| کد خبر: 144105 |

شاخص بالتیک فله برهای پاناماکس رکورد زد

تجارت فزاینده غلات در منطقه آتلانتیک و افزایش تقاضا برای فله برهای پاناماکس، سبب رشد بیشتر نرخ کرایه حمل فله برهای مذکور در هفته جاری شد.

تین نیوز

تجارت فزاینده غلات در منطقه آتلانتیک و افزایش تقاضا برای فله برهای پاناماکس، سبب رشد بیشتر نرخ کرایه حمل فله برهای مذکور در هفته جاری شد.

به گزارش گروه بین الملل مانا لویدزلیست در تحلیلی با اشاره به اینکه تجارت فزاینده غلات در منطقه آتلانتیک و افزایش تقاضا برای فله برهای پاناماکس، رشد بیشتر نرخ کرایه حمل فله برهای مذکور را به همراه داشته است، گفت: بر اساس ارزیابی های مبادلات شاخص بالتیک، میانگین نرخ اجاره زمانی فله بر پاناماکس در روز سه شنبه هفته جاری به ده هزار و 778 دلار در روز رسید که نسبت به ده هزار و 330 دلار هفته گذشته آن، رشد صعودی را به همراه داشت.
این گزارش ادامه داد: شاخص بالتیک فله بر پاناماکس نیز با رسیدن به یک هزار و 354 واحد در هفته جاری نسبت به یک هزار و 289 واحد هفته گذشته آن، رشد 4.3 درصدی را نشان داد و در مقایسه با چهار ماه گذشته بالاترین سطح شاخص را به نمایش گذاشت.

به گفته Fearnleys، به دنبال عرضه پایین شناور به ویژه در منطقه آتلانتیک شمالی، نرخ کرایه حمل سفر رفت نزدیک به 19 هزار دلار در روز بسته شد، و نرخ کرایه حمل مسیر محدود به آتلانتیک نیز بین 11 هزار و 400 الی 11 هزار و 600 تثبیت شد.

شاخص بالتیک فله برهای پاناماکس رکورد زد

این گزارش در ادامه با تاکید بر اینکه بازار قراردادهای آتی FFA همراه با انتظارات بالا برای سه ماه چهارم سال جاری میلادی درخشان و امید بخش به نظر می رسد، نوشت: نرخ کرایه حمل فله بر پاناماکس برای ماه اکتبر ده هزار و 600 الی ده هزار و 900 دلار بسته شده، در حالی که میانگین اجاره زمانی چارتر فله بر مذکور نزدیک به 11 هزار دلار برای سه ماه چهارم سال جاری میلادی تثبیت شده است.

به گفته کلارکسونز لندن در بازار نقدی،54 معامله طی هفت روز گذشته انجام گرفت که نسبت به 46 مورد هفته پیش از آن، افزایش را به همراه داشت. بالاترین معامله 13 هزار و 500 دلار در روز برای سفر دریایی از آمریکای جنوبی به خاور دور و پایین ترین معامله نه هزار و 250 دلار در روز برای محموله سنگ معدن نیکل از فیلیپین به چین، بسته شد.

افزون بر این، در حدود هشت قرارداد اجاره زمانی نیز در هفته گذشته بسته شد که سبب تقویت و افزایش احساس تمایل میان مالکان شد، اکثر قراردادها برای دوره های کوتاه مدت بین چهار تا هشت ماه بسته شدند.
به گفته شورای صادرات سویای آمریکا، یک هیئت واردکنندگان از چین قراردادهای خرید سه میلیون و 800 هزار تن سویا به ارزش یک میلیارد و 560 میلیون دلار را طی مراسمی در نبراسکای آمریکا امضا کرد. پنج شرکت صادراتی آمریکا و 10 واردکننده چینی 11 قراردادهای خرید را امضا کردند.

این گزارش در پایان با اشاره به اینکه امضای قراردادهای مذکور قطعا خبرهای خوبی برای فله برهای کیپ سایز و پاناماکس است، نوشت: ذینفعان افزایش تقاضا چینی برای سویا، فله برهای کیپ سایزو پاناماکس خواهند بود.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.