در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:
◄ بازاریابی بار باید به طور جدی در راه آهن اجرا شود / تفکیک شرکت های حمل و نقل از فورواردری، سازنده است
عباس قربانعلی بیگ در جلسه اتاق فکر ریلی گفت: پیشنهاد مطرح شده از سوی قائم مقام راه آهن در خصوص تفکیک شرکتهای حمل و نقل کننده از شرکتهای فورواردری میتواند یک پیشنهاد سازنده باشد.
وی افزود: انتقادات برخی دوستان از این طرح، شاید به این دلیل باشد که ما قضیه فورواردری را چندان جدی نمی گیریم و چون ابتدای راه هستیم بسیاری از مسایل برای ما مبهم و ناشناخته است.
قربانعلی بیگ یادآور شد: به نظر میرسد با توجه به راه اندازی قطارهای برنامهای و تأثیری که در سیر واگنها داشته است و همچنین ظرفیت خالی که در زمینه بهرهوری داریم، نیاز به توجه بیشتر به بحث بازاریابی را تشدید میکند.
این کارشناس ریلی تصریح کرد: به نظر من باید بازاریابی را به صورت جدی آغاز و روابط شرکتهای مالک واگن و فورواردرها را تعیین کنیم. اما آنچه مهم است این کارها باید موازی با همکاری راه آهن و تسریع روند فورواردری باشد.
وی افزود: اگر چه به ظاهر بار معدنی راه آهن تضمین شده به نظر میرسد، اما در حال حاضر به تدریج در حال از دست دادن بازار مواد معدنی هستیم و بسیاری از صاحبان معادن تمایل به حمل مواد خود از طریق جاده دارند.
قربانعلی بیگ با اشاره اهمیت بار برای راه آهن خاطرنشان ساخت: اگر غفلت انجام شود، حمل بار مواد معدنی نیز از دست راه آهن خارج خواهد شد. در بحث جنرال کارگو و حمل کانتینری نیز گارانتی خدمات میتواند بسیار مفید باشد و افزایش بار را برای راه آهن در پی داشته باشد.
وی افزود: در سال 81، سهم حمل کانتینری راه آهن یک درصد بود و با اقدامات سازندهای که انجام شد این سهم به سه درصد رسید و البته قطارهای برنامهای نیز در آن زمان پیگیری میشد که متأسفانه بعداً تعطیل شد. امیدواریم بحث بازاریابی بار در راه آهن به طور جدی پیگیری و باعث توسعه حمل و نقل ریلی شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.