| کد خبر: 37683 |

نظرها و خبرها◄ قیمت واقعی موتورسیکلت‌های برقی چقدر است؟

تین نیوز | به اعتقاد برخی کارشناسان با توجه به طرح‌های اجرایی در خصوص واردات موتور سیکلت‌های برقی به چرخه حمل و نقل کشور؛ در صورتی که  تولیدکنندگان داخلی توانمندی تولید این وسیله نقلیه را دارند باید تصمیم‌گیران این عرصه به جای واردات آن، فرصت بازار را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهند.

1- موتورسیکلت‌های برقی در ایران 4 برابر گران‌تر از قیمت جهانی!
تین نیوز | دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...در حالی که موتورسیکلت‌های برقی در دنیا با قیمت 400 تا 500 دلار عرضه می‌شوند این وسایل نقلیه را در داخل کشور با قیمت هفت تا هشت میلیون تومان عرضه می‌کنند.
ابوالفضل حجازی رییس انجمن موتورسیکلت ایران ضمن بیان این مطلب گفت: افرادی که در رأس این کار هستند براساس نظرات غیر کارشناسی این کار را انجام می‌دهند چرا که در حال حاضر قیمت واقعی یک موتورسیکلت 500 یا هزار وات با توجه به شرایط گمرکی که در حال حاضر تعرفه واردات این وسایل نقلیه حذف شده است، بین 400 تا 500 دلار است که با ارز آزاد نیز حدود یک میلیون و 700 هزار تومان می‌شود...
مطلب کامل

نظر | قیمت واقعی موتورسیکلت‌های برقی چقدر است؟
نظر منتشر شده در تاریخ۱۳۹۳-۱۰-۱۶  در مورد این مطلب:
موتورسیکلتهای 500 تا 1000 وات که قیمتشان 400-500 دلار است بیشتر یک دوچرخه برقی هستند که در سربالایی ها، موتور الکتریکی به کمک راکب می آیند.

موتور سیکلت های گازی براوو که چند سال قبل عرضه می شد دارای توانی برابر با 2500 وات (2.5 کیلووات) بودند. موتورهای هوندای موجود هم توانشان حدود 7000 الی 8000 وات (7-8 کیلو وات) است. آن موتوربرقی هایی که قیمتشان 7-8 میلیون است توانشان در محدوده 3 کیلو وات است و قیمت جهانیشان هم در حدود 1500-2000 دلار است که معادل ریالیش می شود همان 7-8 میلیون تومان. تردد در شهر تهران با توجه و شیب و فرازهایش به حداقل 3 کیلو وات (اندکی بیشتر از آن موتورهای گازی براوو) توان نیاز دارد و موتورهای 0.5 و 1 کیلوواتی که قیمتشان 400-500 دلار است به عنوان موتورسیکلت به کار نمی آیند.

نظر | تصمیم‌گیران فرصت بازار را در اختیار تولیدکننده داخلی قرار دهند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۱۰-۱۶ در مورد این مطلب:
تفاوت قیمت اعلام شده توسط ایشان قابل قبول نیست و از آن دست اطلاعاتی است که بدون توجه به جزییات، صرفا جهت برانگیختن افکار عمومی اعلام می‌شود ولی گلایه تولیدکنندگان داخلی کاملا معقول و پذیرفته است. به هر حال اگر پتانسیل تولید در کشور وجود دارد، تصمیم‌گیران موظف هستند که فرصت بازار را در اختیار تولیدکننده داخلی قرار دهند.

