| کد خبر: 59497 |

جلسه شورای سازمان قطار شهری کرج تشکیل شد

تین نیوز | جلسه شورای سازمان قطار شهری كرج با حضور مهندس خندان دل معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاریهای كشور، استاندار البرز و تنی چند از مدیران شهری كرج و مدیران  سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور شامگاه چهارشنبه هفتم مرداد تشكیل شد.
 
مهندس خندان دل معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور با اعلام اینكه دولت تاكنون 750 هزار میلیارد ریال اعتبار به قطارشهری كرج اختصاص داده است، این موضوع را نشانه توجه ویژه دولت به این پروژه دانست.
 
خندان دل افزود: كرج از دوره ای پس از تهران در حمل و نقل ریلی سرآمد بود اما اكنون از شهرهای بزرگ كشور عقب افتاده و با توجه به مباحث مطروحه از سوی مسوولان استان البرز در این نشست، توجه به نكاتی در بحث قطارشهری مهم است.
 
وی گفت: قراردادی درسال 85 برای خط یك قطارشهری با یك پیمانكار منعقد شد كه باید درسال 90 به اتمام می رسید و پروژه فارغ از زمانبندی تامین مالی كار خود را دنبال كرد.
 
وی افزود: دولت یازدهم تاكنون هفتصد و پنجاه هزار میلیارد ریال اعتبار به این موضوع مهم اختصاص داده كه حاكی از پیشی گرفتن دولت دراین بحث مهم است و كندی پیشرفت كاری قطارشهری نیز حاكی از آن است كه پیمانكار این پروژه مطلوبیت كاری ندارد.
 
معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور اظهار كرد: براساس گزارش های امروز مسوولان استان، قرار است یك هزار و 650میلیارد تومان دارایی كلانشهر كرج برای این پروژه گذاشته شود.
 
وی گفت: مسوولان كلانشهر كرج باید اطمینان حاصل كنند پیمانكاری كه كار به او سپرده شده توانایی دارد.
 
خندان دل افزود: متروی كرج جز اولویت های كاری ما است و سال گذشته فاینانس خط یك این پروژه كه در شورای اقتصاد به تصویب رسیده بود اما امكان استفاده آن به وجود نیامده بود، تمدید كردیم.
 
وی خاطرنشان كرد: قرارداد با پیمانكار قطارشهری كرج اگر به مصلحت شهر بود در نشستی با خود پیمانكار به نتیجه برسد تا تعهد مالی دنبال شود و تعادل نیز در این زمینه لازم است.
 
معاون عمران توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور گفت: برای واگن های قطارشهری كرج نیز تمهیداتی ازسوی شركت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی كشور پیش بینی شده است. در زمینه اوراق مشاركت در تلاش برای معرفی سقف نامحدود هستیم و باید با دقت و برنامه زمانبندی شده، پروژه را دنبال كنیم. 
 
استاندار البرز نیز در این جلسه با بیان اینكه برای تكمیل پروژه قطار شهری كرج از لحاظ ریالی مشكلی وجود نداریم، تصریح كرد: اگر پیمانكار تضمین مناسب ندهد، خلع ید شده و ادامه پروژه به پیمانكار جدید واگذار می شود.
 
سیدحمیدطهایی، گفت: راه اندازی پروژه قطار شهری كرج  یكی از دغدغه های اصلی بوده از بدو ورود به این استان بوده است.وی افزود: حضور معاون عمرانی وزیر كشور بهانه ای شد كه با اشراف ایشان به این بخش، هر چه سریعتر شاهد حصول نتیجه و خروجی مناسبی از این مطالبه دیرینه داشته باشیم.
 
وی با بیان اینكه عملكرد سابیر در اجرای پروژه قطارشهری كرج با گذشت بعد از 10 سال قابل قبول نیست، تصریح كرد: درصورتی كه پیمانكار به تعهدات خود با ارائه تضمین، پایبند نباشد  ادامه طرح به پیمانكار جدید واگذار خواهد شد.
 
طهائی ادامه داد: گشایش  راه ها به دغدغه ای جدی تبدیل شده است و بارها بعد از ورود به این استان بر این مهم تأكید داشته ام.
 
استاندار البرز با بیان اینكه تا كنون مشكل ریالی موجب تأخیر در تكمیل این طرح ملی نبوده است، گفت: تاكنون دولت 750 میلیارد تومان از طریق اوراق مشاركت تزریق منابع داشته است.
 
مدیرعامل شركت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی كشور نیز در این نشست، گفت: دادن مجوز انتشار اوراق مشاركت به میزان یك هزار میلیارد ریال كه 50 درصد آن را دولت 50 درصد آن را شهرداری پرداخت می كند، از جمله اقدامات انجام گرفته برای این كلانشهر است.
 
رضا عابدی افزود: تایید مجوز انتشار اوراق مشاركت به میزان چهارهزار میلیارد ریال از بودجه سال 94 كه 50 درصد دولت و مابقی را شهرداری تامین می كند، از دیگر اقدامات است. تمدید فاینانس كرج تا پایان سال 94 و قرارداد تامین 120 واگن توسط این شركت نیز در حال انجام است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.