| کد خبر: 71581 |

محسنی خبر داد:

افزایش ۲۱ درصدی صادرات غیر نفتی از بندر شهید باهنر

تین نیوز | مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان از افزایش21 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در این بندر طی 8 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد محسنی در این رابطه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 993 هزار و 115 تن کالای غیر نفتی از بندر شهید باهنر صادر شده است.

وی آهن آلات و مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار ومواد پروتینی را از جمله کالاهای صادراتی دانست که از این بندر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند ارسال شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: طی 8 ماهه امسال، بیش از یک میلیون و 480 هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که 8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است .

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان گفت: طی این مدت، بیش از 37هزار و 100 تن کالای غیر نفتی به این بندر وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 73 درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین آلات راهداری از مهم ترین کالاهای وارداتی است که از بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می شود.

محسنی افزود: طی این مدت، 2 هزار و 393 فروند شناور از طریق بنادر مسافری شهید باهنر و شهید حقانی تردد کردند.

وی اضافه کرد: طی مدت یاد شده، ترابری یک میلیون و 634 هزار و 650 نفر مسافر از طریق بنادر شهید باهنر و شهید حقانی به انجام رسید که از این رقم، تعداد 23 هزار و 500 نفر مسافر در مسیرهای دریایی بندرعباس به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس جابجا شده اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر افزود: در این مدت 77 هزار تن کالای غیر نفتی از این بندر ترانزیت و 37 هزار تن کالای نفتی نیز صادر شد.

به گفته این مقام مسئول، کابوتاژ غیر نفتی)حمل و نقل ساحلی بین بنادر و جزایر داخلی) با 59 درصد افزایش به 23هزار تن و در بخش نفتی با 3 درصد افزایش به 230 هزار تن رسید.

یادآور می شود، بندر شهید باهنر با دارابودن آبخور بیش از ده متر پس از بنادر امام خمینی(ره) و شهید رجایی، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد و پنج درصد عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کشور در بندر شهید باهنر صورت می گیرد.

دسترسی به آبهای آزاد جهان از خلیج فارس، اتصال به شبکه راه های ترانزیتی بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاری خلیج فارس از مزیت های بندرشهید باهنر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.