| کد خبر: 153574 |

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مطرح کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در تصمیمات زیربنایی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: باید از ظرفیت علمی دانشگاه در تصمیمات زیربنایی استفاده کنیم و مقاوم‌سازی، سبک‌سازی و صنعت‌سازی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: باید از ظرفیت علمی دانشگاه در تصمیمات زیربنایی استفاده کنیم و مقاوم‌سازی، سبک‌سازی و صنعت‌سازی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، عباس پورسلان در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی با اشاره به حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز و حساسیتی که در استان خوزستان در پی این فاجعه پیش آمد، اظهار کرد: ایمن‌سازی ساختمان‌ها، بهبود نقاط شهری خاص در خطر زلزله، توسعه و بهبود روش‌های اجرایی و جزئیات مربوط ناشی از زلزله در دست پیگیری هستند.

وی با اشاره به مراحل چهارگانه مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی افزود: اساساً مقابله و مدیریت زلزله قابل‌پیگیری است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: باید از برداشت‌های بی‌رویه منابع آب زیرزمینی در محل‌های آسیب‌خیز جلوگیری شود زیرا می‌تواند موجبات اتفاقات ناگواری شود.

پورسلان بیان کرد: همچنین باید نظارت نظام‌مهندسی بر طرح‌های ساختمانی دقیق‌تر پیگیری شود و از ساخت و سازهایی که فاقد نظارت کافی هستند جلوگیری شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت علمی دانشگاه در تصمیمات زیربنایی استفاده کنیم و مقاوم‌سازی، سبک‌سازی و صنعت‌سازی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: با وقوع حادثه منبع آب در اهواز متوجه شدیم که نیاز به مکان‌هایی جهت اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان وجود دارد و باید جدی‌تر به این مسئله بپردازیم.

پورسلان گفت: بضاعت دولت در بخش راه و شهرسازی در این حد است که دو شهر جدید را با هدف پذیرش سرریز جمعیت کلان‌شهر اهواز ایجاد کند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی خانوارهای ساکن منطقه پرخطر منبع آب بیان کرد: در فاز نخست پس از شناسایی ۸۱۸ خانوار در پهنه خطر امکان اسکان ۱۰۰ خانوار را در شهر رامین فراهم کردیم که شیرین‌شهر نیز از این ظرفیت برخوردار است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.