| کد خبر: 152770 |

رقابت سه فرودگاه قطب گردشگری برای پیوستن به رنکینگ جهانی

مدیر پروژه نظارت برکیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) با بیان اینکه رتبه فرودگاه‎ها در رنکینگ جهانی وجهه و اعتبار کشورشان است از حضور آبرومندانه و کسب رتبه‎های عالی فرودگاه مشهد در ASQ خبر داد.

تین نیوز

مدیر پروژه نظارت برکیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) با بیان اینکه رتبه فرودگاه‎ها در رنکینگ جهانی وجهه و اعتبار کشورشان است از حضور آبرومندانه و کسب رتبه‎های عالی فرودگاه مشهد در ASQ خبر داد.

بهمن باقری در گفتگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه مشهد تاکنون در چهار دوره سه ماهه در برنامه جهانی ASQ شرکت کرده و توانسته است رتبه‎های خوبی را در میان 80 فرودگاه هم رده خود کسب کند، گفت: در برنامه ASQ پرسشنامه‎ای از کانادا در اختیار دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی قرار می‎گیرد که شامل نظرسنجی از مسافران درباره کیفیت خدمات است، این نظرات جمع‎آوری و برای بررسی به کانادا ارسال می‎شوند تا تبدیل به گزارش آماری و بررسی در رنکینگ جهانی شوند. این بررسی و گزارش آماری رتبه فرودگاه مشهد را در آیتم‎های مختلف در میان فرودگاه‎های هم رده‎اش در دنیا (فرودگاه‎های دارای کمتر از 15 میلیون مسافر) مشخص می‎کند.

وی گفت: تاکنون فرودگاه مشهد توانسته است در برخی آیتم‎ها مقام اول و دوم منطقه را کسب کند و در سطح جهانی نیز در میان 80 کشور رتبه‎های اول تا بیستم را به خود اختصاص داده است.

مدیر پروژه ASQ فرودگاه‎های کشور افزود: البته برای ما حفظ رتبه‎های خوب در رنکینگ جهانی اهمیت بیشتری از کسب این رتبه‎ها دارد.

باقری همچنین خبر داد: در فصل آخر 2017 همزمان با پاییز 96، فرودگاه مهرآباد نیز وارد رنکینگ خواهد شد. به این منظور 50 درصد پرسشنامه را در اختیار مسافران این فرودگاه قرار داده‎ایم و در پایان پاییز پرسشنامه‎های تکمیل شده را برای بررسی به کانادا ارسال می‎کنیم.

وی با بیان اینکه این برنامه جهانی از سال 2006 فعال شده و تاکنون داوطلبانه بوده است، گفت: آمار بالای حضور فرودگاه‎های یک کشور درASQ به نوعی وجهه و اعتبار آن کشور است و در جذب مسافران بیشتر و انتقال فرهنگ آن جوامع نقش مهمی دارد. اکنون فرانسه پنج و چین هفت فرودگاه فعال در ASQ دارند و ما نیز در تلاشیم تعداد فرودگاه‎های رنکینگ جهانی خود را افزایش دهیم.

وی افزود: خوشبختانه سه فرودگاه شهرهای قطب گردشگری ما شامل اصفهان، شیراز و تبریز دارای ظرفیت‎های خوبی برای اجرای برنامه ASQهستند و به زودی یکی از این فرودگاه‎ها آماده حضور در رنکینگ جهانی می‎شوند.

باقری درباره وظایف و ماموریت‎هایی دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی (ASQ) توضیح داد: این دفتر به تدوین و استقرار نظام رتبه‎بندی فرودگاه‎های کشور از نظر سطح ارائه خدمات مطابق استانداردهای بین‎المللی می‎پردازد و ناظر رشد هماهنگ کیفیت خدمات فرودگاهی است که به تهیه گزارش‎‎های دوره‎ای و ادواری از طریق استقرار نظام سنجش نظرات و انتظارات مسافران و شناسایی گلوگاه‎های توسعه خدمات‎رسانی و انجام پیگیری‎های لازم در راستای جلب رضایت مسافران می‎پردازد.

 

منبع: سايت خبری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.