| کد خبر: 158598 |

◄ کاهش 50 درصدی بودجه مترو کلان‌شهرها در بودجه 97

در جلسه مشترک رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت ساخت مترو تهران، کاهش 50 درصدی بودجه مترو کلان‌شهرهای کشور در برنامه بودجه سال 97 مورد بحث و گفت‌گو قرار گرفت.

تین نیوز

در جلسه مشترک رئیس کمیسیون عمران مجلس و مدیرعامل شرکت ساخت مترو تهران، کاهش 50 درصدی بودجه مترو کلان‌شهرهای کشور در لایحه بودجه سال 97 مورد بحث و گفت‌‌وگو قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این جلسه هم‌چنین،  برنامه های 4 سال آینده مترو تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر حمایت بیشتر از روند توسعه مترو کلان‌شهرها تاکید شد.

بر اساس این گزارش علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ، در جلسه مشترک خود با رئیس کمیسیون عمران مجلس، خواستار حمایت هرچه بیشتر دولت و مجلس از حمل‌ونقل ریلی شد.

امام در ادامه این جلسه خواهان اعمال برخی اصلاحات در لایحه بودجه مترو کلان‌شهرها از جمله تهران برای سال 1397 شده و درخواست کرد لایحه بودجه سال 1397 که از سوی دولت ارائه شده و بخشی از آن در کمیسیون عمران مجلس مراحل پایانی بررسی را می‌گذراند، نتوجه بیشتری به موضوع حمل‌ونقل ریل پایه در کشور نشان داده شود.

وی همچنین پیشنهاد داد تا استفاده از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در لایحه بودجه برای چاپ و انتشار اوراق مشارکت، به عنوان یکی از پیشنهادهای مربوط به تامین اعتبار برای طرح‌های عمرانی مورد تاکید قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، با وجود اذعان تمام کارشناسان به لزوم و ضرورت توسعه حمل‌ونقل ریلی درون شهری به‌عنوان یکی از مصادیق بارز و تاثیرگذار گسترش حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهرها که کاهش ترافیک و آلودگی هوا را  به دنبال دارد، بودجه پیشنهادی دولت برای مترو کلان‌شهرهای کشور در سال 97 به‌طور متوسط 50 درصد کاهش یافته است،  در بودجه سال 97 مترو تهران نیز 101 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است با این حساب بودجه مترو،  برای سال 1397 به میزان 36 درصد کاهش یافته و به مرز 65  میلیارد تومان رسیده است که از این مبلغ 101 میلیارد تومان سال جاری نیز فقط حدود 50 درصد آن تا به امروز تحقق یافته است که با این روند ساخت و تکمیل باقیمانده خطوط مترو با تاخیر به پایان خواهد رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.