| کد خبر: 39341 |

پیشنهاد افزایش تسهیلات نوسازی ناوگان عمومی در مرحله تصویب قرار دارد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که پیشنهاد افزایش تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل پروسه تصویب را طی می‌کند، گفت: شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی پیگیر این موضوع است.

داوود کشاورزیان اظهار کرد: در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی تنها دستگاهی که اعتبار در اختیار آن قرار دارد وزارت نفت است، بر اساس بند ق تبصره 2 قانون بودجه این اجازه را به این وزارتخانه داده که بتواند در پروژه‌هایی که صرفه‌جویی دارد، سرمایه‌گذاری کند.
به گزارش تین نیوز، کشاورزیان تصریح کرد: پیشنهاد افزایش تسهیلات نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی در مراحل تصویب قرار دارد و مسئولان شرکت بهینه‌سازی مصرف انرژی پیگیر این موضوع هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی پیش‌تر با بیان این‌که پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات نوسازی ناوگان جاده‌ای به شورای اقتصاد رفته است گفته بود: توافق کرده‌ایم بخشی از صرفه‌جویی مصرف سوخت به‌عنوان مابه‌التفاوت سود بانکی به خریداران پرداخت شود.
کشاورزیان اضافه کرد: تنها ظرفیت قانونی که در حال حاضر بر نوسازی ناوگان جاده‌ای وجود دارد بند ق تبصره 2 قانون بودجه است که دولت همین را به‌عنوان ماده قانونی دائمی در لایحه خروج از رکود پیش‌بینی کرده است.
وی با بیان این‌که امیدواریم این ماده به یک ماده قانونی تبدیل شود، تصریح کرد: در این ماده پیش‌بینی شده وزارت نفت برای همه پروژه‌هایی که به نوعی صرفه‌جویی سوخت را به‌دنبال دارد از جمله نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای مابه‌التفاوت پرداخت کند.
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که یکی از این بخش‌ها نوسازی ناوگان جاده‌ای است، بیان کرد: در این رابطه جلسات متعددی با وزارت نفت و سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد و اعداد و ارقام دو طرف با هم یکسان شده است.
کشاورزیان با بیان این‌که پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات نوسازی ناوگان جاده‌ای آماده تصویب در شورای اقتصاد است، بیان کرد: آخرین محاسباتی که همکاران ما با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت داشتند برای کامیون‌های کشنده‌ها برآورد شده در مدت 5 سال میزان صرفه‌جویی حدود 55 هزار دلار است، این عدد طبیعی است که برای کامیون‌های کوچک‌تر با تناژ پایین‌تر کمتر است.
وی ادامه داد:‌ توافق کرده‌ایم بخشی از این صرفه‌جویی تحت عنوان مابه‌التفاوت سود بانکی به خریداران پرداخت شود و امیدواریم که این موضوع به تصویب شواری اقتصاد هم برسد و متعاقب آن بتوانیم این برنامه را اجرایی کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کرده‌ایم به ازای هر دو تا سه ماه که قسط پرداخت می‌شود مابه‌التفاوت نیز پرداخت شود. هم‌اکنون 55 هزار دلار صرفه‌جویی در پنج سال برای هر کامیون کشنده است و خریدار در سررسید اقساط مبلغی را پرداخت می‌کند و سازمان راهداری نیز بخشی از آن را از محل مابه‌التفاوت پرداخت خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.