| کد خبر: 165124 |

◄ اضافه شدن 10 واگن غله‌بر به ناوگان ریلی

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک از ساخت 10 واگن غله و اضافه شدن آن‌ها به ناوگان ریلی کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک از ساخت  10 واگن غله و اضافه شدن آن‌ها به ناوگان ریلی کشور خبر داد.

به گزارش تین نیوز، محمدرضا مختاری گفت: ساخت واگن‌های غله‌بر از محصولات جدید واگن پارس اراک است که می‌تواند با تولید انبوه نیاز داخل را به‌طور کامل تأمین و صرفه‌جویی ارزی چشمگیری را به دنبال داشته باشد.

او به ارزش 2 میلیارد و 300 میلیون ریالی هر واگن اشاره کرد و گفت: قرارداد اولیه ساخت واگن غله بر با شرکت پارسیان ریل شرق 100 دستگاه است و سال گذشته 70 دستگاه به شرکت بهره‌بردار تحویل شد و واگن‌های باقی‌مانده نیز تا پایان خردادماه امسال تحویل می‌شود.

مختاری به رشد 50 درصدی تولید واگن در این شرکت اشاره کرد و گفت: 315 دستگاه واگن باری پارسال با ارزش بیش از 100 میلیارد تومان و 26 دستگاه واگن مسافربری به ارزش حدود 80 میلیارد تومان در شرکت واگن پارس اراک تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل آن تولید این محصولات حدود 50 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک به ساخت واگن‌های غله‌بر و مسافربری چهار و 6 محوره در این شرکت اشاره کرد و گفت: بقای شرکت واگن پارس به قوای مالی شرکت‌های بهره‌بردار بستگی دارد، بنابراین انتظار می‌رود دولت با ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به این شرکت‌ها  کمک کند.

به گزارش ایرنا، مختاری تأکید کرد: کمک دولت از واردات بی‌رویه انواع واگن‌های مسافربری کمک خواهد کرد  که گامی مهم در راستای حفظ این شرکت و شرکت‌های پایین‌دستی آن خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.