| کد خبر: 37472 |

جابه‌جایی ۸۳ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی کشور در هشت ماه نخست سال

تین نیوز | كارشناس اداره ترانزيت ضمن آن‌که از جابه‌جايی ۸۳ هزار و ۶۷۰ نفر مسافر از طريق پايانه‌های مرزی كشور توسط سيستم حمل و نقل بين‌المللی جاده‌ای استان تهران به كشور‌های همسايه در هشت ماهه نخست سال ۹۳ خبر داد، گفت: این جابه‌جایی به وسیله ۵۴۴۰ دستگاه اتوبوس ايرانی و خارجی انجام شده است.
 
به گزارش  تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل و نقل و پايانه‌های استان تهران علی‌اكبر عينعلی اردستانی گفت: در هشت ماهه اول سال جاری تعداد ۸۳ هزار و ۶۷۰ نفر مسافر توسط ۵۴۴۰ دستگاه اتوبوس ايرانی و خارجی به مقاصد خارج از كشور توسط ۱۲ شركت حمل و نقل داخلی و بين‌المللی فعال در خطوط بين‌المللی جابه‌جا شده‌اند. 
     
این كارشناس اداره ترانزيت افزود: از اين تعداد ناوگان عمومی جاده‌ای چهار هزار و ۹۱۳ دستگاه اتوبوس ايرانی و ۵۲۷ دستگاه اتوبوس با مليت كشورهای همسايه بوده است.      
  
وی ادامه داد: ۲۱۹ دستگاه اتوبوس ايرانی و ۱۳۲ دستگاه اتوبوس خارجی با تعداد مسافر پنج هزار و ۸۶۶ نفر با حصول شرايط ايمن و استفاده از ناوگان جاده‌ای مسافربری مناسب و سرويس‌هایVIP  از پايانه بيهقی و تعداد چهار هزار و ۶۹۴ دستگاه اتوبوس ايرانی و ۳۹۵ دستگاه اتوبوس خارجی تعداد ۷۷ هزار و ۸۰۴ مسافر را از پايانه غرب به خارج از كشور منتقل کردند.

بيشترين جابجايی در مسير تهران به سلمانيه و اربيل عراق و نيز تركيه بوده است که تعداد مسافر به ترتيب ۳۱۱۴۴ نفر و ۱۹۴۶۸ نفر  و كمترين مسافر در مسير تهران به گرجستان با تعداد ۴۴۷۷ نفر بوده است. همچنين علاوه بر مسيرهای ذكر شده در مسيرهای تهران به ارمنستان– باكو سرويس دهی مستقيم وجود دارد. بر اساس آمار طی هشت ماهه اول سال جاری سهم ناوگان با مليت كشورهای همسايه (عراقی و آذری) تعداد ۱۱۳۹۵ نفر است.
 
 اردستانی خاطرنشان كرد: در همين مدت تعداد ۶۰۵ مجوز بارگيری جهت حمل كالاهای صادراتی توسط ناوگان خارجی برای سه هزار و ۴۲۸ دستگاه كاميون خارجی صادر شد كه از اين تعداد ۹۳۶ دستگاه آن حامل كالای وارداتی و يك هزار و ۴۹۲ دستگاه بصورت ترانزيت از قلمرو جمهوری اسلامی ايران عبور كرده است. همچنین عمده‌ترين كالاهای صادر شده فرآورده‌های پتروشيمی، خشكبار  و ميوه بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.