| کد خبر: 132956 |

کشتیرانی کانتینری در مسیر سودآوری

طبق پیش‎بینی‎ها سود عملیاتی کشتیرانی کانتینری در سال 2017 میلادی به یک میلیارد و 500 میلیون دلار خواهد رسید.

تین نیوز

موسسه مشاوره کشتیرانی Drewry اعلام کرد با وجود اینکه در 3 ماهه ابتدایی 2017 بسیاری از کشتیرانی‎های کانتینری ضرر کرده‎اند، اما رشد سریع تقاضا و نرخ‎های بالاتر به زودی درآمد کشتیرانی‎ها را بالا می‎برد.

 

به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، موسسه دروئری در تازه‎ترین شماره از نشریه Container Forcaster آورده است که کشتیرانی کانتینری در سال 2017 میلادی نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون دلار سود عملیاتی خواهد داشت. به این ترتیب کشتیرانی‎ها می‎توانند ضرر چشمگیر سال پیش خود را جبران نمایند.

 

طی 3 ماهه ابتدایی سال 2017 میلادی نتایج مالی 13 شرکتی که عملکرد مالی خود را منتشر کردند نتایج کاملا متفاوتی را نشان می‎داد. تنها پنج شرکت از میان آنها در این مدت به سود رسیدند. فاصله میان بهترین عملکرد CMA CGM با 5.5 درصد سود عملیاتی و بدترین شرکت با منفی 10.1 درصد ضرر بسیار زیاد گزارش شده است.

 

در گزارش دروئری آمده است: "این نتایج احتمالا جالب ترین خروجی 3 ماهه ابتدای سال است. این نشان می‎دهد که برخلاف گفته ها در رابطه با کالازدگی بازارها، شرکت‎های کشتیرانی تفاوت‎های چشمگیری با یکدیگر در زمینه مقیاس عملکردی، ساختار هزینه ها، پوشش مسیر، موقعیت مشتری، و نرخ قراردادها دارند."

 

در حالیکه این موسسه انتظار عملکرد بهتری را برای 3 ماهه ابتدایی سال داشت، اما این امید با انتشار گزارش عملکرد کشتیرانی‎ها کمرنگ شد. اکنون موسسه دروئری پیش‎بینی می‎کند که حرکت کشتیرانی‎ها به سوی سودآوری از 3 ماهه دوم سال شروع شود.

 

دروئری اعلام کرد: "کشتیرانی ها باید مدت طولانی تری را برای به سود رسیدن صبر کنند. اما نتایج از 3 ماهه دوم امسال به بعد آنها را خرسند خواهد کرد."

منبع: مارین تایمز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.