| کد خبر: 129231 |

تقاضای حمل کانتینری از عرضه پیشی می گیرد

تین نیوز

اگرچه بازار کشتیرانی کانتینری به دنبال ظهور بحران مالی جهانی در سال 2008، شرایط خوبی را سپری نکرده است، اما اخیرا، شرایط در صنعت مذکور کمی رو به بهبود به نظر می رسد.

 

به گزارش مانا گروه تحقیقی کلارکسونز لندن در تحلیل شرایط اخیر بازار کشتیرانی کانتینری یادآور شد: علیرغم اینکه از زمان آغاز بحران مالی جهانی در سال 2008، صنعت کشتیرانی روی خوش به خود ندیده است، اما اخیرا شرایط در صنعت مذکور روند بهبود نسبی را در پیش گرفته است.

 

این تحلیل در ادامه با اشاره به اینکه درآمد صنعت کشتیرانی کانتینری از آغاز بحران مالی جهانی 2008، به شدت کاهش یافته است، نوشت: در نیمه نخست سال جاری میلادی، میانگین شاخص نرخ کرایه حمل بار به 64 پوینت رسید که نسبت به میانگین سال 2016، رشد 42 درصدی را به همراه داشت، اما از سوی دیگر با توجه به اینکه شاخص نرخ کرایه حمل چارتر در پایان ماه فوریه سال جاری به سطح پایین تاریخی 39 پوینت رسید، می توان گفت که شاخص مذکور در حالت رکود در سال جاری نیز باقی مانده است.

 

از سوی دیگر شاخص نرخ کرایه حمل در ماه مارس سال جاری میلادی به 47 پوینت رسید.

 

دلیل تغییر در نرخ کرایه ها را می توان تا حدی به حرکت سریع خطوط کشتیرانی برای چارتر کشتی ها جهت تامین مقتضیات ساختار سرویس دهی ائتلاف های جدید، مربوط دانست.

 

در ادامه این گزارش آمده است: شروع حرکت رو به جلوی اخیر را می توان در راستای افزایش انتظارات دانست، به طوری که انتظار می رود رشد تقاضا از عرضه در سال جاری میلادی پیشی گیرد و بدون شک، فعالیت تسریع یافته چارتری نیز در تحقق این امر کمک خواهد کرد.

 

علاوه بر این، بازار انگیزه مضاعفی را از تغییرات سریع اخیر در بخش عرضه وتقاضا دریافت کرد. 

 

کلارکسونز با پیش بینی اینکه تقاضا دو تا چهار درصد از عرضه پیشی در سال جاری پیش خواهد گرفت، افزود: میزان تقاضا در کل سال جاری ممکن است محدودتر باشد، اما همچنان یک تغییر امیدوار کننده است.


 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.