| کد خبر: 38353 |

قیر رایگان برای راه های روستایی که خیرین در ساخت آنها کمک کنند

تین نیوز |  اگرچه پروژه هایی که در روستاهای بالای 50 خانوار استان اجرا شوند، برای بهره مندی از این كمك رایگان در اولویت هستند اما آن گونه که  "علی اکبر شاهینی" مدیرساخت و توسعه راه های این اداره کل می گوید " این اداره کل در مورد پروژه های دیگر راهسازی روستایی نیز حاضر است آنها را به خیرین واگذار نماید."

به گزارش تین نیوز از  اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان،به گفته مدیر ساخت و توسعه راه های گلستان، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها با پرداخت خودیاری می توانند در ساخت پروژه های راهسازی روستایی مشارکت کنند.

وی می افزاید: قیر به اندازه ای كه برای آسفالت، ساخت و توسعه راه های روستایی مورد نظر، نیاز باشد، تامین می شود و فقط لازم است که خیرین، آمادگی خود را از طریق مراجعه به اداره کل راه و شهرسازی و ادارات راه و شهرسازی شهرستان های استان اعلام کنند.

شاهینی ادامه می دهد: خیرین راهساز با تفاهم نامه سه جانبه ای که بین خود و این اداره کل و دهیاران و شوراهای روستاها منعقد می کنند می توانند در سرعت ساخت و توسعه پروژه های روستایی سهیم شوند.

وی می گوید: در قانون بودجه سال 93 اعتباری با نام قیر یارانه ای یا رایگان برای راه های روستایی در نظر گرفته شده و دولت، وزارت نفت را مکلف کرده که برای فراهم شدن زمینه اجرای پروژه های روستایی توسط مردم، این كمك قابل توجه را در اختیار آنها بگذارد تا سرعت برخورداری همه روستاها از نعمت آسفالت، افزایش یابد.

شاهینی می افزاید: وزیر راه و شهرسازی این اقدام را در قالب دستورالعمل اجرایی به استان ها ابلاغ کرده تا اجرای پروژه های روستایی با مشارکت خیرین و مردم، سرعت بیشتری به خود بگیرد.

مدیرساخت و توسعه راه های گلستان می گوید: در حال حاضر 98 پروژه راه روستایی به طول 620 كیلومتر در تمام شهرستان ها بویژه شهرستان های شرق استان در حال اجرا و یا در برنامه اجرایی قرار دارد كه 48 پروژه مربوط به روستاهای بالای 50 خانوار استان است.

به گفته شاهینی، برای اجرای این پروژه ها به 124 میلیارد تومان منابع مالی نیاز است که در توان اداره کل و همچنین فرمانداری ها و ادارات مرتبط نیست تا آنها را تکمیل کنند و نیازمند همکاری خیرین است. وی ادامه می دهد: هم اینك از كل شبكه سه هزار و 485 كیلومتری راه های روستایی استان دو هزار و 465 كیلومتر آن آسفالت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.