2- خودروهای ایرانی دو برابر بنزین می‌سوزانند
تین نیوز | چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...ایران مقام پنجم عرضه بنزین ارزان در جهان را در حالی به خود اختصاص می‌دهد که براساس آمار منتشره از سوی مرکز مطالعات انرژی امریکا، متوسط سرانه مصرف بنزین هر ایرانی 65 لیتر از سرانه مصرف بنزین هر فرد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر است و به دنبال این موضوع هر 10 سال مصرف ایران در حالی دو برابر می‌شود که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هر 50 سال این اتفاق می‌افتد!...
مطلب کامل 

نظر | مصرف سوخت خودروهای ایرانی؛ 30 درصد بیشتر از مشابه خارجی 
نظر منتشر شده د رتاریخ ۱۳۹۳-۰۹-۱۹در مورد این مطلب:
باعث تاسف است که جای مهمی چون مرکز پژوهش های مجلس، برای مقایسه مصرف سوخت خودروهای داخلی با خارجی، میزان مصرف سوخت خودروهای خارجی در ""سیکل بزرگراهی"" را با میزان مصرف سوخت خودروهای داخلی در "سیکل شهری" مقایسه می کند.

البته جای تعجب ندارد، چون جای دیگری هم بدون توجه به پارامتر "زمان" گفته بودند آلودگی هر هواپیما برابر با 3000 خودرو است و نتیجه گرفته بودن که 30 درصد آلودگی هوای تهران در اثر نشست و برخاست فرودگاه مهرآباد است.

عزیزان مجلسی، خوشبختانه اینترنت دسترسی به اطلاعات صحیح را آسان کرده است. خودتان مصرف سوخت خودروهای ایرانی را با مشابه های خارجی از لحاظ وزن و قدرت موتور مقایسه کنید:

مصرف سوخت تویوتا کرولا مدل 2014 = 8.4 لیتر بر 100 کیلومتر در سیکل شهری و مصرف سوخت سمند Ef7 برابر با 11 لیتر در سیکل شهری. آیا مصرف سمند دو برابر است؟

مصرف سوخت 206 برابر با 9 لیتر در سیکل شهری و مصرف سوخت تویوتا یاریس 2014 باربر با 7.6 لیتر در سیکل شهری. آیا مصرف 206 دو برابر یاریس است؟

مصرف سوخت خودروهای ایرانی در حدود 30 درصد بیشتر است و نه 100 درصد. که البته این 30 درصد هم باید کم شود. اما شناخت واقعیات، با نادرست پنداری و سرکوب تولید ملی متفاوت است.

ضمنا، میزان مصرف سوخت خودرو، برخلاف آنچه در متن گفته شده، توسط دستگاه "دیاگ" تعیین نمی شود. مصرف سوخت خودرو با تعبیه خودرو بر روی دیناموتر و شبیه سازی حرکت و یا تست عملی سنجیده می شود. دستگاه "دیاگ" کارش چیز دیگری است. این نام دیاگ هم از عبارت fuel injection diagnostic tool آمده و کارش عیب یابی سامانه انژکتوری موتور است. ممکن است دستگاه دیاگ بر اساس پیش فرضهایی، شاخصی تخمینی برای مصرف سوخت ارائه دهد. اما این دستگاه هیچگاه ملاک اندازه گیری مصرف سوخت قرار نمی گیرد.

نظر | آلودگی هوا ارمغان سو مدیریت است
نظر منتشر شده د رتاریخ ۱۳۹۳-۰۹-۱۹در مورد این مطلب: 
مزید امتنان است که نگارنده محترم تبیین بفرمایند که حساب سرانگشت‌شان به کمک دستگاه دیاگ به چه شکلی منتج به این شده است که «کل خودروهای ایران برای پیمایش هر 100 کیلومتر حداقل 80 میلیون لیتر بنزین بیشتر از حد استاندارد مصرف می‌کنند». ضمنا چنین بررسی‌ها و ادعاهایی با حساب سرانگشتی اثبات نمی‌شود، نیازمند تحقیقات علمی دقیق، نمونه‌گیری درست و محاسبات لازم است. همچنین خواهشمند است که مشخص بفرمایند که منظور از «کل خودروهای ایران» چیست.
آلودگی هوا ارمغان خودروسازی داخلی نیست. آلودگی هوا ارمغان سوء مدیریت شهری است که به جای ساخت و توسعه مترو و تسهیل استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی، بودجه عمرانی شهر را صرف چندطبقه‌ کردن اتوبان‌ها و ساخت تونل‌ها می‌کند. 

