| کد خبر: 164901 |

◄ سایه گرانی ارز بر سر طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای

شرکت سایپا دیزل و البته سایر شرکت‌های حاضر در طرح نوسازی ناوگان فرسوده، قیمت محصولات خود را دائماً به بهانه افزایش نرخ ارز گران می‌کنند و تفاوتی بین ثبت‌نام کننده یک سال پیش که پول به‌حساب این شرکت ریخته است با ثبت‌نام کننده امروز قائل نیستند .

تین نیوز

یکی از رانندگان مشارکت‌کننده در طرح نوسازی در واکشنی به جدیدترین توضیحات داود کشاورزیان رییس سابق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نحوه اجرای طرح نوسازی ناوگان جاده‌ای واکنش نشان داد و خواستار پاسخ‌گویی مسئولین مربوطه در رابطه با اجرای ضعیف این طرح شد.

به گزارش تین نیوز  وی در یادداشتی که در یکی از کانال‌های مربوطه در فضای مجازی منتشر شد با تشریح تجربه خود از شرکت در طرح نوسازی به چرایی علت نبود انگیزه در بین مالکان ناوگان فرسوده در طرح نوسازی پرداخته است.

وی توضیح داده است که هم‌اکنون تعداد زیادی از رانندگانی که در  طرح نوسازی ناوگان فرسوده در شرکت سایپادیزل ثبت‌نام کرده و ماه‌های مدیدی است که به‌حساب این شرکت پول واریز کرده و حتی عده زیادی از آنان گواهی اسقاط خودروی فرسوده خود را نیز تحویل داده‌اند که توسط سازمان راهداری نیز پذیرش‌شده است، در اعتراض به تأخیر بسیار زیاد این شرکت در تحویل خودروهای این طرح و گران کردن تقریباً ماهانه قیمت محصولات خود حتی برای ثبت‌نام‌های قدیمی و بدون آنکه ریالی به پیش‌پرداخت واریزی رانندگان سود مشارکت در نظر بگیرد، در مقابل این کارخانه تجمع کرده و در چادرهای اعتراضی نشسته‌اند.

شرکت سایپا دیزل و البته سایر شرکت‌های حاضر در طرح نوسازی ناوگان فرسوده، قیمت محصولات خود را دائماً به بهانه افزایش نرخ ارز گران می‌کنند و تفاوتی بین ثبت‌نام کننده یک سال پیش که پول به‌حساب این شرکت ریخته است با ثبت‌نام‌کننده امروز قائل نیستند و در مقابل اعتراض رانندگان هم می‌گویند که قراردادهای شما به قیمت روز است و با قیمت قطعی نیست و بنابراین باید مابه‌التفاوت را واریز کنید اما از سوی دیگر هیچ سودی هم به واریزی‌تان تعلق نمی‌گیرد.

بر اساس اظهارات این فعال حمل‌ونقلی کسی هم نیست که از این کارخانه‌ها سؤال کند که شما ارز استفاده‌شده برای تولید این کامیون‌ها را با چه نرخی و در چه زمانی از دولت گرفته‌اید که اکنون گرانی ارز را بهانه گران‌فروشی خود برای تعهدات قبلی‌تان کرده‌اید؟

وی ادامه داده است: حال با این وضعیت بی‌قانونی در این طرح عریض و طویل و پاسخگو نبودن این کارخانه‌ها در برابر مشتریان خود که به این طرح اعتماد کرده و در آن شرکت کرده‌اند و اکنون امکانات مالی بیشتری برای افزایش دائمی قیمت کامیون‌ها را ندارند، باقی رانندگان چرا باید به این طرح و مسئولین مربوطه اعتماد و اطمینان کنند و در این طرح مشارکت نمایند؟ مالکان ناوگان فرسوده که سرنوشت شرکت‌کنندگان در این طرح را می‌بینند که با هزار مشقت و مصیبت پول پیش‌پرداخت این کامیون‌ها را فراهم کرده و به‌عنوان پیش‌پرداخت واریز کرده‌اند و خیلی‌هایشان خودروی فرسوده خود را نیز اسقاط کرده‌اند اکنون ماه‌هاست که بیکار منتظر خودروی جدید نشسته‌اند اما اکنون بعد از این همه مدت انتظار مثلاً کشنده ولوو FM460 که هنگام ثبت‌نام در سال گذشته قیمت ۳۵۳ میلیون تومان ذکرشده بود، اکنون شرکت سایپادیزل قیمتش را برای همه حتی ثبت‌نامی‌های سال پیش ۵۱۰ میلیون تومان اعلام می‌کند و از همه می‌خواهد که مابه‌التفاوت را واریز کنند تا خودرو را تحویل بگیرند!

دیگر کدام عقل سلیمی در این طرح شرکت می‌کند؟ بنده به‌عنوان یکی از همین رانندگان شرکت‌کننده در این طرح خواستار پاسخ‌گویی مسئولین مربوطه در رابطه با این مشکل بزرگ برای رانندگان بی‌پناه هستم که درواقع جواب مطالب مطرح‌شده در مورد علت نبود انگیزه در بین مالکان ناوگان فرسوده در طرح نوسازی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن 2 0

    سلام
    مگر آقای روحانی نگفتند کلید به کلید؟ امروز هم که در صحبت های خود فرمودند تصمیمی برای ماشین های فرسوده گرفته ایم! .....

  • جعفرپور 2 0

    به بهانه گرانی ا رز وعدم حضور دولت کمپانی هاکشنده ساز اقدام به غارت شریف ترین قشر زحمتکش رانندگان سنگین می کنند.

  • احمد 1 0

    بنده خودم یکی از شرکت کنندگان در طرح نوسازی ناوگان توسط شرکت ماموت دیزل هستم و طبق قرارداد اولیه قرار بر این بوده که با پرداخت 50 میلیون تومن ماشین را تحویل بگیریم ولی الان شرکت ماموت درخواست 208 میلیون از ما کرده است تا ماشین را تحویل دهد در صورتی که اگه همان پرداخت اولیه خودمان را اگر سکه یا دولار ویا یک ماشین دست دوم خریده بودیم الان ارزش پول ما سه برابر هم اکنون بود شرکت ماموت دیزل هم در صورت انصراف ما فقط متعهد به باز پرداخت همان واریز اولیه 7 ماه پیش ما است حال از شما درخواست پیگیری موضوع ویا حداقل نشان دادن راهی جهت پیگیری موضوع توسط خودمان هستیم تشکر