| کد خبر: 145894 |

انجام ۹۷ هزار عملیات جلوگیری و تخریب در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز در تهران

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران از انجام بیش از ۹۷ هزار عملیات با موضوعات شناسایی تخلفات، جلوگیری از تخلفات و تخریب در حوزه ساخت وساز غیرمجاز در تهران طی ۵ ماه نخست سال ۹۶ توسط نیروهای شهربان شهرداری تهران خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران از انجام بیش از ۹۷ هزار عملیات با موضوعات شناسایی تخلفات، جلوگیری از تخلفات و تخریب در حوزه ساخت وساز غیرمجاز در تهران طی ۵ ماه نخست سال ۹۶ توسط نیروهای شهربان شهرداری تهران خبر داد.

ابوالقاسم چیذری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه سیاستگذار اصلی در حوزه ساخت وساز در تهران، معاونت شهرسازی شهرداری تهران است، گفت: طی چندسال اخیر، با وجود وسعت کلانشهر تهران، نیروهای شهربان با آمریت شهرداری‌های مناطق و نواحی و با نظارت شرکت شهربان، در فرایندی مستمر و شبانه‌روزی، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که تخلفات در حوزه ساخت و ساز به حداقل رسانده شود.

وی با بیان اینکه همواره اجرای قانون در عمل با پیچیدگی‌های خاص خود روبروست، افزود: اظهارنظرهای تئوریک و شفاهی در خصوص موضوعات شهری، تفاوتی فاحش با اجرا و عملیات در حوزه این موضوعات دارد.

چیذری با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حوزه شهربان و نظارت بر ساخت و ساز در تهران، اظهار داشت: طی چند سال اخیر در مجموعه شهربان با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی اجرای قوانین ساخت و ساز، اقداماتی از قبیل ارتقای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تجهیز تکنولوژیک نیروها، راه‌اندازی نظارت مجازی، تهیه و تدوین اطلس‌های تحقیقاتی رفتارشناسی تخلفات ساخت و ساز در مناطق ۲۲گانه، تشکیل تیم‌های مکمل نظارتی و ... انجام شده است.

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شرکت شهربان در سه حوزه شهربان(کنترل ساخت وساز در محدوده شهر)، حریم بان و معبربان‌ انجام وظیفه می‌کند، گفت: نتیجه فعالیت نظارتی مستمر نیروهای شهربان با آمریت شهرداری‌های مناطق و نواحی طی ۵ ماهه نخست سال ۹۶ ، انجام ۹۷ هزار و ۴۸۲ عملیات شناسایی، جلوگیری و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در کلانشهر تهران بوده است. تعداد ۹۷ هزار و ۴۸۲ عملیات مذکور فقط در حوزه عملکردی نیروهای واحد شهربان(نظارت بر ساخت و ساز شهری) است و آمار عملکردی دو حوزه حریم بان و معبربان، منفک از این آمار مذکور است.

وی تاکید کرد: اجاره بهای بالا و رکود در بازار مسکن مهمترین عوامل تمایل به تخلفات ساختمانی است و شهربان مکلف به برخورد با معلول هایی است که درباره علت تدبیری نمی‌شود!

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.