| کد خبر: 59447 |

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از دستور رئیس‌جمهور برای تسریع در حل مشکلات برقی‌ کردن راه‌آهن تهران - مشهد تا انفجار قطار آنکارا - تهران

تین نیوز | دستور رئیس‌جمهور برای حل مشکلات برقی‌ کردن راه‌آهن تهران- مشهد، انفجار قطار آنکارا – تهران، پیگیری تثبیت نرخ تعرفه‌ها و زمان سیر حرکت قطار راه‌آهن‌های ایران٬ ترکمنستان و قزاقستان، خروج قطار مشهد-اصفهان از ریل در طبس و آغاز صادرات ریلی سیمان از ایران برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش تین نیوز، برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

قطار از شهریور روی ‌ریل‌ ملی می‌رود
سید مسعود نصر آزادانی معاون شرکت ساخت با بیان اینکه از شهریورماه امسال امکان تولید ریل در داخل فراهم می‌شود‌، گفت: انواع آلیاژها را در داخل کشور داریم، بنابراین با دارا بودن تکنولوژی تولید و مواد اولیه، امکان تولید ریل طویل هم در داخل کشور فراهم است.

ایجاد ظرفیت سیر ۳ میلیون مسافر قطار در هر ماه
مرتضی جعفری مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در حال حاضر برای دور دوم سفرهای تابستانی در شلوغ‌ترین مسیرها هم مثل تهران-مشهد ظرفیت خالی وجود دارد٬ گفت: راه‌آهن برای سفرهای تابستانی در هر ماه ظرفیت جابه‌جایی سه میلیون مسافر را ایجاد کرده است.

انفجار قطار آنکارا - تهران
قطار مسافری آنکارا به تهران به شماره 11512 ترانس آسیا به دلیل انفجار مین توسط گروه شبه نظامی پژاک(پ. ک. ک) در بین دو ایستگاه سوورن – گنچ از توابع استان بینگل در شرق این کشور خسارت دید.
بر اساس این گزارش این انفجار که با کنترل از راه دور صورت گرفته تلفات جانی به همراه نداشت اما به واگن و ریل ها خسارت وارد شده است.

اجرای کمپین جهانی «قطار به سوی پاریس» با هماهنگی سازمان ملل
عباس نظری مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل راه‌آهن با اشاره به برگزاری مجمع عمومی اتحادیه بین المللی راه‌آهن‌ها (UIC) در توکیو گفت: قرار است کمپین جهانی «قطار به سوی پاریس» به منظور ترویج حمل‌ونقل ریلی در ۷ آذر ۹۴ اجرا شود.

رفع نواقص کریدور بین المللی اینچه برون
 حسن صادقلو استاندار گلستان در دیدار با وزیر راه وشهر سازی از تلاش وزارت راه و شهرسازی در بهبود وضعیت پروژه‌های عمرانی و راهی در استان گلستان قدردانی کرد و خواستار موافقت معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی برای عملیاتی کردن احداث بندر خشک در منطقه اینچه برون شد.

رئیس‌جمهور خواستار تسریع در حل مشکلات برقی‌ کردن راه‌آهن تهران- مشهد شد
حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت با اشاره به اهمیت شهرمقدس مشهد نزد مردم مسلمان ایران و کشورهای اسلامی، رونق این شهر را مایه آبروی کشور توصیف کرد و با بیان اینکه تعهدات سفر استانی هیات دولت به این استان با تامین منابع لازم از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تا پایان سال ۹۴ انجام می‌شود، خواستار تسریع در حل و فصل مشکلات برقی و سریع السیر شدن راه آهن تهران- مشهد و اهتمام ویژه به بافت فرسوده مشهد شد.

