| کد خبر: 150908 |

معاون وزیر راه مطرح کرد:

◄ کاهش 20 درصدی تصادفات با ایمن‌سازی نقاط مستعد حادثه /هیچ اعتباری در این 7 ماهه به سازمان داده نشده است

شناسایی نقاط مستعد حادثه و برطرف کردن آن سالیانه موجب کاهش 20 درصدی تصادفات خواهد شد بااین‌حال نیازمند اعتبار زیادی برای شناسایی و رفع آن است.

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از طرح‌های مربوط به پیوست بودجه عملاً هیچ تخصیص اعتبار نقدی‌ در این 7 ماهه به  این سازمان داده نشده است.

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این موضوع که تصادفات اخیر هیچ‌کدام در نقاط حادثه‌خیز نبوده است به خبرنگار تین‌نیوز گفت: این موضوع نشان می‌دهد که در صورت عدم رعایت مقررات و سرعت مطمئنه همه‌جا می‌تواند حادثه‌خیز باشد. بر همین اساس برداشت من این است که اگر ما به‌جای اصلاح نقاط حادثه‌خیز، نقاطی که مستعد حادثه هستند را اصلاح کنیم با کاهش 20 درصدی تصادفات روبرو می‌شویم.

وی دراین‌باره توضیح داد: در قالب این طرح ما باید تمام حفاظ‌های میانی در محورهای چهارخطه را نصب کرده و تمام نقاط پرتگاهی را در جاده‌ها ایمن سازی کنیم؛ به طور مثال بعد از تصادفی که در جاده هراز قبل از جاجرود اتفاق افتاد از همکاران قدیمی سؤال کردم که آیا در 20 سال گذشته در این نقطه تصادف داشتیم؟ پاسخ خیر بود. در این بیست سال بیش از 100 میلیون خودرو از این منطقه تردد داشته و یکی از این صد میلیون دچارسانحه می‌شود بنابراین من با ادعای اینکه یک  در صد میلیون هم احتمال تصادف دراین نقطه وجود دارد باید بیایم و این نقطه را ایمن‌سازی کنم.

به گفتهٔ کشاورزیان شناسایی نقاط مستعد حادثه و برطرف کردن آن سالیانه موجب کاهش 20 درصدی تصادفات خواهد شد با این‌حال نیازمند اعتبار زیادی برای شناسایی و رفع آن است.

وی توضیح داد: سازمان راهداری هرساله تعدادی نقاط حادثه‌خیز شناسایی و اقدام به ایمن‌سازی می‌کند و بازهم در جای دیگر تصادف رخ می‌دهد و به نقاط حادثه‌خیز اضافه می‌شود. بر این اساس اگر تمام نقاط مستعد تصادف یعنی هرجایی که ممکن است تصادفی اتفاق افتد را ایمن‌سازی کنیم برآورد ما کاهش 20 درصدی تصادفات است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص وضعیت تأمین اعتبار پروژه‌ها و هم‌چنین تخصیص اعتبارات به سازمان راهداری در سال جاری گفت: امسال تخصیص اعتبار به سازمان بسیار ناچیز بوده است.

کشاورزیان بابیان این‌که از طرح‌های مربوط به پیوست بودجه عملاً هیچ تخصیص اعتبار نقدی‌ در این 7 ماهه به سازمان داده نشده است افزود: از ردیف‌های متفرقه کمتر از 20 میلیارد تومان تخصیص نقدی داشتیم و برای پرداخت مطالبات پیمانکاران  نیز از اسناد خزانه‌ که به سازمان داده‌اند؛ استفاده می‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.