| کد خبر: 43571 |

◄ اختصاص ۱۰۰ میلیارد دلار به خرید ماشین آلات شهری / بدهی دولت به شهرداری ها ارتباطی با وزارت کشور ندارد

تین نیوز | چهارمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری ظهر امروز با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از محل این مراسم، رحمانی فضلی، وزیر کشور پس از حضور در جمع خبرنگاران، گفت: با توجه به امکاناتی که دولت در بودجه سال 93 پیش بینی کرده بود، این امکان در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور قرار گرفت تا این وزارتخانه قادر باشد در حجم انبوه نسبت به خرید ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل شهری و روستایی اقدام نماید. 

وی افزود: بر اساس بند "ق" برنامه بودجه و پیش بینی دولت در لایحه بودجه سال 94، حدود 100 میلیارد دلار به مرور در اختیار این وزاتخانه قرار گرفته تا صرف خرید تجهیزات راهداری و حمل و نقل شهری و امکاناتی که بتواند در مصرف سوخت کاهش ایجاد کند، گردد.

وزیر کشور با اشاره به پیشنهادهای مطلوب سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به وزارت کشور، تصریح کرد: در پیشی بینی به منظور خرید ماشین آلات، قطار شهری نیز منظور شده و نوسازی تاکسی ها هم در دستور بودجه مذکور قرار دارد.

وی با بیان اینکه مصوبات دولت به شورای اقتصاد ارسال شده، تاکید کرد: قطعا با همکاری شهرداری ها بویژه شهرداری های شهرهایی با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر با در نظر گرفتن اولویت خواهیم توانست به نحو مطلوب به اداره شهرها بپردازیم تا از این رهگذر بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه نماییم.

به گفته رحمانی فضلی تمام شرکت های حاضر در چهارمین نمایشگاه بین المللی جامع مدیریت شهری از بخش خصوصی بوده و اولویت خرید تجهیزات و ماشین الات شهری و راهداری با بخش خصوصی داخلی است.

وی خاطر نشان کرد: اعتبار یاد شده ارتباطی با دیون دولت به شهرداری ها نداشته و در این ارتباط، شهرداریها با وزارت اقتصاد باید طی نشست های مشترکی به آن بپردازند و این امر ارتباط موضوعی با وزارت کشور ندارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.