| کد خبر: 135493 |

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تین‌نیوز:

◄ بودجه مترو اسلامشهر مصوب شد

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از تلاش نمایندگان به منظور مشخص کردن ردیف بودجه برای سال جاری خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، از تلاش نمایندگان به منظور مشخص کردن ردیف بودجه برای مترو در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیده فاطمه ذوالقدر در خصوص وضعیت مترو شهرستان اسلامشهر، اظهار داشت: بر اساس تلاش نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی خوشبختانه، بودجه مترو اسلامشهر برای سال ۹۶ مشخص‌شده و به زودی در اختیار این بخش قرار خواهد گرفت.

 

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و شهرستان پردیس در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: بودجه مترو اسلامشهر برای سال ۹۶ مشخص‌شده و تلاش خواهیم کرد تا ردیف بودجه خاصی نیز  در بودجه 97 به منظور شروع ساخت مترو برای شهر مهاجرپذیر پردیس از دولت دریافت و مصوب کنیم.

 

به گزاش تین‌نیوز، مترو اسلامشهر قرار است در امتداد خط ۳ مترو تهران یک خط درون‌شهری به طول ۳۷ کیلومتر با ۲۵ ایستگاه، ساخته شده و مردم این شهرستان را به تهران برساند اما، به هر دلیلی کار ساخت آن، تا به امروز کلید نخورده و شهردار این شهر را به انتقاد از عدم توجه به این مساله مهم واداشته است، که اخبار آن پیش‌تر در این شبکه خبری به نظر خوانندگان رسید.

 

این خط از ایستگاه متروی آزادگان در جنوب غربی تهران آغاز و در ایستگاه متروی قائم در شمال شرقی تهران به پایان می‌رسد، خط ۳ پس از تکمیل دارای ۳۷ کیلومتر طول و ۲۵ ایستگاه است.

 

بخش میانی و جنوبی خط ۳ به طول ۱۹ کیلومتر با ۶ ایستگاه از ایستگاه قائم تا ایستگاه متروی آزادگان، این خط در حال حاضر در ایستگاه متروی شهید بهشتی با خط یک و در ایستگاه متروی تئاتر شهر با خط چهار تقاطع دارد، این خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی در طول این خیابان به سمت غرب امتداد مسیر داده و سپس وارد خیابان ولیعصر شده و در طول خیابان ولیعصر و به سمت جنوب تا میدان راه‌آهن ادامه مسیر داده و سپس به سمت فرودگاه قلعه مرغی و بزرگراه آزادگان در جنوب غربی تهران متمایل می‌شود.

 

عملیات احداث خط ۳ متروی تهران از سال ۱۳۸۶ در جنوب غرب تهران آغاز شد که بخش اول آن در قسمت مرکزی و حد فاصل ایستگاه متروی شهید بهشتی و ایستگاه متروی تئاتر شهر در آذرماه ۱۳۹۱ و بخش دوم آن از ایستگاه متروی تئاتر شهر تا ایستگاه متروی آزادگان در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید و در نهایت در ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۴ نیمه شمالی خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی تا انتهای شمالی خط یعنی ایستگاه متروی قائم افتتاح شد.

 

توسعه این خط به سمت شمال شرقی و جنوب غربی در حال انجام است در بخش توسعه شمال شرقی، این خط از ایستگاه متروی شهید بهشتی به سمت شرق خیابان شهید بهشتی امتداد مسیر داده و در محل میدان گلبرگ به سمت شمال متمایل می‌شود و با عبور از زیر بزرگراه صیاد شیرازی به میدان نوبنیاد می‌رسد و پس از آن به دو شاخه تقسیم می‌شود.

 

براساس این گزارش و وعده نماینده مردم تهران اما، این امید نزد مردم این شهرستان زنده شد که، ظرف مدت کمی، شاهد ورود قطار مترو به شهر خود خواهند بود و امید می‌رود دستگاه‌های حفر تونل با این خبر به زودی، کار خود را در مسیر مترو اسلامشهر آغاز کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.