| کد خبر: 157189 |

راستاد خواستار شد

انتقال فناوری ساخت کشتی از کره به ایران

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تعریف جدید روابط شرکت های کشتی رانی ایرانی و کره ای به تحوی که فناوری های دریایی به ایران انتقال یابد شد.

تین نیوز

محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تعریف جدید روابط شرکت های کشتی رانی ایرانی و کره ای به تحوی که فناوری های دریایی به ایران انتقال یابد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مهندس محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه معاونین دریایی و مهندسی و امور زیربنایی جهت اطلاع از گزارش عملکرد همکاری مشترک موسسات رده بندی ایرانیان و کره جنوبی (KR-ICS)، با مدیرعامل هیات مدیره موسسات رده بندی کره جنوبی(KR) و ایرانیان (ICS) دیدار نمودند.

در این ملاقات که در حاشیه جشن پنجاهمین سالگرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت، موسسات رده بندی گزارشی از عملکرد همکاری مشترک خود در زمینه خدمات مشترک به جامعه دریایی کشور در زمان های قبل، حین و بعد از تحریم ارائه کردند و موفقیت این همکاری را نتیجه حمایت ها و تدابیر جامعه دریایی ایران و در راس آن ها سازمان بنادر و دریانوردی دانستند.

در این جلسه همچنین برنامه های جدید موسسات برای همکاری مشترک در زمینه تحقیق و توسعه و تدوین استانداردهای هدفمند و همچنین ایجاد شرکت مشترک برای ارائه خدمات در حوزه فراساحل و انرژی بررسی شد و موسسات اعلام آمادگی کردند که این ظرفیت ها را در چرخه تولی گری سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه هم بکار گیرند. همچنین موسسات گزارش آموزش های دوجانبه در ایران و کره را ارائه کردند.

در ادامه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، ضمن ابراز رضایت از روند توسعه موسسه رده بندی ایرانیان و همکاری مشترک آن با موسسه رده بندی KR ، خواستار توسعه روابط و همکاری این دو موسسه برای توسعه صنوف رده بندی در ایران برای عضویت موسسه رده بندی ایرانیان در آیاکس (IACS) شدند.

وی همچنین از این موسسات خواست که دانش و تکنولوژی موجود در این موسسات به عرصه کشتی سازی ایران نیز انتقال یابد که مستلزم تعریف درست روابط فی ما بین کشتی سازان کره ای و ایرانی است و رابطه دو موسسه رده بندی می تواند به عنوان الگو قرار گیرد و به عنوان پلی  بین کشتی سازان دو کشور برای انتقال تکنولوژی عمل نماید.

در پایان موسسات رده بندی ضمن ابراز رضایت از انتصاب محمد راستاد به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، فضای کنونی را فرصتی برای موسسات و جامعه دریایی دو کشور دانسته و از کلیه حمایت های سازمان از این همکاری مشترک تشکر نموده و اعلام آمادگی نمودند که این همکاری ها توسعه یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.