رشد ۱۳ درصدی جابجایی تن کیلومتر مرزی در راه‌آهن هرمزگان

مدیرکل راه‌آهن منطقه هرمزگان از رشد ۱۳ درصدی جابجایی تن کیلومتر مرزی در محدود تحت مسئولیت خود در چهار ماه سال ۹۴ خبر داد.
محمد پورفخری بهابادی با اشاره به عملکرد چهار ماهه سال ۹۴ اداره کل راه‌‌آهن هرمزگان گفت: تن کيلومترمرزی بار حمل شده در این مدت بالغ بر ۹۲۶ ميليون و ۸۰۷ هزار و ۶۶ تن بوده که نسبت به عملکرد مشابه سال قبل (۸۱۸ میلیون و ۳۶ هزار و ۱۰ تن) از رشد ۱۳ درصدی برخوردار شد.

شرکت‌های واگن‌سازی با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند
سیداحمدحسینی سمنانی مدیرکارخانه شرکت واگن‌سازی کوثر گفت: در شرایط کنونی به دلیل محدودیت اعتبار و عدم پرداخت تسهیلات به شرکت‌های واگن‌سازی٬ این شرکت‌ها عملا تعطیل هستند و با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن یزد - اقليد
مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان یزد از در دست اقدام بودن ۶۰۰ کیلومتر راه های بین شهری در یک سال گذشته و پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه احداث راه آهن یزد - اقلید به طول ۲۶۴ کیلومتر خبر داد.

غلامرضا رضایی ضمن اعلام این خبر گفت: از جمله مهمترين پروژه هاي احداث و توسعه راه هاي بين شهري یزد می توان احداث باند دوم يزد – طبس ،بزرگراه يزد – بافق ، بهاباد – دربند – نايبند ،بزرگراه تفت-ابركوه-سورمق، راه اصلي زرند - بافق ، احداث تقاطع غير همسطح ورودي مهريز (ابلاغي شركت ساخت) را نام برد که برای به پایان رسیدن این پروژه ها نیز چهار میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.

ایستگاه سریع‌السیر راه‌آهن در کاشان اجرایی شود
فرماندار کاشان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایجاد یک ایستگاه سریع السیر در کاشان در حد قول و قرار است، گفت: امیدوار هستیم با همکاری وزیر بتوانیم قول‌ها را که نیاز به مقدمات ویژه‌ای دارد هرچه زودتر به منصه ظهور برسانیم.

ابوالفضل صدرائیه  اظهار داشت: شهری با تمدن 7500 ساله و داشتن جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و آئین‌های سنتی و مذهبی مستحق داشتن یک ایستگاه راه آهن سریع‌السیر است.

پیگیری تثبیت نرخ تعرفه‌ها و زمان سیر حرکت قطار راه‌آهن‌های ایران٬ ترکمنستان و قزاقستان
علیرضا باقری مدیرکل امور مالی و اموال راه‌آهن با بیان اینکه خواستار برگزاری نشست‌های مداوم برای برنامه‌ای کردن قطار باری در مرز اینچه ‌برون هستیم٬ گفت: این موضوع و تثبیت نرخ تعرفه‌ها و زمان سیر حرکت قطار میان راه‌آهن‌های ایران٬ ترکمنستان و قزاقستان در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکمنستان پیگیری می‌شود.

خروج قطار مشهد-اصفهان از ریل در طبس

در هفته گذشته قطار مسافری مشهد ــ اصفهان در ایستگاه ده‌شور طبس از خط خارج شد.محمدابراهیم اقبالی، مدیرکل راه آهن شرق درباره این حادثه گفت: در این حادثه چند واگن از قطار مسافری که از مبدأ مشهد به مقصد اصفهان در حرکت بود، در محل ایستگاه دهشور طبس از خط خارج شدند. در این حادثه هیچ یک از مسافران این قطار صدمه‌ای ندیده‌اند.

آغاز صادرات ریلی سیمان از ایران
مرتضی احمدی مدیرکل بازرگانی و بازاریابی راه‌آهن گفت: طبق قرارداد منعقد شده میان راه‌آهن‌های دو کشور ایران و تاجیکستان، محموله 8 هزار تنی سیمان برای اولین بار در تاریخ راه‌‌آهن، روز یکم مرداد سال جاری ایستگاه تربت را به مقصد تاجیکستان ترک کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.