| کد خبر: 145182 |

ثبات نرخ کرایه حمل کانتینری به دنبال بهبود تقاضا

سناریوی بهبود تقاضا در نیمه نخست سال جاری میلادی در صنعت کشتیرانی کانتینری، به ثبات نرخ کرایه حمل در سال جاری میلادی کمک خواهد کرد.

تین نیوز

سناریوی بهبود تقاضا در نیمه نخست سال جاری میلادی در صنعت کشتیرانی کانتینری، به ثبات نرخ کرایه حمل در سال جاری میلادی کمک خواهد کرد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا موسسه تحقیقاتی بیمکو با اشاره به اینکه توازن عرضه و تقاضا به طور چشم گیری بهبود یافته است، گفت: سناریوی بهبود تقاضا در نیمه نخست سال جاری میلادی در صنعت کشتیرانی کانتینری، به ثبات نرخ کرایه حمل در سال جاری میلادی کمک خواهد کرد. 
 
این گزارش ادامه داد: بر اساس شاخص نرخ کرایه حمل کانتینری چین CCFI، می توان درک واقعی تری از شرایط صنعت کشتیرانی کانتینری را به دست آورد، شاخص مذکور در 29 ماه آوریل سال گذشته در سطح پایین 632 هزار و 36 واحد ایستاد که در نوع خود رکورد افت را زد و در 11 ماه آگوست سال جاری میلادی به 859 هزار و پنج واحد ارتقا یافت. مقایسه سال به سال، گویای رشد 20.7 درصدی شاخص است.
 
افزون بر این، نرخ چارترها نیز در چهار ماه نخست سال جاری میلادی روند جهشی را به نمایش گذاشت.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه نوسانات شدید در سال های قبل نرخ کرایه های حمل را در مسیر تجاری شانگهای چین-اروپای شمالی کاهش داده است، نوشت: از سه ماه چهارم سال 2016، شاهد بهبود عرضه و تقاضا در بازار هستیم.
 
شرکت آمار و ارقام تجارت های کانتینری CTS نیز اعلام کرد، تقاضای قوی ( رشد پنج درصدی تقاضای کشتیرانی کانتینری جهان در نیمه نخست سال جاری میلادی ) همراه با رشد 1.8 درصدی ناوگان پایدار جهانی به بهبود چشم گیر توازن عرضه و تقاضا کمک کرده است.
 
لازم به ذکر است: از ابتدای سال جاری میلادی تا اواسط ماه جاری، در مجموع کشتی های کانتینری با ظرفیت 306 هزار و 824 TEU اوراق شده است، بیمکو برای مدت زمان ذکر شده، اوراق 450 هزار TEU را پیش بینی کرده بود. بر این اساس، انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد استمرار رشد ناوگان، کاهش اوراق سازی و تقاضای ضعیف تر در مقایسه با نیمه نخست سال خواهیم بود.
 
از سوی دیگر، در چهار و ماه نیم باقیمانده سال جاری میلادی، شاهد افزایش ظرفیت ناوگان کشتیرانی کانتینری غول پیکر خواهیم بود، از 31 فروند کشتی سفارش داده شده با ظرفیت بیش از 10 هزار TEU ظرفیت،11 فروند آن از ظرفیت بیش از 20 هزار TEU برخوردار هستند. بیمکو پیش بینی کرد 25 فروند آن تا پایان سال تحویل داده خواهند شد.
 
افزون بر این، ظرفیت ناوگان جهانی در حال حاضر 20 میلیون و 365 هزار و 656 TEU است، در سال جاری میلادی رشد 1.8 درصدی را تجربه کرده و بر اساس پیش بینی بیمکو برای کل سال جاری میلادی به 3.3 درصد خواهد رسید. 
 
بیمکو در پایان با اشاره به استمرار ادغام خطوط کشتیرانی در سال جاری میلادی دارد، نوشت: رشد تقاضا از رشد عرضه برای دومین سال متوالی پیشی خواهد گرفت، آخرین بار چنین اتفاقی در سال های 2010 الی 2011 رخ داد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.