3- امکان بازنگری قیمت خودروی دنا وجود ندارد
تین نیوز | پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...رئیس شورای رقابت، احتمال بازنگری در قیمت خودروی دنا را منتفی دانست و گفت: امکان بازنگری قیمت این خودرو وجود ندارد چرا که براساس بررسی های به عمل این خودرو همان سمند سورن است که به صورت ارتقا یافته تولید می شود.
رضا شیوا تصریح کرد: با توجه به اینکه خودروی دنا دارای پلتفرم و موتور سمند سورن است که به لحاظ ظاهری و داخلی ارتقا یافته، بنابراین دستورالعمل قیمت سورن مبنای قیمت گذاری این خودروی جدید قرار گرفته است...
مطلب کامل

نظر | می توان دنا را یک خودروی جدید دانست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۹-۲۰در مورد این مطلب:
این رفتار شورای رقابت ناراحت کننده است. دنا اگر چه بر پایه سمند خلق شده، اما ظاهر خودرو نشان دهنده این است که کاری بیشتر از صرفا یک فیس لیفت بر روی آن انجام شده است. فیس لیفت یعنی آنچه بر روی 405 انجام شد و تبدیل شد به پارس. حتی رانا را نیز می توان یک فیس لیفت از 206 صندوق دار دانست. اما در خودروی دنا، ظاهرا بخش جلویی (از ستون جلو تا جلوی خودرو) و بخش انتهایی (از ستون عقب تا انتها) تمام جدید است و می توان دنا را یک خودروی جدید دانست. به علاوه اینکه داشبود و تریم داخلی هم کلا تحول شده. در نگاه کلی، به غیر از طرح هندس درب‌ها، دیگر ردی از سمند در اتاق آن موجود نیست.

از بابت پلت فرم، که شامل موتور، گیربکس و ... می شود، یکسان بودن با یک خودروی دیگر، دلیلی بر یکسان بودن قیمت نیست. دنا اولین خودروی ایرانی است که با آپشن هایی تقریبا لوکس عرضه می شود و قرار است پاسخی باشد به مشتریانی که از کم بودن آپشن های لوکس در خودروهای ایرانی گلایه مند هستند. به علاوه اینکه الان ارزانترین خودروهای چینی در کلاس دنا محدوده 50-60 میلیون تومان هستند. قیمت 48 میلیونی مورد نظر ایران خودرو که برای مصرف کننده در نظر گرفته شده، با حدف بالاسریهایی چون مالیات بر ارزش افزوده و بیمه و پلاک و ... در حدود 36-37 میلیون تومان می شود که با احتساب دلار 3.3 تومان می شود 11 هزار دلار. خودروهای مشابه کره ای و ژاپنی در این کلاس و با این سطح تجهیزات، قیمتی فراتر از 15 هزار دلار (کره ای) و 17 هزار دلار (ژاپنی) دارند. لذا معلوم نیست شورای رقابت بر چه اساسی این قیمت را منطقی نمی داند.

نظر | تولید دنا؛ طرحی شکست خورده؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۹-۲۹در مورد این مطلب:
خودروی چینی با کلی عوارض و گمرک و زد و بند بین 50 تا 60 میلیون قیمتش است واگرنه قیمت واقعی شان بین 15 تا 20 میلیون تومان ماهم نیست. ضمنا دنا نسبت به خودروهای معرفی شده جدید طرح شکست خورده ای خواهد بود که در بازار ایران زمین خواهد خورد چه رسد به خارج از کشور، پس همان بهتر که تولید نشود چون تجربه نشان داده بازار انحصاری بلایی به سر قیمت سایر خودروهای بازار می آورد تا مردم شوند این لگن را بخرند. مثل mvm110 که طرف ترجیح می دهد 2 الی 3 تومان بالاتر بدهد تیبا بخردبرای اینکه قیمت واقعی mvm110 به نظر شما 20 تومان است؟

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.