| کد خبر: 28745 |

تعریض و رفع نقاط حادثه خیز محور اسلام آباد - سه راهی زانوگه ضروری است

تین نیوز | مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان گفت: تعریض و رفع نقاط حادثه خیز محور اسلام آباد - سه راهی زانوگه ضروری است.
 
حسن رحمانی شامگاه شنبه در کارگروه ایمنی و کاهش سوانح جاده ای استان در محل معاونت عمرانی استانداری لرستان تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن را یکی از بحث های جدی کشور طی ۱۰ سال اخیر خواند و اظهار داشت: وزارت راه و ترابری همواره تلاش می کند که مشکلات حوزه راههای کشور که بیشترین عوامل مرتبط با وقوع تصادفات هستند را برای کاهش تصادفات جاده ای به حداقل برساند.
 
وی میانگین سنی کشته شدگان ناشی از تصادفات جاده ای را حدود ۳۵ سال برشمرد و عنوان کرد: این موضوع نشان دهنده این مطلب است که فعال ترین افراد جامعه به لحاظ سنی با تلفات جاده ای درگیر بوده و کشته می شوند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان با اشاره به اینکه مردان ۸۵ درصد از فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای را تشکیل می دهند بیان داشت: پایین بودن سن فوتی های جاده ای خسارت های مادی و معنوی زیادی را برای کشور به همراه دارد.
 
۸۵ درصد علل تصادفات جاده ای به عوامل انسانی بر می گردد
رحمانی از کاهش تعداد کشته شدگان تصادفات جاده ای طی ۱۰ سال اخیر خبر داد و گفت: در ۱۰ سال گذشته فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای حدود ۲۹ هزار نفر بود که این رقم اکنون به ۱۸ هزار کشته در سال رسیده است.
 
وی افزود: هرچند میزان تلفات جاده ای طی سال های اخیر کاهش یافته ولی آمار کشته شدگان همچنان زیاد است لذا تمامی دستگاه های مرتبط در این زمینه تلاش خود را برای به حداقل رساندن عوامل ایجاد تصادفات جاده ای بکار گرفته اند.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان ادامه داد: تجهیز راهها به تاسیسات مرتبط مانند تابلوها، گاردریل، خط کشیها، رفع نقاط حادثه خیز، توسعه محورها از مواردی است که در دستور کار وزارتخانه راه و شهرسازی قرار گرفته است و مشاهده می شود که این اقدامات تاثیر زیادی در کاهش میزان تصادفات جاده ای داشته اند.
 
رحمانی با بیان این مطلب که ۸۵ درصد از علل تصادفات به عوامل انسانی بر می گردد تصریح کرد: ۱۵ درصد مابقی به وضعیت راه ها و خودروها مربوط می شود لذا درگیر کردن افکار عمومی با مسائل ایمنی یکی از موارد جدی است که بایستی دنبال شود.
 
اعلام موجودیت جمعیت طرفداران ایمنی راهها در لرستان
وی در اینباره افزود: طی چند سال اخیر صدا و سیما با وجود محدودیت منابع برای آگاهی افکار عمومی بخوبی عمل کرده است بطوریکه بسیاری از مردم از طریق اطلاع رسانی های صورت گرفته با آمار تصادفات آشنایی پیدا کرده اند و تاثیر این اطلاع رسانی ها به خوبی قابل مشاهده است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان از راه اندازی جمعیت طرفداران ایمنی راهها در سطح استانهای کشور خبر داد و گفت: این جمعیت به عنوان یک تشکل در همه استان ها شکل گرفته و هدف این است که مردم خودشان درگیر جریان ایمنی در حوزه راه ها شوند.
 
وی یادآور شد: جمعیت طرفداران ایمنی راهها در لرستان روز پنجشنبه ۲۲ ام آبان ماه در قالب برگزاری یک همایش تحت همین عنوان اعلام موجودیت خواهد کرد و همه عوامل و افراد موثر در زمینه ایمنی به عضویت این جمعیت در خواهند آمد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان با اشاره به اینکه آمار تلفات جاده ای و اهمیت این موضوع کمتر از بیماری های قلبی و عروقی نیست گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان دولت می تواند در کاهش تصادفات جاده ای موثر است لذا این موضوع در همایش طرفداران ایمنی مطرح خواهد شد.
 
رحمانی لرستان را به لحاظ میزان وقوع تصادفات جاده ای یکی از استان های میانه جدول در این زمینه دانست و بیان داشت: بدنبال این هستیم که این جایگاه را بهتر کرده و به رتبه های پایین جدول برسانیم لذا در همایش طرفداران ایمنی که برخی از مسئولان کشوری حضور دارند به عوامل کاهش این رتبه اشاره خواهد شد.
 
لرستان یکی از استان های مهجور در زمینه حمل و نقل
وی ادامه داد: یکی از موارد مهمی که در همایش طرفداران ایمنی راهها به آن پرداخته می شود توجه دادن وزارت راه و شهرسازی به استان لرستان برای جذب اعتبارات ملی خواهد بود تا از این طریق بتوانیم اعتبارات خوبی برای لرستان جذب کنیم.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان عنوان کرد: یکی از محورهای مهم لرستان محور اسلام آباد - سه راهی زانوگه است که در مسیر پلدختر و خروجی استان به سمت خوزستان قرار دارد که همواره حوادث مختلفی در آن رخ می دهد.
 
وی ادامه داد: در این راستا دو بانده کردن این محور و رفع نقاط حادثه خیز آن به دلیل کوهستانی بودن از جمله موارد مهمی است که در همایش طرفداران ایمنی در دستور کار قرار خواهند گرفت.
 
رحمانی لرستان را یکی از استان های مهجور در زمینه حمل و نقل دانست و عنوان کرد: بایستی این استان را در بخش حمل و نقل در دید قرار مسئولان قرار داد و به کیفیت زیرساختهای این استان در زمینه حمل و نقل توجه کرد و آن ها را ارتقاء داد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان لرستان افزود: سازمان حمل و نقل پایانه های استان در روز ۲۰ آبان با استانهای مرزی کشور که ورود و خروج کالاهای ترانزیت از طریق این استان ها صورت می گیرد نشست مشترکی خواهد داشت.
 
وی ادامه داد: لرستان به عنوان یکی از استان های مسیر کامیون های ترانزیت کالا گاهی با حوادث جاده ای مواجه است و در این نشست به چگونگی حل مشکلات موجود در این زمینه پرداخته خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.