| کد خبر: 47431 |

ساماندهی پایانه مرزی رازی خوی اولویت سال ۹۴

تین نیوز | معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه خوی ساخت بارگاه شمس تبریزی، ساماندهی پایانه مرزی رازی و احداث جاده قطور را اولویتهای اصلی خوی در سال جدید اعلام کرد.
 
حسین سیوانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال« دولت و ملت، همدلی و هم‌ زبانی»از سوی مقام معظم رهبری، گفت: این پیام برای کارگزاران و مسئولان دولت بسیار امید بخش بوده و برای اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید قوت قلب است.
 
وی با بیان اینکه کشور در مسیر حل مشکلات و معضلات جدی قرار دارد، افزود: با توجه به سیاست بی طرفی وزارت کشور و استانداری در قبال برگزاری انتخابات، شخص فرماندار و کارکنان فرمانداری حق ورود جانبدارانه به انتخابات را نداشته و موظف هستند در کمال بی طرفی انتخابات سالم را برگزار کنند.
 
فرماندار خوی احداث بارگاه شمس تبریزی را یکی از اولویتهای اصلی این شهرستان در سال ۹۴ دانست و اظهار داشت: خوی قطعه ای از پازل توسعه استان است و مزار شمس ظرفیت بزرگی است كه بایستی هرچه سریعتر نسبت به اجرای طرح این آرمگاه اقدام شود.
 
سیوانی ضمن  تاکید بر ضرورت اجرای فازهای عملیاتی طرح مقبره شمس تبریزی خوی،  اعلام کرد: طی سالهای گذشته اداره کل میراث فرهنگی با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال حدود پنج هزار و ۹۰۰ متر مربع از حریم مقبره شمس را آزاد سازی کرده است.
 
احداث پایانه مرزی رازی و جاده قطور در سال ۹۴
وی همچنین احداث پایانه مرزی رازی را از دیگر اولویتها سال ۹۴ خوی دانست و ادامه داد: برای احداث پایانه مرزی ۴.۵ هکتار برای اجرای تاسیسات اجباری پایانه از قبیل ساختمان اداری گمرک، پایانه تخصیص یافته و ۸ هکتار نیز فضای اختیاری با هدف تامین نیازمندیهای مسافرین و گردشگران از جمله هتل، پمپ بنزین، فروشگاه و ... در نظر گرفته شده است..
 
فرماندار خوی با بیان اینکه اهداف تعیین شده در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور دوست و برادر به میزان ۳۰ میلیارد دلار از طریق روابط و تبادلات مرزی امکان پذیر خواهد بود، اظهار داشت: یکی از این مبادی پایانه مرز رازی بوده که در آینده نزدیک نیز شاهد انجام عملیات اجرایی جاده خوی – رازی خواهیم بود.
 
سیوانی اصل عنوان کرد: گام اول در جهت رفع موانع و نواقص مرز رازی، آغاز ساخت ۱۲ کیلومتر جاده سه بانده از سمت مرز رازی تا روستای حبش است و همچنین پیمانکار احداث چهار پل غیر همسطح جاده قطور که یکی از موانع جدی ترانزیت کالا بوده، مشخص شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.