| کد خبر: 28744 |

غیر فعال بودن کمیته آموزش کارگروه سوانح جاده ای لرستان / صدا و سیما مشارکت بیشتری کند

تین نیوز | معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از غیر فعال بودن کمیته آموزش کارگروه کاهش سوانح جاده ای لرستان انتقاد کرد و از صدا و سیما خواست در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشد.
 
محمد اصلانی شامگاه شنبه در کارگروه ایمنی و کاهش سوانح جاده ای لرستان در محل معاونت عمرانی استانداری فرهنگ ترافیک شهری در لرستان را ضعیف دانست و اظهار داشت: رسانه ها و صدا و سیمای مرکز لرستان می توانند کارهای ناهنجار اجتماعی را آنقدر مورد طرح و بررسی قرار دهند که مردم دیگر آن کار را انجام نداده و هنجارهای اجتماعی را رعایت کنند.
 
وی افزود: تردد تراکتور در شهر یکی از موارد ناهنجار است ولی با این وجود هنوز در سطح شهر خرم آباد نمونه هایی از تردد تراکتور وجود دارد و جالب اینجاست که این تراکتورها مجوز حمل نخاله را از شهرداری گرفته اند.
 
انتقاد از شهرداری به دلیل ارائه مجوز به تراکتورها برای حمل نخاله
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از شهرداری خرم آباد به دلیل دادن مجوز به تراکتورها برای حمل نخاله انتقاد کرد و افزود: شهرداری با گرفتن مبلغی از مردم اجازه تخلیه نخاله به آن ها را می دهد در حالیکه نباید نخاله ها را در شهر تخلیه کرد.
 
اصلانی اجرای طرح جمعیت طرفداران ایمنی راهها در لرستان را اقدامی موثر برای آگاهی افکار عمومی دانست و بیان داشت: اگر اینگونه سازمان های مردم نهاد تشکیل شود در سطح جامعه این ذهنیت ایجاد می شود که جان انسان ها و سلامت آن ها برای جامعه به عنوان ارزشمندترین سرمایه های ملی بسیار حائز اهمیت است.
 
وی افزود: بایستی از افراد زیادی برای عضویت در جمعیت طرفداران ایمنی راها دعوت به عمل آورد تا رعایت نکات ایمنی در حین رانندگی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود زیرا اگر هر کاری به فرهنگ تبدیل نشود انجام آن کار بی فایده خواهد بود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: برخی از رانندگان قدیمی که گواهینامه خود را سال ها پیش دریافت کرده اند ممکن است با مفهوم تابلوهای راهنمایی و رانندگی آشنایی لازم را نداشته باشند لذا پیشنهاد می شود افرادی که به تمدید گواهینامه خود اقدام می کنند کلاس های آموزشی در زمینه آیین نامه های راهنمایی و رانندگی برای آن ها برگزار شود.
 
لزوم تامین روشنایی دوراهی دورود به سمت بروجرد
اصلانی در ادامه سخنان خود مجهز کردن پل "هرو" به سیستم برقی را مستلزم تاییدیه کارشناسی در این زمینه دانست و عنوان کرد: این موضوع بایستی در کمیته فنی مطرح شده و در صورت تایید برای دریافت اعتبار آن اقدام شود.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به برخی محورهای حادثه خیز در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از این محورها دوراهی دورود به سمت بروجرد است که وجود دوربرگردان در این قسمت به علت اینکه فاقد روشنایی بوده باعث بروز تصادفاتی شده است و می توان با صرف کمترین هزینه ها و تامین روشنایی محل نسبت به کاهش تصادف در این محل اقدام کرد.
 
اصلانی ادامه داد: در مناطقی که فراوانی تصادف در حد بالایی است می توان از شرکت های بیمه گذار برای تامین هزینه هایی برای رفع نواقص محل موجود دعوت بعمل آورد زیرا با پرداخت این هزینه ها که گاهی هزینه های پایینی هستند شرکت های بیمه گذار از پرداخت خسارت معاف خواهند شد.
 
غیر فعال بودن کمیته آموزش کارگروه سوانح جاده ای لرستان
وی از غیر فعال بودن کمیته آموزش کارگروه ایمنی گلایه کرد و گفت: وقتی که قانونگذار آموزش را در زمینه ایمنی برای صدا و سیما تکلیف می کند این نهاد بایستی به تکلیف خود عمل کند و صدا و سیما به عنوان مسئول کمیته آموزش چه اقدامی برای کاهش میزان تصادفات انجام داده است.
 
نماینده صدا و سیمای مرکز لرستان نیز در این جلسه در پاسخ به این گلایه گفت: در کمیته آموزش جلساتی برگزار شد ولی این جلسات خروجی لازم را نداشتند از طرفی برنامه پیک صبحگاهی صدا و سیما به طور مرتب به این بحث می پردازد و برخی اطلاع رسانی ها در خلال برنامه های صدا و سیما در این زمینه صورت می گیرد.
 
وی افزود: اگر اطلاع رسانی در این زمینه بیشتر از حد معمول شود می تواند ایجاد ناامنی کند بطوریکه برخی از مردم نیز نسبت به این قضیه گلایه کرده اند.
 
بنابر این گزارش در این جلسه مقرر شد تصادفاتی که علت وقوع آن ها از فراوانی بالایی برخوردار است و علت تصادفات به طور عمده مربوط به مواردی است که با تزریق منابع مالی و اصلاح وضع موجود می تواند اثرگذار باشد ظرف مدت یکماه آینده احصا و اعتبار مورد نیاز برای رفع این مشکلات توسط اداره کل راه و شهرسازی به عنوان اولویت اول در بودجه سال ۹۴ لحاظ شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.