببیند.

مردم بشاگرد گمان داشتند که با اضافه  شدن در تقسیمات کشوری و ارتقاع به شهرستان، رنگ محرومیت از منطقه آن‌ها را رها خواهد کرد اما آنچه پیداست این است که محرومیت نه‌تنها از دوش های بشاگرد و مردمش برداشته نشده بلکه با توجه به نادیده گرفتن و نبود امکانات مناسب این محرومیت تشدید هم شده است.

شهرستان ۴۰ هزار نفری بشاگرد این روزها در مسر نبود راه مناسب از وضعیت ایده‌الی برخوردار نیست و همچنان در انتظار وعده‌های تحقق‌نیافته مسئولان است.

شهرستان بشاگرد با داشتن سه مسیر اصلی از میناب به روستای در پهن (از روستای چهارده روستا به روستای پاهتک) با حدفاصل بیش از ۱۷۰ کیلومتر وجکدان به جاسک با ۱۲۰ کیلومتر و سردشت، ملکن، درنگ مدو با بیش از ۸۰ کیلومتر در مجموع بیش از ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی توسعه‌نیافته دارد که نیازمند تخصیص اعتبار است.

سید عبدالکریم هاشمی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تائید این مطلب که در بشاگرد کار اساسی صورت نگرفته است و این شهرستان هنوز از محرومیت رنج می‌برد اظهار داشت: آنچه مشهود است این است که مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری نتوانسته‌اند مسیر توسعه را در این سال‌ برای شهرستان و مردم بشاگرد باز کنند.

وی گفت: پیشرفت بشاگرد به توجه و حمایت جدی دولت نیاز دارد که با تأمین و تخصیص اعتبار گامی در مسیر توسعه و پیشرفت بردارد.

هاشمی راه‌سازی را مهم‌ترین نیاز فعلی در بشاگرد دانست و افزود: نبود راه مناسب در بشاگرد این شهرستان را در باتلاق پسرفت قرار داده است.

نماینده مردم شرق هرمزگان اعتبارات اختصاص‌یافته به شهرستان بشاگرد را بسیار اندک عنوان و تصریح کرد: مردم روستایی بشاگرد با مشکلات زیادی روبرو هستند که نیاز به رسیدگی فوری دارند.

وی گفت: در اعتبارات و برنامه‌های سال آینده به دنبال اختصاص بودجه‌ای مناسب برای شهرستان بشاگرد هستیم که بتواند آن را حداقل از نظر محرومیت در بخش راه‌سازی نجات دهد.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.